Vraag

gepest door mensen die ooit me vriendinnen waren

  • 10 December 2019
  • 3 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik word gepest door mensen die ooit mij vriendinnen waren ze lopen op alles wat ik doe negatief te reageren en ik weet niet meer wat ik moet doen heeft iemand tips of gwn een peptalk ofzo


3 reacties

Als ze jou pesten, dan lijkt het mij verstandig om dit aan je mentor  of een dergelijk persoon te melden.
De meeste scholen zijn niet zo tolerant wat pesten betreft, dus die kunnen jou zeker helpen.

 

Een goed begin is sowieso hun opmerkingen proberen te negeren.
Het is een tikje cliché, maar het is natuurlijk een stuk minder leuk als je slachtoffer niet reageert.
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is al een begin.

Daarnaast zou ik dit zeker bespreken met iemand die jij nu nog tot jouw vrienden rekent, of iemand zoals je mentor of een vertrouwenspersoon.
Het is gewoon fijn om je problemen met iemand te kunnen delen, maar diegene zou je eventueel ook verder kunnen helpen.

Hallo Clarissa.s :)

Je kan altijd naar je mentor toe stappen als je wilt dat ze stoppen. Het klinkt als verraden maar dat is het niet want als hij/zij het niet weet kan hij/zij er ook niks aan doen. Je kan natuurlijk ook het negeren maar misschien denken zij dan dat je gewoon een heel makkelijk slachtoffer bent die niet verdedigd tegen de opmerkingen. 

-Dr8gon99

Dankje :)

Reageer