Vraag

Gepest door beste (vrienden)

  • 23 December 2020
  • 9 reacties
  • 215 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, ik ben Jayden en ben 9 jaar, ik wil zelfmoordplegen omdat ik word gepest door mijn beste vrienden omdat ik klein ben, slim ben, en omdat ik een bril draag. En ik kan het niet vertellen aan mijn ouders want ze hebben familieproblemen! Wat kan ik doen? Als je dit ook hebt zet eronder dan #ikwilzelfmoord of #familieproblemenzijnerg !!


9 reacties

Hey Jayden,

goed dat je dit met ons deelt. Ik begrijp dat je je ouders het niet wilt vertellen, omdat je denkt dat jouw probleem hen gaat storen. Maar dit is NIET waar. Je ouders zijn er voor je, ongeacht in welke situatie je zit of waar zij in zitten. Probeer toch met je ouders hierover te praten.

Als je echt niet met je ouders hierover wilt praten, probeer het dan met een docent van school of een vertrouwenspersoon. Je kan wellicht ook iemand anders jouw probleem vertellen, iemand in je omgeving die je echt vertrouwt.

Wat ook belangrijk is, is dat je je 'beste' vrienden laat weten dat je hen opmerkingen niet leuk vindt en dat het je dwars zit. Praat hier met ze over.

Succes :heart:

Haa Jayden,

Goed van je dat je dit vertelt. Ik denk dat het wel goed is om er met iemand over te praten die je vertrouwt. En dat hoeven niet per se je ouders te zijn, het kan ook met een meester/juffrouw op school, een vertrouwenspersoon, 113 of wie/wat dan ook.

Je kan het ook tegen je vrienden zeggen dat je die opmerkingen echt niet leuk vindt, jou grenzen zijn om te respecteren, ook door je vrienden. En als ze er dan niet mee stoppen moet je je eens afvragen of dat ook echt vrienden van jou zijn, en of ze jou wel waard zijn.

En hey, props to you! Het is echt mega goed en sterk van je dat je nog steeds niet hebt opgegeven, ook al heb je zulke gedachten. Daar mag je echt trots op zijn jong. Je bent geweldig!

 

Groet, seabreezes <3

(en btw, peers2play is een goede manier om in contact te komen met kinderen die ook wat slimmer/hoogbegaafd zijn. het is er altijd supergezellie!)

Reputatie 4
Badge +3

hi Jayden ik vindt het heel erg voor je, niet echt goede vrienden dan, jij bent veel beter dan al die gemene rot opmerkingen. Ik begrijp dat je het niet tegen je ouders wil zeggen maar ik raad je aan dit wel te doen want het is echt belangrijk en ik weet zeker dat je ouders je zullen steunen, anders kan je het ook aan een vertrouwenspersoon vertellen of je meester of juf. Ik ben zelf niet hoogbegaafd maar wel best slim en daar krijg ik ook soms opmerkingen over wat echt onzin is natuurlijk.

ik hoop dat je niet opgeeft want er staat nog een supermooi en lang leven op je te wachten laat dat alsjeblieft niet verpesten door een paar gemene kinderen, veel liefs sillie78

Reputatie 2
Badge +1

#ikwilzelfmoordplegen :(

Badge

Heyyy Jayden.

Ten eerste: super knap en goed dat je dit hier wil vertellen. Ten tweede: Je ben never never nooit n probleem of last voor je ouders, pls onthoud dat. Maar ik snap dat je dit niet aan ze wil vertellen. Het is super belangrijk om dit aan iemand te vertellen die je vertrouwt. Denk bijvoorbeeld aan je juf/meester of aan iemand anders waar je een goede band mee heb en waar je je comfortabel bij voelt. Ik zou ook eens proberen een goed gesprek met je vrienden aan te gaan, waarin je heel duidelijk zegt dat je het niet fijn vind en dat je wil dat ze er mee stoppen. 

Ik hoop dat t snel weer beter met je gaat,

groetjes liv

Reputatie 2
Badge +1

heyyyy,

ik zou niet een zelfmoord plegen. Probeer er hier over te praten praat met mensen die je niet kent online die je kan vertrouwen totdat je beter voelt. En trek je niks aan die irritante schijtkonten joh, zeg gewoon dat je geen vrienden meer met hun bent en probber vrienden te maken met andere kindjes van jou leeftijd. Bovendien ben je 9, nog een paar jaar en dan ga je naar de middelbare dat is gwn een nieuwe start herinner dat maar <3

En herinner, geen zelfmoord plegen je moet er tegen vechten wij zijn er voor je :) 

Badge +1

Heyy Jaden,

 

Ik vindt het knap dat je dit durft te zeggen.

Je moet vooral niet Zelfmoord plegen want daar doe je de pesters alleen maar een lol mee.

Die pesters zijn jaloers omdat jij zo slim bent en omdat jij een mooie bril draagt.

Herinner dat jij altijd beter bent als de pesters.

Be proud of yourself.

Als ze echt niet stoppen moet je het tegen iemand vertellen die je goed kent en vertrouwt.

Ik ben er voor jou dus als je ergens mee zit zeg het!

Liefsssss =)

Badge +1

#ikwilzelfmoordplegen :(

Be proud of yourself you are the best!

Badge +1

Hallo, ik ben Jayden en ben 9 jaar, ik wil zelfmoordplegen omdat ik word gepest door mijn beste vrienden omdat ik klein ben, slim ben, en omdat ik een bril draag. En ik kan het niet vertellen aan mijn ouders want ze hebben familieproblemen! Wat kan ik doen? Als je dit ook hebt zet eronder dan #ikwilzelfmoord of #familieproblemenzijnerg !!

You are beautiful on your own way!

Reageer