Vraag

Gepest

  • 7 September 2022
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

Badge

Hoi allemaal! Ik ben Ellie. Ik zit in de derde en ik heb een probleem. Ik denk dat ik al gepest word sinds de eerste. Het begon allemaal met stomme opmerkingen enzo, maar nu ook met een beetje tegen mij aanstoten (expres).

Vandaag stak een pester zijn been uit toen ik in een hal liep, daar struikelde ik dus over waardoor ik bijna op de grond viel. Ik werd echt heel erg boos dat ik zelfs moest trillen van boosheid. Ik ben er ook erg verdrietig door. Ik heb het pesten eerder gemeld bij een docent die ik aardig vind, maar dat heeft duidelijk niks gedaan.

Ik ben niet iemand die mensen durft aan te spreken, omdat ik nogal onzeker ben. Ook heb ik waarschijnlijk sociale fobie, dus praten met mensen vind ik erg moeilijk. Het pesten geeft me een onveilig gevoel op school, en ik heb minder motivatie om naar school te gaan elke dag. :(

Wat zou ik doen? Hebben jullie tips, of is iets van wat ze doen strafbaar? Alvast heel erg bedankt!! :)


1 reactie

Reputatie 4
Badge +3

Hey echt stom dat je gepest wordt! Mss kan je het met je coach er over hebben of het je ouders vertellen ( of een brief schrijven om het in te vertellen )en een oplossing zoeken. En je kan proberen de pesters te negeren soms als je ze gwn negeert stoppen ze. 

Ik snap dat je minder motivatie hebt maar probeer in je hoofd te houden dat je school voor jezelf doet zodat je later kan gaan doen wat je wil! Dus probeer je motivatie niet te laten verpesten door die pesters. Ik heb soms geen motivatie dus ik heb wel een paar tips waar je mss iets aan hebt

Ik doe (soms) tijdens mijn huiswerk stream kijken op twitch. Sowieso als je alleen op je kamer zit geeft het toch een gevoel dat je niet alleen bent en het is wel gezellig met de streamer en de chat!

Probeer ( heel lastig i know) heeeel positief te denken

Probeer na school het leuk te maken voor jezelf doe veel dingen die je leuk vindt( naast je huiswerk )

Verder heb ik geen tips srry :(

Ik hoop dat dit je kan helpen suc6 je kan dit!

Groetjes anoniempie145

Reageer