Skip to main content

Hallo, ik ben  laatst uitgenodigd voor een verjaardag/slaap feestje

Iemand die ik ken nodigde mij laatst uit voor haar verjaardag en om bij haar te slapen samen met een paar andere.  Een paar dagen later zij zei tegen mij in de les dat twee van de mensen die ze ook had uitgenodigd, tegen haar vroeg of dat ze mij niet kon uitnodigen omdat ik blijkbaar irritant, vervelend en stil ben en nog meer. Meerdere keren ook blijkbaar. Ik dacht dat die twee mensen mij mochten eerst maar blijkbaar praatten ze al langer slecht over mij achter mijn rug en nu ik weet nu niet of dat ik daar moet gaan blijven slapen, want ik voel me daar nu niet fijn en ongemakkelijk bij. Ik ben nog wel van plan om naar haar verjaardag feest te gaan maar ik weet niet of dat ik  nog moet blijven slapen.

Zou iemand me asjeblieft kunnen helpen? 

Heyy! Wat vervelend om te horen zeg!!!

Ik heb zelf een pestverleden en hoop je met mijn advies te kunnen helpen!

Allereerst geef je aan dat die mensen al een tijdje achter je rug bezig zijn en dat jij dacht dat ze je mochten. Dat herken ik, en dat is heel erg vervelend! Heb je hier met je ouders of juf/meester/docent/mentor over gepraat? Zo niet, dan wil ik je adviseren het er ook eens met je ouders over te hebben! Hoe moeilijk dat kan zijn.

Wat slapen betreft, als jij je niet fijn voelt om bij hun te gaan slapen, zou ik dat niet doen. Ik denk dat het belangrijkste is hoe jij je voelt. Als je inderdaad naar het verjaardagsfeestje gaat, maar niet blijft slapen lijkt mij dat ook slim. Ik bedoel maar, zo laat je ook weer zien dat je niet bang voor ze bent!

Mocht je echt heel erg twijfelen of je toch blijft slapen, dan kun je altijd gewoon gaan, en als het dan niet leuk of gezellig is, dan ben je opeens zogenaamd ziek ;)

Het belangrijkste wat ik je nu wil meegeven is dat je niet moet laten zien dat wat ze over je zeggen je raakt, hoe vervelend het ook is.

Als je toch nog wat wilt vragen, dan reageer je gewoon op deze reactie! Dan zal ik wel reageren! Ik hoop dat je hiermee geholpen bent! 

Mvg,
Luke!!

Hoi!

dankjewel voor je reactie! 

Ik heb na dit bericht met mijn ouders erover gehad, Ik heb uiteindelijk besloten om niet te slapen en wel naar het verjaardagsfeestje te gaan. Lijkt mij namelijk de beste keuze voor mijn zelf.

Reageer