Vraag

fotos van mij. ik wil niet dat die gedeeld word

  • 20 June 2020
  • 6 reacties
  • 221 Bekeken

Badge

Hallo allemaal.

Ik ben een jongen van 13 en zit in de eerste. Ik had laatst een huilbui. Dit komt doordat jongen van mijn school fotos van mij heeft (geen naaktfotos) maar wel lelijke fotos. Wat kan ik hier tegen doen? De jongen is populair en agressief dus ik kan er eigenlijk vind ik niks tegen doen. Ik ben dus best bang en kan savonds erg slecht erdoor slapen. Ik ben ook bang dat mijn ouders erachter komen dat ik met hem omga, ik wil zelf niet met hem omgaan maar hij wel met mij..


6 reacties

Heyy

Hoe je kan reageren hangt eigenlijk een beetje af van de manier waarop je aan die foto's komt. 

Als die foto's op school zijn genomen, kun je dat melden bij je mentor. Dan kan die je helpen. 

Als die foto's buiten school zijn genomen, kun je het volgens mij bij de politie melden, al weet ik dat niet 100% zeker.

Je kunt er natuurlijk ook altijd een keertje met hem over praten, je kunt altijd maar proberen. Als je zegt dat ie agressief is, doe dat dan op een plek met veel mensen, als ie je dan slaat ofzo je je op ze'n minst getuigen.( Worst case scenario)

Groetjs

Reputatie 4
Badge +3

Heyy

Hoe je kan reageren hangt eigenlijk een beetje af van de manier waarop je aan die foto's komt. 

Als die foto's op school zijn genomen, kun je dat melden bij je mentor. Dan kan die je helpen. 

Als die foto's buiten school zijn genomen, kun je het volgens mij bij de politie melden, al weet ik dat niet 100% zeker.

Je kunt er natuurlijk ook altijd een keertje met hem over praten, je kunt altijd maar proberen. Als je zegt dat ie agressief is, doe dat dan op een plek met veel mensen, als ie je dan slaat ofzo je je op ze'n minst getuigen.( Worst case scenario)

Groetjs

Ik ben het helemaal met je eens, super goed hoe je dit uitlegt!👍🏻

Je kunt zelf vrij weinig tegen die jongen doen.

Je ouders zouden hem eventueel wat onder druk kunnen zetten maar ze hebben weinig ervaring en reageren misschien vanuit paniek.

Je mentor heeft hier waarschijnlijk wel ervaring mee, want je bent niet de eerste die dit probleem heeft.

 

Heey , 

Stel die fotos lekken , t is kut maar voor jou zal t erger lijken dan dat t is. De mensen op je school zouden die foto's zien maar t echt niet zoo bijzonder vinden. Als mensen erover praten of je ermee confronteren is dat na een tijdje echt wel weg. Je moet niet laten lijken dat je het heel erg vind anders denken ze wat te hebben waar ze je mee kunnen pakken. Je moet die jongen ieder geval duidelijk zeggen dat je wilt dat hij niks met die fotos doet. Als t erge fotos zijn kan je hem aangeven , maar omdat hij waarschijnlijk ook nog onder de 18 is word er waarschijnlijk niet heel veel aan gedaan, ook omdat het geen naaktfoto's zijn. 

Succes en maak je er niet teveel druk over , je bent jong en iedereen is dit dan allang alweer vergeten

Heel veel kan je er eigenlijk niet mee. Bij mij zijn zelf ook wel eens foto's gelekt, je moet er gewoon bovenstaan en over een week praat niemand er meer over. In het vervolg niet meer sturen of pas sturen als je echt een serieuze relatie hebt, ook nooit herkenbaar in beeld. Het komt goed maak je er geen druk over!!

Hi,

 

Wat vervelend zeg dat er zoiets is gebeurt, mij lijkt het het slimst als je naar een docent gaat. Als het dan niet stopt kan je er ook mee naar de politie gaan.

 

Mvg Keanu Marbus

Reageer