Hoihoi, ik zit/zat dit schooljaar in een ontzettend leuke klas waar ik best veel vrienden had. We hadden een vriendengroep van 3 meisjes en 6 jongens (dat is btw niet de hele klas). We zijn laatst een paar daagjes weggeweest met onze klas en dat was hartstikke gezellig en leuk maar sinds een weekje daarna begonnen de andere 2 meisjes steeds meer met elkaar op te trekken en mij te negeren. Ze smoesen de heletijd met elkaar en ik mag dat niet horen, 1 van de meisjes is al 10 jaar me allerbeste vriendin en we snappten en spamden elkaar veel maar sinds vorige week is dat ook niet meer. Als ik haar iets stuur krijg ik alleen maar droge antwoorden zoals 'moet je zelf weten' of 'boeit mij niks' en is ze alleen nog maar chagrijnig als ze iets stuurt of reageerd. Door die meiden zit ik ook welles in de problemen met andere kinderen terwijl ik zelf niks tegen ze heb. Vandaag werd ik echt totaal genegeerd en als we met meer 'vriendinnen' buiten liepen gingen hun ook allemaal smoesen en me vies aankijken. Ik ben bang dat ze ruzie met mij gaan maken en dat wil ik absoluut niet. Dat ik de meiden kwijt raak boeit me niks meer want ja ze doen toch alleen maar kut, maar dan is de kans heel groot dat ik de jongens ook kwijtraak en dat wil ik dus echt niet want met hun ben ik nog echt goed (het is alsof ze doorhebben dat ik word buitengesloten).
Weet iemand wat ik moet doen?