Skip to main content
Vraag

fake vriendinnen

  • 24 June 2024
  • 4 reacties
  • 56 Bekeken

Hoihoi, ik zit/zat dit schooljaar in een ontzettend leuke klas waar ik best veel vrienden had. We hadden een vriendengroep van 3 meisjes en 6 jongens (dat is btw niet de hele klas). We zijn laatst een paar daagjes weggeweest met onze klas en dat was hartstikke gezellig en leuk maar sinds een weekje daarna begonnen de andere 2 meisjes steeds meer met elkaar op te trekken en mij te negeren. Ze smoesen de heletijd met elkaar en ik mag dat niet horen, 1 van de meisjes is al 10 jaar me allerbeste vriendin en we snappten en spamden elkaar veel maar sinds vorige week is dat ook niet meer. Als ik haar iets stuur krijg ik alleen maar droge antwoorden zoals 'moet je zelf weten' of 'boeit mij niks' en is ze alleen nog maar chagrijnig als ze iets stuurt of reageerd. Door die meiden zit ik ook welles in de problemen met andere kinderen terwijl ik zelf niks tegen ze heb. Vandaag werd ik echt totaal genegeerd en als we met meer 'vriendinnen' buiten liepen gingen hun ook allemaal smoesen en me vies aankijken. Ik ben bang dat ze ruzie met mij gaan maken en dat wil ik absoluut niet. Dat ik de meiden kwijt raak boeit me niks meer want ja ze doen toch alleen maar kut, maar dan is de kans heel groot dat ik de jongens ook kwijtraak en dat wil ik dus echt niet want met hun ben ik nog echt goed (het is alsof ze doorhebben dat ik word buitengesloten).

 

Weet iemand wat ik moet doen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi, waarom ben je bang om je jongens vrienden kwijt te raken als je wat minder met die 2 meisjes omgaat?  Misschien kun je je 'focus' wat meer naar hun verleggen? Dus meer met (1 of 2 van) hun omgaan en een stuk minder met die 2 dames. Of je met de jongens bevriend bent hoeft niet af te hangen van jouw al dan niet band met hun tweeën. Geef jezelf die kans! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 6
Badge +1

Hoi  @Anoniemmeisje01 ,

Ik zou tegen je vriendinnen zeggen dat je het vervelend vindt dat ze zo tegen je doen, en of ze daar misschien een goede reden voor hebben. Misschien heb je ze wel onbedoeld gekwetst, en dan kunnen jullie het samen uitpraten. Als dat niet werkt, kun je naar een volwassene stappen, bijvoorbeeld een docent of je ouders. En waarom ben je bang om die twee jongens als vrienden te verliezen? Jouw vriendschap met hun is toch niet afhankelijk van die meiden? En zij doen toch ook niet vervelend tegen je? Ik zou gewoon met hun blijven optrekken en misschien kun je ze zelfs vertellen over dat je vriendinnen vervelend tegen je doen. Als je het niet opgelost krijgt met je vriendinnen, zou ik niet blijven aandringen en gewoon negeren, misschien draaien ze vanzelf weer bij. Ik wens je nog veel succes!

Groetjes, Hoiii47

Reputatie 2
Badge

@Tartan14 
Dankje voor reactie, ik ben bang dat ik ze kwijtraak omdat ik weet dat de andere meiden ook echt goed bevriend zijn met ze maar ik heb nagedacht en ik ga met de jongen waar ik het best mee kan praten het erover hebben. Hij gaat me sws wel begrijpen en staat hopelijk ook aan mijn kant.

Reputatie 2
Badge

@hoiii47 
Ik weet dat ze het expres doen omdat ik ze soms dingen hoor zeggen zoals 'oh dan moet zij ook weer mee' ' komt zij ook weer aan' en 'waarom denkt ze dat ze erbij hoort'. Ik ben bang om de jongens te verliezen omdat zij toch ook wel met die 2 meiden omgaan. Al heb ik het idee dat de jongens al weten hoe ik me voel omdat ik elke les alleen zit en er dan meestal toch wel iemand naast me komt zitten. Maar er met de meiden over hebben wacht ik nog even mee omdat ze zelf nog niks tegen mij hebben gezegt maar als ze dat gaan doen ga ik er ook vol voor en zorg ik dat de klas verstelt staat van hoe boos ik kan reageren. Nog bedankt voor reactie❤️

Reageer