Vraag

excuses slavernijverleden

  • 9 April 2021
  • 5 reacties
  • 148 Bekeken

Badge

Hallo,

Ik ben Willem.Ik zit in de 4de op de havo samen met wat allochtonen. Zij vinden dat ik mijn excuses moet aanbieden voor het slavernij verleden en mijn white privilege. Dit begon met schelden en dreigen maar op een gegeven moment zijn ze naar de maatschappijleer docent gegaan en ik moest van haar op mijn knieën mijn excuses aanbieden aan hun. Ik voel me hier niet goed bij. Kan ik aangifte doen? of zijn er andere opties?


5 reacties

Hallo dokterwillem :)

Je kunt het melden bij de schoolleiding. Het is onacceptabel van die docent en die leerlingen.

-TheMightySlayer <3

Het lijkt mij inderdaad handig om dit bij iemand zoals je mentor te melden.
Misschien is het ook iets om dit met je ouders te bespreken?
Zij kunnen jou natuurlijk ook helpen en het is sowieso fijn om dit te bespreken.

 

Dat slavernijverleden is natuurlijk niet echt jouw schuld en ik zie ook niet in hoe jouw excuses huidige problemen op zou kunnen lossen.
Ik gok dat ze niets beters te doen te hebben of zoiets. 

Reputatie 2
Badge +2

Ze gaan een beetje te ver met hun blm enzo. Ik zal het melden aan je docent ofzo idk.

Hoi,

 

Allereerst besef dat dit absoluut niet jouw schuld is. 
jij kunt niets doen aan dat slavernijverleden. 
Zoals je in de eerdere reacties ziet is het belangrijk om hier niet meer alleen mee te blijven lopen. 
Want wat je docent en die jongens doen kan echt niet!
Ga naar je decaan of mentor. Bespreek het desnoods met een andere docent die je vertrouwd. 
Laat dit ook niet onbekend bij je ouders (als je een goeie band met ze mag hebben!)
Zolang ze je nog niet echt bedreigd hebben (zodat ze strafbaar zijn) zal aangeven bij de politie niet helpen. (want dan wordt er niets gedaan). 
als ze je wel echt gaan bedreigen zou ik als ik jou was contact opnemen met de wijkagent. 

 

(hoe ze doen: is voor hen waarschijnlijk ‘de manier’ om een beetje macht te grijpen. )
Blijf vooral jezelf en ga niet op je knieën! 

 

Ik plaats een reactie om daarmee duidelijk te maken dat ik je een hart onder de riem wil steken!
Blijf er open over. 

 

Groetjes, Jent

 

 

 

 

Hey,

 

Ik ben zelf een allochtoon, en jij kunt daar niks aan doen dat de slavernij aan de gang was.

Je hebt daar niks mee te maken. Probeer om voor jezelf op te komen. Mijn vrienden zijn ook zo, ze pakken de kwetsbaarste persoon in de klas. Laat zien wie je bent.

Vertel dit ook aan je mentor!

Nog 1 jaartje knokken zodat je HBO kunt gaan doen! Doe je best en trek je er niks van aan oke?

 

x SD

Reageer