Vraag

Ervaren anderen ook "emo-haat" op school

  • 25 February 2024
  • 5 reacties
  • 99 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb dit jaar gemerkt dat er best veel mensen zijn die haat hebben naar mensen die emo zijn, of mensen die slecht denken over mensen die emo zijn als je snapt wat ik bedoel.

Ik bedoel hiermee zegmaar dat het stereotype emo zo hard in hun brein is gebeukt dat ik gewoon niet durf toe te geven dat ik emo ben aan mijn hele jaarlaag. Mijn vrienden weten het natuurlijk wel en die vinden er ook niks van ofzo maar het valt mij wel op bij anderen en raakt me soms ook wel.

Zowiezo gwn zijn wie je wilt zijn maar ben gwn benieuwd of dit alleen op mijn school is of ook op andere


5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey! ja hoor dat komt denk ik overal voor helaas. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet in staat om iets dat ze niet kennen te willen accepteren.  Ikzelf merk het af en toe vanwege mijn lange haren, ringetjes of mijn kleding (soms kort  en kleurig) die dan van alles wordt genoemd en waar ik  allerlei bekrompen opmerkingen over hoor. Laat ze gewoon maar kletsen,  je hoeft niks van ze en er hangt niets van ze af. Ik heb er alleen maar medelijden mee en hoe meer ze zich als kudde dieren gedragen hoe meer ik  mezelf ben en met mensen optrek die het gewoon waard zijn om vriend(inn)en te zijn,  Die mindset heb ik intussen wel, het is niet hun leven. En als er 1 van hen een beetje bijtrekt en wat opener naar anderen kijkt ben ik daar super blij om, en anders ook prima :)  Kortom wees lekker jezelf en geniet daar van !   😎😍

Liefs , Tover xxx

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @MusicismyLIFE ,

Ik ben zelf geen emo, maar wat jij zegt gebeurt ook op mijn school best veel. Het gebeurt denk ik heel vaak... Ik ben het verder wel met @Tover01 eens!

Reputatie 7
Badge +7

Nee, op mijn school niet. Alleen als je veel zwarte kleding aan hebt wordt er wel voor de grap gezegd emooo. Maar meer niet

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reputatie 4
Badge +1

Bij ons op school ook. Als er iemand zwarte kleren aandoet die een beetje wijd zijn wordt er meteen geroepen, emooo laat je polsen zien etc. Ik vind dit nergens op slaan, ik vind dat iedereen zichzelf mag zijn

Jup, ik ben een metalhead, draag beetje eyeliner onder oog, soms donkerrode lippenstift, bandsshirts en wat stoerdere sieraden, maar mensen vinden me daardoor raar. Ik vind het zelf leuk en voel me er comfortabel bij, dus lekker boeien, doe zelf aan wat je fijn vindt.

Reageer