Skip to main content

Hoi allemaal ik zit nu net in de brugklas en heb geen vrienden ik wordt licht gepest en niemand komt voor me op in de klas, in de pauze zit ik met een vriendin van de basisschool maar ik heb het gevoel dat ze anders wordt en ik haar langzaam verlies. ik heb soms de neiging om zelfmoord te plegen. 

Hoi, 

Super stom! Je zegt dat je geen vrienden heb. Als je alle mensen uit je klas een cijfer moest geven. Wie zou dan het hoogste cijfer krijgen? Ga anderen uit je omgeving ook cijfers geven en iedereen die een week lang elke dag een onvoldoende krijgt van jou, is het niet waard om jou vriend te zijn. 

Zijn er misschien andere mensen buiten jou school die je wel waardeert, en die je kan vertrouwen? Die kunnen jou misschien helpen, ik kan je uit ervaring zeggen dat het ook gewoon helpt om 1 keer in de week ff af te spreken. Ga een ijsje halen, naar de Mac. Of gewoon kletsen. Verzin iets... stop alles in een pot en pak een kaartje, dan heb je de komende tijd iets te doen. 

 

Die neiging om zelfmoord te plegen, wanneer is dat? Is dat elke keer na een bepaalde gebeurtenis? Is dat elke keer op de zelfde tijd? Kijk of je dat bij jezelf na kan gaan. Dan kan je er proberen grip op te vinden en er mee proberen om te gaan. Als dat lukt om te ontdekken, dan kan je elke keer om die tijdstippen iets gaan doen waar je blij van wordt…

 

Ik had nooit iemand die om me gaf en me adviezen gaf. Ik heb toen m'n eigen maniertjes bedacht die voor mij hielpen...  ik hoop dat ik je met mijn ideetjes een beetje heb geholpen... 

Als het niet werkt weet ik nog wel een paar andere dingen die je kan proberen... maar ook als het wel werkt hoor ik het graag! 

Laat je weten hoe het gaat! 

 

Ik denk aan je! 

Groetjes van mij!


Hi @Livinee

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Vriendelijke groetjes, 

Hanne | De Kindertelefoon


Reageer