eenzaam op school

  • 8 October 2022
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Hoi allemaal 

ik zit nu 5 weken op de middelbare en ik heb geen vrienden kunnen maken. Voor mijn gevoel wordt ik buitengesloten, ze reageren bot op me en praten met een baby stem tegen me. Ook is er een groep aangemaakt waar ik niet in zit. Ik heb dit met mijn ouders en mijn mentor besproken, maar we weten niet wat we moeten doen. Ik moet 45 min fietsen naar school. Ik fiets met 2 kinderen uit mijn klas en al hun meiden van de basisschool. Ik ken hun niet, dus ik fiets altijd alleen. Ik heb nu 1 vriendin gemaakt maar die is nu ook hetzelfde als alle andere! Dus heb ik geprobeerd een andere vriendin te zoeken. En dat is gelukt! Ik ben daar heel blij mee! Ik zit elke pauze alleen. Ook voel ik me eenzaam. 
hebben jullie tips??


4 reacties

Heya je kan proberen naar mensen heengegaan om mee te praten ofzo. Ikzelf ken dit gevoel en ben zelfs van klas veranderd btw ik zit in klas 2 dus ging makkelijker 

Reputatie 1
Badge

Ik had dit eerst ook op school. misschien kan je naar andere klassen gaan om te kijken of daar wel aardige mensen in zitten. ik weet niet of er een club ofzo is op jou school (leerlingenraad, GSA, kookclub, ect) maar misschien ontmoet je daar nog nieuwe mensen. Ik heb daar 2 van mijn vrienden ontmoet.  Als het echt de hele klas is kunnen jullie misschien vragen of jullie iets van groepstherapie ofzo kunnen doen want ikzelf geloof dat er altijd een reden is dat mensen kut doen. (of die reden geldig is kan je zelf bepalen) En misschien helpt dat. 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Sofie123 ik ben een jongen en zit nu zelf in de 4e bij mij ging het ook lastig in de 1e met vrienden zoeken omdat ik nog niemand kende maar nu ben ik met veel mensen bevriend wat mij denk ik het beste is om niet verlegen te zijn beetje goed postuur houden ik weet niet of je dat al doet.

als je een beetje mee praat als iemand iets tegen je zegt dat is ook goed beetje aardig blijven.

zoek anders mensen die ook vaak alleen zitten je kan bij de pauze naar hun toe gaan en zeggen van is het goed als ik hier ga zitten toon interessen en dan komt het vast wel goed.

Reputatie 5
Badge +4

Oja als iemand iets naars zegt laat merken dat het je niks doet want dan stoppen ze van zelf wel denk ik.

Reageer