Vraag

Een meisje dat ik ken word gepest

  • 18 September 2018
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Ik zit op scouting bij een meisje in de groep. Ik noem haar Sophie. Zo heet ze niet echt, maar dat is even een "schuilnaam". Sophie word heel erg gepest. Niet op scouting, maar op school. Ze word uitgescholden voor kanker hoer, en ze zei zelfs een keer dat ze zelfmoord wou plegen. Toen ze dat zei reageerde een van die pesters dat ze het jammer was dat ze er niet bij was, zodat ze sophie zelf kon vermoorden. Heel veel weet ik er niet van, want Sophie vertelt mij bijna niks over het pesten, maar ik weet wel dat het zo erg is dat ze in een andere klas is geplaatst en niet meer naar school wil. Die andere klas heeft helaas alleen niets geholpen. Ze word nog steeds gepest. Door het pesten heeft ze zo'n laag zelfbeeld en zo weinig zelfcertrouwen gekregen. Ik heb al eens geprobeerd om haar te vertellen sat ze gewoon een aardig, lief leuk meisje is mdt leuke creatieve ideeën, maar dan denkt ze alleen maar dat ik dat zeg om aardig te zijn maar dat ik er niks van meen. Ze neemt er geen woord van aan. Ook denkt ze dat bijna iedereen, incl. leiding, in onze scouting groep haar haat. Wat absoluut niet waar is. Maar de meesten vinden haar wel een beetje irritant, ik ook wel, waardoor we snel geïriteerd tegen haar reageren. Dat vat zij dan op als dat we haar niet mogen of zelfs haten. Ik ken haar pesters niet. Ik ben heel erg bang dat ze zichzelf wat aan gaat doen. Misschien niet per se zelfmoord, maar zich snijden ofzo. Ze is wat jonger dan ik, ik denk 13 jaar. Ik wil haar heeeel graag helpen en zorgen dat het pesten stopt, of in ieder geval minder word, maar ik weet niet hoe. Maar het liefst wil ik dat ze weer waarderend en normaal ocer zichzelf gaat denken. Ze vind zichzelf zo dom, stom, irritant en lelijk. Ze zegt niet veel, maar als ze iets zegt dan gaat het daar heel vaak over. Wat kan ik doen om haar te helpen???

(Zo, vet lange lap tekst?)

Groetjes,
Een bezorgde scout

4 reacties

goed dat je tenminste zorgen maakt!
ik zou haar ouders/mentor even inlichten die kunne hier ook veel mee helpen!
je zou wat vaker gewoon iets met haar kunnen gaan doen(shoppen, eten, hobby's) dan zeg je niet alleen dat ze wel aardig is maar dan laat je het ook zien al snap je me.
je zou ook even met haar erover gaan praten, praten helpt haar wss heel erg en jij krijgt dan nog meer informatie erover.
als je het met haar erover heb kan je ook misschien zeggen dat ze een psycholoog nodig heeft want haar gedachtes zijn echt niet goed!

ik vind het heel fijn dat je haar tenminste wilt helpen!
Hoi

Wat heftig dat dat meisje gepest wordt. Het is heel goed van jou dat je haar wilt helpen.

Zoals @Ronald2001 zei, kan het goed zijn om haar ouders en / of mentor in te lichten. Zij kunnen doeltreffende actie ondernemen. De scoutsleiding zou je ook kunnen helpen. Je kan iemand van de leiding vertellen waar je mee zit. Op die manier blijf je hier niet alleen mee zitten.

Je zou haar deze linkjes van de KinderTelefoon en 113 kunnen sturen. Daar kan ze terecht, en kan ze geholpen worden. Jij bent misschien ook wel geholpen met een gesprekje met de KinderTelefoon. Je krijgt vast wat nuttige tips mee.

Groetjes
Kenshin
Ik ben zelf ook ene tijd erg gepest (wel anders dan bij Sophie) en toen ik eenmaal vrienden kreeg dacht ik eerst dat ze dat deeden om mij later te gaan pesten en gemeen te doen... Dat werkt dus averechts

Ik zou het echt geweldig vinden als jij haar helpt (wat je dus ook al doet❤️??) dankjewel dat betekend heel veel voor mij

Wat je denk ik het best kan doen is langzaam een beetje haar opzoeken en begripvol zijn als ze soms een beetje af standing is (ze heeft denk ik echt ene muur op. Zo noem ik het als je je afweer van mensen als zelfverdediging.) die muur kan langzaam dunner en dunner worden tot ie weg is. En daar kan jij en eventueel andere scout genoten bij helpen?? probeer het gewoon gezellig te hebben met haar en haar aan het lachen te maaken dat helpt heel goed. ??

Dankjewelll❤️❤️❤️
Goed zo ik weet hoe het is om gepest te worden
Wat ik zou doen is haar ouders en mentor inlichten
Er voor haar zijn en zeggen dat ze Gwn haar zelf moet blijven ook al is het moeilijk haar geruststellen
Soms helpt ook om muziek te luisteren vrolijke muziek

Reageer