dreigbericht gekregen

  • 3 October 2021
  • 2 reacties
  • 58 Bekeken

Hallo allemaal,

Een tijdje geleden was er bij ons in het dorp een jongen die erg irritant deed op de bus en op andere openbare plaatsen. Tegen zeer vele mensen : ik zelf, mijn jongere zus, zijn eigen zus, vrienden…

Meerbepaald ging het over slagen, uitschelden, onbeschoft zijn, stampen...

Deze jongen is een jaar jonger dan mij, klein en voelt zich waarschijnlijk heel onzeker.

Ik heb hem op de bus op een vriendelijke manier aangesproken over zijn gedrag, maar het stopte niet. Integendeel het werd zelfs erger. Nu heb ik hem daarna nog twee keer aangesproken, maar helaas zonder resultaat.

Op de bus heb ik aan twee andere jongens het adres gevraagd van waar hij woont met de bedoeling een brief te sturen naar zijn ouders, en dat heb ik dan die avond ook gedaan.

In deze brief stond exact dit.

 

 

Geachte meneer, mevrouw (ouders T***)

Geachte ouders,

Sorry jullie dit zo te moeten melden maar de laatste tijd komen er heel wat klachten binnen  over jullie oudste zoon T***.

Hij zou kinderen lastigvallen op de bus en catechese, ambeteren, slagen, uitschelden et cetera.

Ook heb ik gehoord dat hij zijn eigen zus zou slagen als deze hem iets probeert bij te brengen.

Hij zou overlaatst aangesproken zijn maar blijft zijn gedrag gewoon verder zetten en schaamt zich voor niets.

Zijn oudere zus zou ook lijden onder deze situatie.

Wij appreciëren niet dat dit ook met onze eigen kinderen gebeurt en nemen dit heel serieus.

Zouden jullie hierover alstublieft in conversatie kunnen treden met jullie zoon?

Anders zullen er verdere stappen moeten ondernomen worden, tot zelfs een klacht bij de politie.

Alvast bedankt,

Iemand van op de bus

 

 

Nu doe ik de dag erna mijn gsm open en zie ik dat ik gebeld werd tijdens het middageten.

Ik belde het nummer terug en kwam bij een voicemail uit. De tweede keer had meer succes er nam een man op en zei :   “ik zou eens met uw ouders moeten spreken.”   Waarop ik antwoorde (omdat ik al een donkerbruin vermoeden had)   “Sorry dat zal niet gaan, ze zijn beiden aan het werk, ik bel u straks terug.” En ik legde vervolgens spoedig af.

Natuurlijk was ik niet van plan deze man later terug te bellen. 

5 minuutjes na het telefoontje kreeg ik volgende bericht in mijn sms: 

 

Beste,

aan uw “anonieme” dreigbrief komt een staartje. Wij gaan hiermee naar de politie.  moeilijk zal het niet zijn om uw geschrift te laten vergelijken met het uwe. (terwijl ik de brief had getypt en afgeprint) Gelieve uw ouders zo snel mogelijk contact met mij op te laten nemen. Als je dacht de slimme uit te hangen dan ben je hier aan het foute adres.

 

Volgens mij probeerde deze man mij vooral bang te maken, en de brief is dan ook helemaal geen driegbrief.

Ik heb deze man direct geblokkeerd op mijn gsm die van mijn zus, ouders en alle andere telefoons in huis. 

In het begin dacht ik dat deze man mij misschien ging komen zoeken aangezien hij maar een halve km van bij ons woont. Wel weet hij niet waar ik woon.  

Blijkbaar had hij een van de jongens aan wie ik het adres had gevraagd gebeld met de vraag of hij zijn adres soms met iemand had gedeeld. Deze jongen heeft hem ook gewoon geblockt.

Nu ben ik helemaal niet snel bang en is deze man ook echt niet het type om bang voor te zijn. (klein, mager en dom)

Ik was ook niet van plan mijn ouders te vertellen wat er was gebeurd en ze wisten ook niet dat ik de brief had geschreven. 

De volgende  dag heb ik het wel aan mijn mijn vrienden verteld op school en ook mijn beide grootouders weten het.

Hun advies was om het zo te laten, maar als er nog iets van kwam het wel te vertellen aan mijn ouders.

Zou ik hier nog iets aan moeten doen? Zou ik het aan mijn ouders moeten vertellen, of juist niet?

Ik hoor het graag.

Alvast bedankt,

Senne

 


2 reacties

Reputatie 5
Badge +4

lieve @Seth 

Ik zou het zo laten, waarschijnlijk krijg je niks meer van hun te horen dus ik zou het zo laten

(goed dat je hem hebt geblokkeerd)

Liefs Lucky 

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou het ook gewoon zo laten. Als die jongen door gaat zou ik een klacht indienen

Liefs beartje

 

 

 

 

Reageer