door kanker gepest?


Reputatie 3
Badge +2

Hoi.

 

Ik heb dus een paar weken geleden gehoord dat ik kanker had. Ik wou eerst mijn haar lang houden, maar mijn haar viel steeds meer uit dus heb ik het heel kort laten knippen. Ik ben bang dat ik door mijn hele korte haar word gepest.  Ik wil niet tegen mijn klas zeggen dat ik ben gepest.

 

Xx mij💛


28 reacties

Heyy

Om te beginnen; sterkte!

Ik denk dat als mensen weten waarom je haar kort is dat ze wel zullen zwijgen. Zelfs al weten ze het niet moeten ze er niks van zeggen maarja hé. Komt heus wel goed!

Groetjs

 

 

hey ik ben het helemaal met

De reactie van @Kaas123 eens. 

Een vriend van mij heeft ook heel kort haar, door ALM . 

Niemand zegt er iets van als ze de situatie kennen. 

Sterkte!! Ermee

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 3
Badge +2

Bedankt voor jullie reacties💛

Ben ik weer

Mag ik vragen wat voor soort kanker het is? Indien je liever niet zegt is het oké hoor.

Groetjs

Reputatie 3
Badge +2

Leukemie😔 gelukkig worden daar de meeste kinderen wel beter

Hoop dat dat in jouw geval ook zo is! Sterkte!

Badge

Ik vind dit heel erg voor je en ik hoop dat je geneest🤗

Hallo Hoi hallllllo :)

Je scheld met kanker in sommige reacties, schaam je daarvoor. Dan help je diegene echt.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 3
Badge +2

Ja ik ben het met je eens. je hoort er niet mee te schelden. Er gaan letterlijk mensen dood aan het is geen woord dat je zomaar mag gebruiken je moet respect hebben voor je medemens. Als je met dit soort dingen gaat schelden kan je mensen enorm kwetsen.

Badge

Hoi, 

Een vriend van mij heeft leukemie gehad en is daarna overleden.😕

 

Het enige dat hij eigenlijk nooit meer heeft kunnen doen is echt genieten van het leven. En aangezien jij nog wel naar school kan, moet je schijt hebben aan wat andere mensen denken! Doe wat je zelf wilt! En geniet van het mooie leven dat voor je ligt. ✌🏻✌🏻
 

groetjes, ❤️😘
 

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Een Vriend van mij heeft het 2x gehad  en is er nu van af, maar het kan nog terug komen bij hem omdat dat al  eens is gebeurd.  Maar hij word elk half jaar gecontroleerd 

Ik ken zelf ook mensen die het niet hebben overleefd,  een andere vriend en een tante van mij en nog andere familieleden.  

Je moet zoals Anoniemjongetje al zei , gewoon plezier maken en doen wat jezelf wilt doen.

Niemand weet wat mensen nog te wachten staat. Dus maak plezier nu het kan en als mensen er iets over zeggen is dat hun probleem.  En pesten ik heb het al verteld , het is triest en zeker hierdoor.  

 

En @Anoniemjongentje   vervelend voor je , hopelijk gaat het verder goed met je. 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi, 

Een vriend van mij heeft leukemie gehad en is daarna overleden.😕

 

Het enige dat hij eigenlijk nooit meer heeft kunnen doen is echt genieten van het leven. En aangezien jij nog wel naar school kan, moet je schijt hebben aan wat andere mensen denken! Doe wat je zelf wilt! En geniet van het mooie leven dat voor je ligt. ✌🏻✌🏻
 

groetjes, ❤️😘
 

 Nog gecondoleerd.❤️.

Een van de vrienden van mijn broer die is er ook aan overleden.

 

En bedankt voor je tip💛.

💛

Dit is al een voorbeeld dat veel mensen iemand kennen en mensen die het nog hebben. Daarom is elkaar steunen het beste wat we kunnen doen. 

En mensen die dat niet begrijpen zullen waarschijnlijk ook niet weten wat het betekent. 

Dat was ik nog vergeten te zeggen.

Reputatie 3
Badge +2

💛

Dit is al een voorbeeld dat veel mensen iemand kennen en mensen die het nog hebben. Daarom is elkaar steunen het beste wat we kunnen doen. 

En mensen die dat niet begrijpen zullen waarschijnlijk ook niet weten wat het betekent. 

Dat was ik nog vergeten te zeggen.

Ja ik ben het volledig met je eens💛💛.

Reputatie 2
Badge +1

hoi @Anoeniempjeee ,

Wat erg dat je kanker heb! Hoe gaat het nu? Heel veel sterkte

Ik snap je probleem. Maar probeer jezelf sterk te houden als het gaat gebeuren.

Ik weet niet of je veel (goede) vrienden heb in je klas. Maar als die je gaan uitschelden zijn het geen echte vrienden.

Nogmaals heel veel sterkte en probeer positief te blijven he

XXX mij

Reputatie 3
Badge +2

@Anoniemhulpje 
Ik heb wel goede vrienden maar die moeten op een andere dag naar school. Het gaat nu beter want ik ben al 2 keer naar school geweest. Thnx voor je begrip en tip.

Hey, het is fijn om te horen dat het nu al wat beter met je gaat! 

Jammer dat je goede vrienden een andere dag naar school moeten,  maar zo te horen gaat het al wat beter.

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 2
Badge +1

Heyy

vervelend om te lezen dat je ziek bent :(

ik heb zelf ook leukemie (ALL) dus ik begrijp je als geen ander.

Ik snap dat het vervelend is om je haar te verliezen en dat je bang bent om gepest te worden om je korte haar (of mis wel je kale hoofd idk). Ik was daar in het begin toen mijn haar uit viel ook bang voor maar dit viel allemaal mee. Natuurlijk heb je mensen die naar je kijken maar die moet je maar gwn negeren. 
 

desnoots kan je nog een pruik dragen maar ik kan het begrijpen als je dit niet fijn vindt. Je moet gwn trots zijn op je korte haren/ kale kop en je niet laten weerhouden door anderen, tis nou eemaal zo en je doet er niks aan :)(
 

ik weet natuurlijk niet welke behandeling je hebt maar niet van elke chemo valt je haar uit, dus na een poos zal je haar weer groeien :) 

en als je dan weer haar hebt en het weer gaat verliezen kan je mis ook aan je arts of aan de verpleegkundige vragen of je een hoofdhuidkoeling (ook wel ijsmuts genoemd) kan krijgen, dit maakt de kans kleiner dat je haar uit valt.

ik hoop dat je hier wat aan had.

sterkte!!!

 

joeee 👋

Reputatie 3
Badge +2

@hockeyboy 
Hey bedankt zeg. Fijn om te weten hoe andere kinderen hiermee omgaan. Ben je al weer beter?

 

Xx mij❤️

Reputatie 2
Badge +1

@Anoeniempjeee 
Heey!

nee ii ben nog niet beter helaas :( 

maar gelukkig heb ik wel weer haar hahah🤗 (zelfs mooier als voordat ik haal werd) 

hoe zit dat met jou? Welke chemos krijg je en welke soort leukemie heb je eig? En hoe lang ben je al ziek? 
ik hoop trouwens dat je haar snel weer groeit haha

x💘

Reputatie 3
Badge +2

@hockeyboy 
Ik weet het niet precies maar Volgens mij heb ik All leuke mie. Ik weet niet welke demo's ik ga krijgen. Ik ga morgen Volgens mij naar het ziekenhuis om te beginnen met mijn chemo's.  Ik ben nog niet heel lang ziek. Maar ik ben wel bang voor wat er allemaal gaat gebeuren.

 

Xx mij💛

Reputatie 2
Badge +1

@Anoeniempjeee 
Heyy

ik snap heel goed dat je bang bent voor wat er allemaal gaat gebeuren, dat is ook spannend.

misschien is het een idee om aan je arts te vragen wat je precies hebt en hoe je behandeling etc er uit gaat zien? k kan me voorstellen dat dit fijn kan zijn en dat het je misschien wat meer rust geeft als je er meer over weet.

maar even voor de duidelijkheid hoor 🙂.     Je schreef in je eerste post dat je haar is uitgevallen, hoe kan dit? Aangezien je morgen pas met je chemos begint… sorry maar ik ben gwn heel nieuwsgierig, zou je het me kunnen/willen uitleggen? Mis leren we nog van elkaar 🤗

ik wens je iig heel veel sterkte toe morgen in het ziekenhuis!!!

 

joeee xx👋💖

Reputatie 3
Badge +2

Ja sorry ik had het niet helemaal goed geschreven het moest zijn dat mijn haar straks waarschijnlijk uit gaat vallen. Ik weet alleen niet hoe je dit kan veranderen. Ik heb al wel vast mijn haar kort laten knippen. Sorry voor de type fout.

 

Xx mij💞

Dit vind ik heel erg voor jou ik hoop dat je er boven op komt groetjes asgiz🤞

Hii @Anoeniempjeee ! Weet je, als je denkt dat je gepest gaat worden, moet je je er gewoon niets van aantrekken! Je bent goed zoals je bent, en niemand kan dat van je afpakken!

Je bent uniek, en dat is het mooiste! Want niemand is zoals jij!

 

En als je haar gaat uitvallen, kan je ook altijd een pruik kopen bij een speciale haarstichting: https://haarwensen.nl/. Ik heb mijn haar daar gedoneert. Daar kan je dus pruiken kopen, zoals ik al zei, van echt haar. Maar als je dat niet wilt, kan je ook altijd nog een petje opdoen, of een hoofddoek omdoen. En als je haar nog niet helemaal uitvalt, kan je bijvoorbeeld haarextensions indoen.

Er zijn heel veel oplossingen voor. En nog een extra tip: Als je chemo moet doen, vallen je wenkbrauwen (net zoals je haar) ook uit, sorry, en dan kan je nog wat wenkbrauwen tekenen met een wenkbrauw-potlood.

Er zijn dus heel veel oplossingen.

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt gehad, en ik wens je nog ontzettend veel sterkte voor de komende tijd!

 

Veel groetjes van,

 

Anoniempje_xx1234

 

Reageer