discriminatie met zwarte piet

  • 6 December 2023
  • 2 reacties
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi hoi 

Ik ben zelf op de basisschool in groep 8 best wel veel gepest omdat ik 🟫 ben enz

Maar nu ik op de middelbare zit is dat niet zo erg meer allen gister met dat sinterklaas gedoe gingen ze dan hellemaal zeggen van dat het stom is dat de pieten nie meer bruin zijn en dan kijken ze mij aan maar ik kan daar toch ook niks aan doen

En toen gingen ze in de klas hele tijd expres zwarte Piet enz zingen en mij aankijken en dan lachen en hele tijd tegen mij zeggen vind jij zwarte Piet ook zo leuk maar elke keer als er dan zo'n opmerking gemaakt word weet ik ook niet wat ik moet zeggen.en de docent gaat ook elke keer als ze het over discriminatie mij voor de klas neer zetten en dan moet ik zo'n heel verhaal gaan vertellen.en vierde klassers die achter mij lopen zeggen dat steeds stomme neger

Als mensen me weer uitschelden wat moet ik dan zeggen iem tips


2 reacties

Reputatie 7
Badge +11

De beste tip is ze gewoon negeren. En misschien kan je tegen je docent zeggen dat je het niet fijn vindt om voor de klas gezet te worden en dat je gepest wordt.

Veel succes!

 

Liefs,

       M.

Reputatie 5
Badge +1

Maar nu ik op de middelbare zit is dat niet zo erg meer allen gister met dat sinterklaas gedoe gingen ze dan hellemaal zeggen van dat het stom is dat de pieten nie meer bruin zijn en dan kijken ze mij aan maar ik kan daar toch ook niks aan doen

 


Het klopt dat pieten niet volledig “bruin” zijn. Mensen vinden dat dit namelijk wijst op rasicme, het is zelfs een onderwerp geworden in de politiek. Zelf op het kieskompas (een soort vragenlijst om te kijken welke politieke partij het meest bij je past) staat er een vraag of zwarte piet rasictisch is.

Als mensen me weer uitschelden wat moet ik dan zeggen iem tips

 

Dit gaat vanzelf over, denk ik. Je kan niet op 24 april nog steeds Sinterklaasliedjes zingen. Het is al kinderachtig wat hun doen. Gewoon geen aandacht aan besteden. Ik ben er bijna zeker van dat jij niet de enige bent met een donkere huid. 

 

Verder zou ik het tegen je mentor of tegen die leerkracht zeggen dat je het niet leuk vind. Ook kan je dit onderwerp bespreken met je ouders.

 

Veel suc6!

 

Groetjes,

@Scarred_Owl 

Reageer