Dingen die je kan doen tegen pesten

  • 30 March 2022
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 2

Bijna elke dag zie ik dat mensen gepest of geplaagd worden, dit vaak dan ook op social media.  Nou weet ik dat veel mensen er erg veel last van (kunnen) hebben.  Daarom vraag ik jullie het volgende;

  1. Wat zou je doen als iemand gepest wordt (online).
  2. wat doe je als je zelf gepest wordt.

5 reacties

Bijna elke dag zie ik dat mensen gepest of geplaagd worden, dit vaak dan ook op social media.  Nou weet ik dat veel mensen er erg veel last van (kunnen) hebben.  Daarom vraag ik jullie het volgende;

  1. Wat zou je doen als iemand gepest wordt (online). Aangifte doen
  2. wat doe je als je zelf gepest wordt. Negeren 

Als je mee met cyberpesten te maken heeft dan is een screenshot maken, dan aangifte doen en dan blokkeren mijn tip

Reputatie 7
Badge +17

Hoi goed topic !

  1. ik zou diegene adviseren het te melden ( site verwijderd door De Kindertelefoon omdat het een commerciele site is )
  2. hetzelfde doen 🙂 en advies opzoeken wat je zelf kunt doen o.a. net als @Emmalove  zegt. Aangifte en blokken bijv.

Groetjes Liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Julian12 ,

 

wat fijn dat je het topic van @McCrack  wil aanvullen! De site waar je naar verwees, is alleen een commerciele site waarvan de bedoelingen niet helemaal duidelijk zijn. Daarom hebben we de naam van de site weggehaald. 

Cyberpesten kan het beste gemeld worden via https://www.meldknop.nl/ .

 

Groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +17

@Marieke Ah dank u wel. dat is een goeie, wist ik niet. Ik zal voortaan die meldknop.nl noemen :) 

Groetjes liefs Julian X

Badge

als ik zie dat iemand gepest wordt dan wacht ik altijd even af of het zelf stopt maar als het niet stopt zeg ik dat ze moeten ophouden 

en als ik zelf gepest wordt (ik wordt gepest) dan zeg ik dat ze moeten ophouden en anders meld ik het bij een vertrouwenspersoon

Reageer