Mijn probleem is best wel complex dus hopelijk is er iemand die helpen kan
Ik zit bijna 2 jaar op Instagram in een kleine community die fan is van een bepaalde spellenreeks en sinds de laatste dag van Februari dit jaar heeft iemand accounts op meerdere platforms zoals Instagram en Youtube aangemaakt die bestemd zijn om mensen in de community te pesten. Deze gebruiker doet vele dingen, zoals Mensen treiteren, Video's en foto's plaatsen waarop zij poppetjes van andere gebruikers "vermoordt", Seksuele foto's en video's versturen maar minderjarigen, Mensen discrimineren om bijvoorbeeld hun ras (ze gebruikt ook het N woord terwijl zij Aziatisch is), Haatreacties plaatsen, Haataccounts van mensen maken, Zich voordoen als anderen, Andere accounts aanmaken om haarzelf te ondersteunen en anderen ook met te pesten, Zeggen dat zij de "godin" of "koningin" is van de community en mensen lastigvallen als zij daar commentaar op heeft en etc.
Verder doet ze allemaal dingen om aandacht te kring en bijvoorbeeld doen alsof ze spijt heeft van haar daden en daarna toegeven dat ze alsof deed, doen alsof ze gehackt is, of doen alsof die suicidaal is en dreigen haar leven te beeindigen terwijl dit niet het geval is
Mij heeft zij op mijn persoonlijke Instagram (deze is prive) ook al aangevallen omdat ik bevriend ben met een van haar slachtoffers en heeft zij een filmpje geplaatst van een scheldend meisje (ben ikzelf niet) en zette zij daarbij dat ik dat was en dat ik haar uitschold in een videochat (die ik nooit in mijn leven met haar zou maken). Deze plaatste zij in een highlight met mijn naam als titel en een middelvinger ernaast. Ook probeerde zij mij te volgen maar toen blokkeerde ik haar (ik heb meerdere accounts trouwens met meerdere doelen maar op dit moment heb ik haar op allemaal geblokkeerd). Dit gebeurde volgens mij op 29 mei
De dag nadat dit gebeurde heeft zij haar account verwijderd omdat de moeder van een ander slachtoffer haar heeft aangesproken omdat zij zich als haar zoon voordeed. Ik dacht dat het hier voorbij was maar een paar dagen later verscheen zij weer op Youtube (daar heb ik wel een kanaal op maar ik gebruik een andere naam en plaas ik geen video's dus mij heeft zij daar nog niet gevonden) en ging zij weer verder met mensen pesten en accounts aanmaken. Ook verscheen zij weer op Instagram waar zij ook andere mensen is gaan pesten maar de laatste weken heb ik geen nieuwe activiteit daar gespot. Het gebeurt wel vaker dat zij verdwijnt en een tijdje later weer actief is en verder haar met mensen pesten
Op 12 Juni ben ik naar de politie gegaan en heb ik met een agent over haar gepraat. De agent heeft niks aan haar gedaan en weigerde om naar mijn bewijsmateriaal te kijken en kon verder niet helpen.
Sinds de dag dat zij mij iets aandeed is er geen dag voorbij gegaan dat ik niet aan haar heb gedacht. Ik kan haar maar niet uit mijn hoofd krijgen, ook niet als ik mij goed voel of iets leuks doe. Ik probeer haar niet meer op te zoeken maar in een community zoals deze kan zij zich steeds weer opduiken zonder niet herkend te worden. Ik kan niet echt zonder haar leven. Wat moet ik doen?
Even een paar dingen:
Ik weet niet wie zij precies is en zij is niet afkomstig uit Nederland. Ik weet alleen maar dat zij ergens in Azië woont en dat zij minderjarig is (tegen haar slachtoffers zei ze dat zij 14/15/16/17 is maar tegen een van haar vrienden zei ze dat zij 10 is). Zelfs haar echte naam is niet bekend
Ik kan haar wel steeds blokkeren maar als zij ooit of binnenkort weer op Instagram opduikt zou ze mij op welk account dan ook kunnen aanvallen als ik niet snel genoeg ben
Mijn ouders weten ook wat zij met mij heeft gedaan
Rapporteren is niet echt een oplossing. Instagram doet bijna nooit iets met mijn rapporten en ook kan zij steeds weer nieuwe accounts aanmaken
Nogmaals, ik ben naar de politie geweest maar dat hielp niet echt
Ik weet ook niet waarom zij deze community zo probeert te saboteren, en als ze deze echt zo haat waarom zij daar zo veel van aantrekt
Zij is al 5 maanden bezig met mensen pesten. Deze mensen zijn voornamelijk kinderen en tieners maar ook volwassenen die deel uitmaken van onze community
Haar ouders weten hier waarschijnlijk helemaal niets van en houden haar activiteit dus ook niet bij
Ik weet gewoon niet hoe ik verder moet... weet iemand het wel, want dit loopt uit de hand