Vraag

Cyberpesten

  • 24 May 2020
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 0 reacties

Hoi allemaal

Ik zit een beetje met een probleem, nou is het  dus zo dat mijn vriendin online gepest wordt.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om iemand bijvoorbeeld te berechten die online pest.  nu zijn het wel anonieme 'wegwerp’ accounts op insta, maar op de site van instagram staat dat de gegevens van iemand opgevraagd kunnen worden als dat wordt gedaan door politie en justitie. nu vroeg ik mij af of met bewijs van deze berichten wij naar de politie of NCMEC te gaan aangezien dat wordt vermeld op de hulppagina van instagram. wij hebben namelijk screenshots waarin mensen haar de dood wensen, dat de wereld beter af is zonder haar, dat ze niet nuttig is, waardeloos, niet goed genoeg voor wie dan ook en ga zo maar door. Ik hoop erg op hulp want ik weet het ook niet meer

 

Bedankt

 

 


4 reacties

Heyy

Ik weet niet echt of de politie iets kan doen aan pesten. Als het stalken of spullen vernielen is wel, maar zolang het bij woorden blijft denk ik niet dat de politie er aan kan doen. Weet dit ook niet zeker hoor. Ik denk dat je het best met haar ouders kan praten . Die zullen denk ik wel weten of de politie kan tussenkomen of niet.

Hoop dat je er wat aan hebt

Kaas123

Ik denk wel dat de politie wat er aan kan doen, mn zus werd een x bedreigd door iemand en stapte naar de politie. De politie hoefde alleen te bellen en dat meisje werdt super bang haha. 

Het feit dat het anonieme acc’s zijn zegt toch al genoeg over zo een iemand. 

Ik zal dat echt wel proberen, ik zal gewoon doen en kijken hoe en wat er uit komt. Oh en raad je vriendin echt aan om aan haar zelfvertrouwen te werken.  Straks zit ze er nog erg mee. ( wat ik eigelijk al denk)

Reputatie 1
Badge

Ja hier is mijn idiote aanpak die een vriend en ik hadden gebruikt (wij zijn echt raar maar hier komt hij)

Doen alsof je hacker bent 

1nep account aken met random stock foto´s 

2 zoek overall op namen van de nep oucounts makkelijk te vinden als je je best doet 

l3 zoek nep codering en hacks op is een website voor deze laat je  nep teksten typen en  deze laat nep hacks zien 

4 zet een laptops of meerdere in een kamer met deze websites vervorm je stem en spreek iets in bijvoorbeeld als jij niet stopt met onin verspreiden wees niet geschokt als instagram en snapchat enzovoort niet meer opend

5 stuur filmpje naar nep accounts voor de rest blokkeeren en rapporteren 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo gmj,

 

wat naar dat je vriendin zo bedreigd wordt! Je kan wel degelijk hiermee naar de politie, die nemen dit serieus.

Je zou eens kunnen kijken op deze site: https://www.meldknop.nl/  , daar wordt precies uitgelegd wat je kan doen en wat er daarna gaat gebeuren. Heel goed dat jullie screenshots hebben gemaakt.

Veel sterkte en succes ermee, en hartstikke goed dat je je vriendin steunt hierbij.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer