Cyber pesten

  • 21 December 2018
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wordt lastig gevallen door vreemde nummers.... Door 3 vrienden van mij, ze hebben uit het niets foto's van mij naar andere nummers gestuurd... En mijn nummer aan vreemden mensen.... Als je heel het verhaal wilt horen of beter uitleg wilt, zeg het

5 reacties

uhh, ja het hele verhaal is altijd handig al willen we je beter helpen.

wat ik tot nu toe kan zeggen is om die nummers te blokkeren, en je vrienden aanspreken waarom ze dat hebben gedaan
Het is raar dat dit gebeurd maar ik zou wel het hele verhaal willen horen. Dan zou ik je misschien beter kunnen helpen. Maar als je vrienden zo iets doen dan zijn ze geen echte vrienden.
uhh, ja het hele verhaal is altijd handig al willen we je beter helpen.

wat ik tot nu toe kan zeggen is om die nummers te blokkeren, en je vrienden aanspreken waarom ze dat hebben gedaan

Ze wonen niet in de buurt maar... Het verhaal was gwn dat ze uit het niets begonnen te dreigen over foto:'s geen naakt maar normale.... Ze hebben mijn nummer online gezet, ik heb ze wel geblokeert overal op
Hoi

Wat naar dat dit gebeurd is. Goed dat je de personen die je nummer online hebben gezet, hebt geblokkeerd. Niet ok dat ze foto's en je nummer openbaar hebben gemaakt.

Je zou inkomende oproepen van onbekende nummers kunnen blokkeren. Volgens mij kan je dat instellen in de instellingen van je telefoon.

Word je vaker lastiggevallen door vrienden? Het lijkt me verstandig om iemand te vertellen wat er gebeurd is, bv. een ouder of je mentor. Op die manier is iemand op de hoogte van de situatie, en kan er snel ingegrepen worden als er iets gelijkaardigs gebeurt.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Ze hebben je nummer online gezet. Is dat inmiddels weggehaald? Op social media e.d. kun je dat gewoon rapporteren.

Verder kun je inderdaad de oproepen blokkeren.

Heb je met je "vrienden" gesproken, waarom ze dit doen? Het is niet oké van hen om zomaar foto's op te sturen van jou en je nummer online te zetten.

Doen ze verder nog vervelend tegen je? Je zou dit kunnen melden bij je mentor (als ze bij je op school zitten).

Ik hoop dat ze zijn gestopt.
Gr. Pin

Reageer