Vraag

Comeback voor pester

  • 29 August 2021
  • 10 reacties
  • 441 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Weet de weg
  • 33 reacties

Hoihoi,

Ik ga over een paar daagjes weer naar school en kom dan opnieuw in de klas te zitten bij een jongen die mij in de brugklas gepest heeft. Hij, en daardoor de hele klas, noemden me toen de hele tijd bij de verkeerd naam. Als pest-gedrag. Ik weet zeker dat ze dit gelijk op dag 1 weer gaan doen… Hebben jullie een idee hoe ik dit meteen kan afkappen? Of een goede zin die ik terug kan zeggen om hem en anderen de mond te snoeren?

 

Hij en de anderen doen dit uit onzekerheid, dat weet ik, maar hij heeft mijn hele brugklas jaar verpest en ik weiger hem dit weer te laten doen!

 

‘Cause I won’t stop fighting!

With love,

me


10 reacties

Ben je er al mee naar je mentor gegaan vorig jaar? Anders is dat denk voorlopig de beste optie

Reputatie 2
Badge +1

Hoii, ja ik ben ermee naar mijn mentor gegaan en toen is het een tijdje gestopt! Maar dit jaar heb ik weer een nieuwe mentor en eigenlijk wil ik hem het liefste zelf op zijn nummer zetten!

Reputatie 7
Badge +4

Wat dacht je van:

‘Kun je na 1 jaar nog steeds niet m’n naam onthouden ik dacht niet dat dat zo moeilijk zou zijn, (voeg hier z’n naam in).’ 
En
’Verzin eens een keer iets origineels dit is al een jaar oud en (verzin zelf een aantal namen).’

Ik zeg ook maar wat hoor. De bedoeling is in ieder geval dat je zelfverzekerd overkomt. En bij de 2de dat je hun ‘helpt’ je verzint zelf iets. En wat is daar nou de lol in iemand noemen bij z’n zelf bedachte naam. Je moet je er in ieder geval niet druk om maken. Als ze geen reactie krijgen is er ook niks aan.

Reputatie 2
Badge +1

Dankjewel voor je reactie! Hier heb ik echt veel aan: ik ga het zeker tegen hem zeggen!

Misschien kan je wat mensen zoeken die je kunnen helpen, ik vind je al erg moedig klinken maar een beetje support kan nooit verkeerd toch? 

Reputatie 2
Badge +1

Yes, ik heb het ook aan vriendinnen verteld, maar die willen ook niet het mikpunt van de klas worden, wat ik volkomen begrijp! Maar ik ga aan ze aangeven dat ik het fijn zou vinden als ze er iets van zeggen als ze het horen.

Zeg hier even hoe het is gegaan als je iets ondernomen hebt! Ik hoop voor je dat het lukt!

Reputatie 2
Badge

Yes, ik heb het ook aan vriendinnen verteld, maar die willen ook niet het mikpunt van de klas worden, wat ik volkomen begrijp! Maar ik ga aan ze aangeven dat ik het fijn zou vinden als ze er iets van zeggen als ze het horen.

Vreemd. Misschien zijn het niet eens vriendinnen. Ik werd eerst ook gepest wegens het feit dat ik Pools ben, en mijn vriendinnen hebben alles gedaan om ervoor te zorgen dat het stopt, ondanks dat ze daardoor zelf een tijdje gepest werden. Wat je kan doen is gewoon naar je mentor gaan. Dit is beter dan op eigen houtje handelen ;)

Reputatie 2
Badge +1

Hoiii @Ravelien ,

Goed punt, ik twijfel soms ook wel aan het feit of ik nog wel vriendinnen met hen wil zijn! Maar als ik er doorheen zit zijn ze er wel altijd om naar me te luisteren en me op te vrolijken…

Thanks voor de tip! Ik ga het aan hem vertellen!

Reputatie 2
Badge +1

@iemand Hoihoi, even een update: hij heeft het nog niet tegen me gezegd! Dus dat is echt super fijn!! Wel heb ik het de meiden uit onze klas tegen elkaar horen zeggen (dat zijn geen vriendinnen van mij), dus die praten wel achter mijn rug om over mij!

Reageer