Buitensluiting en pestgedrag. Kan iemand mij helpen?

  • 8 January 2023
  • 8 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

hoi ik ben een meisje van 12 jaar oud en ik zit in klas 1,

op de basisschool ben ik gepest en buitengesloten, en nu is het weer aan de gang.

het begon met flauwe grappen over mn naam en dat ik apart was maar nu is het zo dat ze me de hele dag uitschelden, intimideren en leugens vertellen waardoor nu bijna alle mensen in mijn klas tegen mij zijn en doen net alsof ik niet besta en me vies aankijken wanneer ik naast hun ga zitten.

weet iemand of je er ook iets tegen kan doen?

ik zit namelijk wanneer het weer een dag gebeurd is de hele tijd in hoekjes te staan en mn capuchon over mn hoofd en mn oortjes in (ze vinden me ook idioot omdat ik bijna geen merken draag en bijna geen dure dingen heb terwijl mijn ouders rijk genoeg zijn) en als ik dan in een hoekje sta krijg ik zelfmoordgedachtes en denk ik dat niemand toch om me geeft en mijn klas het niet eens zou merken als ik niet op school was

dus kan iemand mij alsje alsje alsjeblieft helpen????

 


8 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey , wat vervelend!! Onthoud pesters pesten altijd uit onzekerheid(niet dat het jou helpt maar toch goed om  te weten). Probeer het pesten zoveel mogelijk te negeren. En probeer positief te blijven denken. Mijn grootste tip praat er met iemand over iemand op school (aardige docent of je mentor). Of vertel het je ouders of desnoods iemand van de kindertelefoon. Als je je verhaal helemaal kan doen aan iemand die je vertrouwt dan lucht dat echt op! Het beste is het natuurlijk om aan je ouders te vertellen dat is meestal lastig dus als je het te moeilijk vind om te vertellen. Schrijf het dan op en dan ook echt alles. Geef het bijv. In de ochtend aan je ouders ga naar school en praat er daarna over dan kunnen je ouders ook nadenken hoe ze je het beste kunnen helpen. Of je geeft het op een ander moment. Probeer het te vertellen wanneer ze niet moe of/en chagrijnig zijn dan krijg je een stommere reactie dan normaal. (Meestal) ik werd op de basisschool gepest het waren gelukkig maar kleine dingen. Maar ik wa heel verlegen dus ik ging met mijn vader oefenen om weerword te hebben. Mss kan je dat doen dat je iets terug kan zeggen dat voelt meestal wel goed. Probeer je niet te veel laten beïnvloeden door de pesters. En probeer mss wat nieuwe vriendne te zoeken! Ik hoop dat dit hielp en anders kan je mss nog tips googlen! Stay strong❤️❤️ groetjes anoniempie145

Reputatie 2
Badge +1

Hey , wat vervelend!! Onthoud pesters pesten altijd uit onzekerheid(niet dat het jou helpt maar toch goed om  te weten). Probeer het pesten zoveel mogelijk te negeren. En probeer positief te blijven denken. Mijn grootste tip praat er met iemand over iemand op school (aardige docent of je mentor). Of vertel het je ouders of desnoods iemand van de kindertelefoon. Als je je verhaal helemaal kan doen aan iemand die je vertrouwt dan lucht dat echt op! Het beste is het natuurlijk om aan je ouders te vertellen dat is meestal lastig dus als je het te moeilijk vind om te vertellen. Schrijf het dan op en dan ook echt alles. Geef het bijv. In de ochtend aan je ouders ga naar school en praat er daarna over dan kunnen je ouders ook nadenken hoe ze je het beste kunnen helpen. Of je geeft het op een ander moment. Probeer het te vertellen wanneer ze niet moe of/en chagrijnig zijn dan krijg je een stommere reactie dan normaal. (Meestal) ik werd op de basisschool gepest het waren gelukkig maar kleine dingen. Maar ik wa heel verlegen dus ik ging met mijn vader oefenen om weerword te hebben. Mss kan je dat doen dat je iets terug kan zeggen dat voelt meestal wel goed. Probeer je niet te veel laten beïnvloeden door de pesters. En probeer mss wat nieuwe vriendne te zoeken! Ik hoop dat dit hielp en anders kan je mss nog tips googlen! Stay strong❤️❤️ groetjes anoniempie145

Ik sluit mij volledig bij jou aan! Top ideeën. Stay strong ❤️.

Love.

hi! 

ik begin even met dit: zelfmoord is niet de oplossing. hoe ellendig het ook lijkt, vergeet dit niet. het kan niet beter worden als je er mee stopt.

oké na dat gezegd te hebben denk ik dat het belangrijk is dat je weet dat het niet aan jou ligt; je bent niet gek, lelijk of stom, de mensen die jou pesten houden van de aandacht die ze krijgen als ze andere mensen de grond in boren. zelf vind ik dit enorm laag en je kan sowieso van je zelf zeggen dat jij in deze situatie het grotere persoon bent! 

ik weet eigenlijk niet of er echt een oplossing is voor het pesten. ik hoor mensen weleens zeggen dat negeren de beste optie is en ik denk dat daar wel iets inzit. de enige tip die ik je kan geven is dat je echt moet focussen op de goede dingen buiten school. zorg ervoor dat je leuke dingen doet die jou blij maken, je misschien vrienden maakt buiten school en je als het niet hoeft niet bezig hoeft te zijn met school en de mensen daar.

anders is het ook nog altijd een optie om met mensen van school (of de kindertelefoon ?) te praten.

ik hoop dat je hier iets aan hebt! 

Reputatie 7
Badge +19

Hey,

Wat naar zeg :(

Je kunt het tegen je mentor zeggen dat je gepest wordt. Hij/zij kan jou daar bij helpen. Ook is er meestal op elke school een pestprotocol.

 

Reputatie 5
Badge +4

bedankt voor deze tips,

ik heb nu een vriendje en mijn ouders hebben de pestcoördinator en mijn mentrix.

mijn mentrix is heel boos geworden en nu is het even opgehouden

 

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

                                                                                                                       famke

Reputatie 7
Badge +19

Wat fijn zeg!

Reputatie 7
Badge +15

bedankt voor deze tips,

ik heb nu een vriendje en mijn ouders hebben de pestcoördinator en mijn mentrix.

mijn mentrix is heel boos geworden en nu is het even opgehouden

 

 

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

                                                                                                                       famke

Ik bwn blij voor je ….💜🧡❤️! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 4
Badge +3

Als iemand iets tegen je zegt (terwijl je in de klas zit) ren eruit. Letterlijk, ren.uit.de.klas. Kijk niet om, dat zien de docenten dan, en dan gaan ze vragen stellen. Anders moet je echt van school gaan veranderen.d

Reageer