Vraag

Ben ik raar, omdat ik een autist ben?


  • Anonymous
  • 0 reacties

hey,

Ik ben een autist, daarom word ik steeds gepest. Zijn autisten echt zo erg? Ik heb nog nooit iemand geslagen vanwegen me autisme. Ik reageer anders, maar word niet boos. Ik ben internaliserend autistisch. Mijn autisme levert genoeg problemen op. En ja, autisten zijn meestal moeilijker om op te voeden. (niet altijd). Maar zijn ze onhandelbaar? 


10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

hey,

Ik ben een autist, daarom word ik steeds gepest. 

Vervelend, maar weet, dat ookal ben je misschien een autist, niemand jou mag pesten.

hey,

Ik ben een autist, daarom word ik steeds gepest. Zijn autisten echt zo erg? 

Naar mijn mening niet, ook autisten zijn gewoon mensen, en horen gelijk behandeld te worden. 

ik zou (proberen) me zo min mogelijk aan te trekken van de pesters, of naar je pestcoördinator op school gaan. Bellen/chatten met de kindertelefoon kan ook! 
sterkte! 

 

Mij_Niet_Gezien 

 

hey,

Bedankt voor je reactie, dat de pesters me uitschelden ben ik wel gewend, maar wat nou als ze groepsappen hebben om me voor schut te zetten? En de pestcoördinator niet wil luisteren?

 

Badge

Je bent zeker niet we zijn allemaal en de mensen die dat over je denk nog raader dan raar jij bent gewoon jezelf zal als je moet zijn net als iedereen dus die onderscheidt tussen mensen vindt dat echt bullshit in de einde van de dag zijn we allemaal mensen op aarde zijn net als alle andere het enige dat ons anders van elkaar dat we allemaal andere kenmerken hebben maar blijven nog steeds mens 

 

Dus naar die stem in je hoofd ook al probeert die slechte stem je over te nemen blijven vecht want je bent zoals ik het goed🙂

hoi

mijn broer is ook een autist n het is ook moeilijker om hem op te voeden hij is vaak boos maar autist zijn heeft ook voordelen beter kunnen concentreren bijvoor beeld en als vriend een autist hebben is geweldig hij is altijd enthousiast maar je bent gewoon hetzelfde als iedereen maar wordt zelf ook gepest voor een lange tijd maar als je er niets van aan trekt is het snel over

Reputatie 2
Badge +3

Nee hoor, autisten zijn geweldige mensen. Een neefje van mij heeft autisme en hij is echt grappig.

hey! je bent misschien ´anders´ dan andere, maar dat maakt je niet raar, ik wil je nu serieus een knuffel geven en zeggen dat alles goed komt, je lijkt me zo aardig, ik word al jarenlang gepest, en ik zou wel tegen een pestcoordinator praten want vaak helpt dat wel  <3

Badge +1

Ga er niet op in. Dat helpt het best als je gepest wordt. (En vertel tegen mentor, docenten, vertrouwenspersonen etc dat je gepest wordt) 

je kan er niets aan doen dat je autisme hebt. Probeer misschien mensen te zoeken die ook gepest worden door hun diagnose ofzo. 
sterkte!

 

-halloiedereen123

Reputatie 7
Badge +9

Nee je bent niet anders. Je bent gewoon normaal. 

 

Wat betreft die pesters. Die zijn niet normaal. Zijn gewoon kut kinderen. Je moet je er niks van aantrekken

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb ook autisme, en het is zeker niet raar of erg, best veel mensen om mij heen hebben het, en doordat ik autisme heb kan ik me juist heel goed inleven in anderen, het heeft ook voordelen. Ik vind het vervelend voor je dat je hierom gepest word, en ik vind het erg stom, je hebt niet perse een afwijking ofzo omdat je autisme hebt, je vat gewoon dingen anders op. En ze zijn zeker niet onhandelbaar als ze op de juiste manier behandeld worden door anderen.

 

-OnlyMe

Bij bij in de klas zitten hier komt die: 3 autisten en wij behandelen hun gewoon als de rest.

En ik heb ook nog een vriendin met autisme.

Dus naar mijn mening is er niks mis mee ik vind het juist gezellig omdat ze je goed begrijpen.

En onthoud: “anders zijn is niet erg maar zorgt voor variatie”

Reageer