Skip to main content
Vraag

Beginnende eetstoornis aan het ontwikkelen door een jongen uit me klas.

• November 11, 2025
  • 6 reacties
  • 147 Bekeken

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2

Hii!!, Ik heb dus zegmaar zo'n jongen in me klas (soortvan dan) zie die andere topic over die jongen die mij pest/plaagt. Maar hij begint dus weer over mijn gewicht en ik ben daar best gevoelig voor en dat weet hij ook. Heb ik hem verteld. Maar de docenten die erbij staan doen er echt niks aan. Ik vraag de hele tijd of hij d'r mee wilt stoppen maar hij blijft maar doorgaan. Ik at al bijna nooit lunch ( Ik skip altijd ontbijt anders word ik misselijk ) maar nu een ik vaak alleen wat na school en avondeten. Ik kijk altijd naar calorieen op verpakkingen sinds ik het gevoel krijg dat iedereen me dik vindt.

Groetjessssss!!!!

6 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • November 11, 2025

Hey ​@anoniempje_0355 , wat naar... ik heb ook (kort hoor) zo'n periode gehad, en wat mij hielp is eigenlijk gewoon dat gevoel een dikke middelvinger geven, want ten eerste is het een *gevoel*, en is het niet echt zo (maar dat is heel lastig natuurlijk) en ten tweede, is je gezondheid *zo veel belangrijker* dan hoe je er uit ziet. Dus ookal kom je miss een beetje aan, het is gezond! Als tiener hoef je je geen zorgen te maken over eten behalve als je ongezond veel eet en er last van krijgt. Nog een tip is deze youtuber: Spencer Barbosa, zij heeft het veel over zelfvertrouwen en gezondheid en heeft mij erg geholpen. Over die jongen: Mensen pesten voor zichzelf. Om grappig gevonden te worden, omdat ze zelf onzeker zijn, en deze jongen neemt jou waarschijnlijk als 'target' omdat hij weet dat hij van jou een reactie zal krijgen. Probeer hem te negeren! (Of staar hem aan totdat hij wegloopt, uiteindelijk wordt dat heel akward voor hem) Nogmaals, geef dat gevoel een middelvinger, dus kijk een keer niet naar de calorieën, sta een keer niet op de weegschaal, en asjeblieft eet ontbijt en lunch! Je bent aan het groeien, je hebt het nodig!

Sterkte! 🫂

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • November 12, 2025

Hey lieffie!!

Dit is zo erg, ik snap het dat je je zo voelt. Maar eerlijk gezegd, wie is die gast? Letterlijk, je gaat hem over vijf jaar weer vergeten, dus leef je leven gewoon! Eet wat je lekker vindt, en let maar niet op hem. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar jij kan dit. Ik geloof in je!!

Probeer je best om hem te negeren, hij is je tijd niet waard. Ik hoop dat het beter gaat!!

Liefs & knuffels, Anna.

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • November 13, 2025

onnodige quote verwijderd

@annapink Ik word zelf door me moeder dik genoemd daarom doet het me super veel pijn dat het nu WEEr o school begint mr dankje!! ( Ik weet dat ik die jongen maar voor 1 jaar zie maar het doet me echt super veel pijn om te horen datik te zwaar ben ) 

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 3, 2026

@Ruby27 Dankje <33

Teletubies
Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 6, 2026

Je moet niet stoppen met eten of lunch skippen. Dat is namelijk hartstikke ongezond en het is het niet waard om jouw gezondheid op het spel te zetten, omdat een jongen jouw iets wijs maakt over je gewicht. Het is belangrijk dat je je zelf comfortabel voelt met je gewicht het is niet zijn gewicht, maar de jouwe en daar moet hij respect voor hebben.

anoniempje_0355
Forum|alt.badge.img+2
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 10, 2026

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@Teletubies  Dankje ♡