Vraag

bedreigd en uitgescholden op school

  • 3 August 2021
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Badge

Hoi ik been een jongen van 14 jaar en ik word door een groepje jongens gepest.

Ik was eerst vrienden met 1 van die jongens maar hij wou geen vrienden met me worden de reden er van weet ik niet

Maar sinds dat word ik steeds bedreigd en uit gescholden dat ik me niet meer veilig voel op school en daar buiten want ze kwamen een keer bij me huis mij bedreigen 

Hopelijk kan iemand me helpen 


3 reacties

Hoi,

 

Weten je ouders dat dit gebeurt? Praat erover, zij kunnen jou zeker steunen. Ik neem aan dat zij ook bij jou in de klas of anders op school zitten, dan zou ik met een docent (voornamelijk je mentor als je die hebt) gaan praten over deze jongens en als je nemen hebt, geef deze dan ook door. Ook kan je de Kindertelefoon ook bellen of gaan chatten met iemand hier. Als het gepest veel impact op jou heeft, kun je misschien een weerbaarheidstraining doen om sterker te worden en voor jezelf leren op te komen. Ik hoop dat deze tips helpen 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Ikheet,

Wat vreselijk dat je wordt gepest en bedreigd!

Wat waarschijnlijk het meeste gaat helpen is als je het aan je ouders, mentor of vertrouwenspersoon verteld. Je ouders zouden contact met de school op kunnen nemen en je mentor of vertrouwenspersoon kunnen vast wel iets regelen waardoor het veiliger wordt. Jij hoeft je er echt niet voor te schamen dat je wordt gepest. Daar kan jij niks aan doen!

Succes!

Groetjes iemand.

Reputatie 7
Badge +4

Hey Ikheet

Veel succes

Als je bewijs hebt van de bedreigingen bijvoorbeeld berichtjes of een video van hun. Zou je ook naar de politie kunnen gaan. Ik zou het eerst wel gewoon met school proberen te regelen. Maar mochten ze doorgaan dan denk ik dat ze toch wel schrikken van politie. Ze moeten dan naar bureau Halt.

Reageer