basisschool gepest

  • 21 September 2021
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Hey

Ik werd vroeger op de basisschool veel gepest niemand dè er wat aan maar ik dacht dat het op de middelbare wel over zou gaan, dat is ook zo alleen ben ik vanbinnen beschadigd geraakt en vind het nu moeilijk om contact met andere kinderen toe zoeken.

Hebben jullie tips waardoor ik weer normaal wordt?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

hoi hoi 

je bent nog steeds normaal, je hebt alleen schade opgelopen door het verleden. 

als je vrienden wilt maken ga dan een keer naast iemand in de klas zitten, en vraag is deze stoel vrij? probeer dan een gesprekje te beginnen. de meeste van deze mensen zijn waarschijnlijk nieuw voor je dus je kunt geheel op nieuw beginnen! 

en als je dit echt heel spannend vind kun je misschien met iemand praten over je pestverleden. dan is je trauma nog erg groot en kun je als je met iemand er over praat leren hoe je om moet gaan met je trauma.

je kunt naar iemand van je school stappen, bijv je mentor of een leraar waar je een goede klik mee hebt. praten helpt. zorg goed voor je zelf.

xx

ik heb hetzelfde zit nu op de middelbare maar word nog gepest:cry:

Reputatie 2
Badge +1

Hey lucky

Ik heb ook een naar verleden.

Ik heb er nog nare herinneringen aan.

Door dat verleden heb ik nu het idee dat ik buitengesloten wordt en gepest. Maar dat is niet zo.

Ik zou die tip van jeshawty gebruiken.

Heb vertrouwen in je!

 

Liefs Beartje

Badge

probeer het gewoon achter je te laten  en een nieuw leven te starten met mensen die naar je luisteren en je kunt vertrouwen dat heb ik ook gedaan en die kinderen dat me gepest hebben zijn nu jaloers dat ik aan een topcariëre bezig ben 

Reageer