Skip to main content

bang om op mijn knieen gezet te worden

• June 2, 2025
  • 8 reacties
  • 214 Bekeken

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3

Hi iedereen

Mijn vriendin vertelde laats een verhaal over een  basisschool vriendin die op haar knieen moest gaan(dat je op je knieen moet gaan zitten en voor srry smeken bijv. door je pester) en nu ben ik dus bang dat mijn pester mij dat gaat laten doen omdat hij naast ons stond en regelmatig naar ons keek. ik ben zelf niet heel sterk en raak gauw bang als ik in dit soort situaties kom en mijzelf niet kan verdedigen. ook ben ik bang dat ze het filmen en online zetten. 

-Koetje.123-

8 reacties

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

Hoi Koetje! 

Wat schrik ik hier van. 'mijn pester'? Zo moet je echt niet denken. Het voelt misschien niet zo, maar jij bent sterker dan zo'n kleine pester die niks beters te doen heeft. Jij hoeft nooit op je knieën te zitten als jij dat niet wil. NOOIT! 

Stay strong, veel liefs

Forum|alt.badge.img+1
  • June 3, 2025

Hey, wat vervelend om te horen. Ik ben zelf vroeger ook gepest.  Ik snap dat dit heel moeilijk kan zijn.  Maar als het echt zover komt dat ze willen dat je op je knieen gaat, dan moet je het absoluut niet doen.  Het beste zou zijn dat je hun gewoon uitscheld en weg loopt. Ik snap dat dat eng is, maar als je er gewoon niet op reageert en even aggresief iets terug zegt gebeurt het waarschijnlijk niet nog een keer.  Als ze nog een keer iets roepen als je iets ziet kan je het beste gewoon duidelijk terugroepen "Hou je bek” of als je daar zelf geen moeite mee hebt gewoon "tekst verwijderd door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 6” ofzo. Het is misschien niet zo netjes maar zo kan je je respect terugverdienen. Dit klinkt misschien een beetje erg maar er is maar een iemand dat dit kan laten stoppen en dat ben JIJ!  Ik weet niet of je veel vrienden hebt maar als je die wel hebt zorg dat je zoveel mogelijk met hun bent want dan lijk je nog sterker.

Veel Succes!!!

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • June 3, 2025

Bedankt voor de geweldige reacties 

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • June 3, 2025

Ik ben zelf ook echt heel erg gepest en ik weet hoe moelijk het soms kan zijn om voor je zelf op te komen en dat dat echt onmogelijk kan lijken maar als je hier echt heel bang voor bent praat er met iemand over met je vriendin ofzo of iemand die er mee kan helpen

(En leuke nezuko pfp)

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 4, 2025

Hey lieve ​@koetje.123 !  Je hoeft nooit te doen wat zo'n pester zegt of vraagt. Hier staan wat tips; https://nl.wikihow.com/Pesten-stoppen

Ik lees dat je bang bent dat ze (of iemand) jou op je knieën wil laten zitten. Om niks. Op je knieën is niet iets om mee te pesten vind ik. Gek dat mensen dat als grap zien of als leuk. Het is gemeen en dom. En is een vernedering. Ik ben zelf een keer  in groep 8, om excuses aan te bieden, bij 2 meisjes, klasgenoten, op de knieën geweest als spijtbetuiging, en dat was heel moeilijk.  Niet  iets wat je zomaar doet. Het was omdat ik een tijdje heel storend was geweest in de klas. Daar hadden hun twee het meest last van gehad daarom. Dat was toen mijn eigen verdiende schuld, maar als pesten en zomaar vind ik het echt verkeerd. Zonder reden en voor de "lol". Echt niet oké en gemeen. Maar wees niet bang, je hoeft dit niet, je hebt niks gedaan en ik denk dat je de tips wel kunt toepassen. Die eventuele pester voor zijn. En misschien is je zelfvertrouwen versterken ook wel een idee. Dat je bij judo, kickboksen of zo'n sport gaat, ik zit er ook bij en het vergroot je gevoel van weerbaarheid zeker. Maakt je zekerder. Dan lach je die pester uit. En je kunt natuurlijk altijd tips vragen bij de Kindertelefoon. Bellen of chatten 🙂💪. En de anderen hier hadden ook al goede reacties! In elk geval je hoeft nooit, zeker niet voor hun lol, te knielen!  Ik hoop dat je hier iets aan hebt en go for it! 😘💪 

Liefs, Tover xxx

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 4, 2025

Hoi Koetje.123 🐄💙

Wat dapper dat je dit hier deelt — het is écht niet makkelijk om toe te geven dat je ergens bang voor bent. En wat je beschrijft is heel begrijpelijk. Het klinkt alsof je in een situatie zit waarin je je onveilig voelt, en dat gevoel mag je serieus nemen. 💛

Wat je vertelt is niet oké

Als iemand je zou dwingen om op je knieën te gaan en om iets te smeken, dan is dat intimiderend en vernederend gedrag. Dat heet pesten of zelfs bedreigen, en jij verdient het absoluut niet om zo behandeld te worden.

Dat je al bang bent dat het kan gebeuren, zegt al genoeg over hoe die persoon jou laat voelen. En dat is niet jouw schuld. Je hebt recht op veiligheid en respect — op school, in de klas, en overal daarbuiten.

Wat kun je doen?

🛡️ 1. Praat met een volwassene die je vertrouwt

Dat kan een mentor, docent, ouder, vertrouwenspersoon of schoolmaatschappelijk werker zijn. Vertel wat je hoorde, wat je bang maakt, en dat die pester je vaak aankijkt. Je hoeft niet te wachten tot er iets gebeurt — het is juist goed om het nu al te melden.

Je mag ook zeggen: “Ik ben bang dat er iets gaat gebeuren, en ik wil dat voorkomen.”

🎥 2. Maak je zorgen over filmen bespreekbaar

Zeg dat je bang bent dat het gefilmd wordt en online komt — scholen nemen dit vaak heel serieus, want dat kan vallen onder digitale pesterij en schending van privacy.

🧠 3. Bereid je mentaal voor

Het helpt soms om zinnen te oefenen die je kunt zeggen als je onder druk wordt gezet, zoals:

• “Doe normaal, dit is niet grappig.”

• “Ik ga niet meedoen aan dit gedoe.”

• Of gewoon: “Laat me met rust.”

Je hoeft niet stoer te doen — je hoeft alleen jezelf te beschermen. En het is oké om bang te zijn. Dat betekent dat je alert bent. Maar je staat er niet alleen voor.

💌 Tot slot

Jij verdient een plek waar je met rust wordt gelaten en je veilig voelt. Het is heel goed dat je dit nu al durft te benoemen, want dat is een grote stap. Je hoeft het niet alleen op te lossen — er zijn mensen die jou serieus nemen en willen helpen.

Als je het spannend vindt om in het echt te praten, kun je ook eerst een berichtje schrijven naar iemand op school of bellen met de Kindertelefoon (0800-0432) — helemaal gratis, anoniem, en veilig.

Je bent niet alleen, Koetje. En dit verdien je niet.
Stuur gerust nog een berichtje als je wilt praten of hulp nodig hebt. 🌻

Liefs,
Ben 💬🫶

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • June 11, 2025

Hoi, ik ben het helemaal eens met de andere reacties hoor. Dit hoef je nooit te doen! Sta boven hun gepest en volg de goede tips! Gemeenheid moet nooit beloond worden. ​@Tover01 Jeetje, dat vind ik best een heel nederige manier, moest je dat als je straf of was het uit jezelf? Ik zou je meteen vergeven in elk geval! 

Groetjes Tjempie xxx

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 12, 2025

Hey ​@Tjempie  dat was een combinatie, en nodig toen 🫣.  Ik wil het nooit meer hoeven en ik ben dus ook blij dat ik ben zoals ik al 2 jaar ben 😊😘😉. Liefs, Tover xxx