Skip to main content

Ik ben 12 en zit nog op de basisschool maar ik ben heeel bang voor de middelbare (en onweer ) heeft iemand tips ik word ook erg gepest bij tops pls reageer ff tnx alvast

Hey !  Wees niet bang! Het is heel anders en je gaat andere kinderen leren kennen. Ik heb een ander topic voor je waar meer in staat. het is een iets ander onderwerp maar je kunt er wel tips uithalen!

Het gaat echt goed komen en ik hoop dat je dan ook van dat nare gepest af bent!! 😘

Liefs, Tover xxx


Hii!!!

Ik werd vroeger ook gepest op de basisschool maar het werd veel beter op de middelbare! Je hoeft echt niet bang te zijn, je went er aan. Ik weet zeker dat je het heel leuk gaat vinden op de middelbare, hier een paar tips. Dit zijn de dingen waarvan ik wou dat iemand me had verteld voordat ik begon met de middelbare.

 

  1. Wees jezelf.  Ja, ik snap het. Het klinkt heel dom en je hebt dit waarschijnlijk al vaker gehoord, maar wees gewoon jezelf. Als je niet jezelf bent dan maak je vrienden met mensen die niet bij jou passen en dat gaat meestal niet heel goed.
  2. Je gaat vrienden maken. Ik was altijd heel bang dat niemand mij zou mogen enzo. Je komt in een klas met ongeveer 25 mensen (denk ik) en daar moet wel iemand bij zitten die bij jou past. 
  3. Drama. Tieners vinden het superleuk om over je te roddelen. (Ja, sorry. Pesten gebeurt ook op de middelbare). Luister vooral niet naar ze, je bent veel beter dan dat.

 

Dit zijn best wel droge tips, maar ik hoop dat ze tenminste een klein beetje helpen. Geniet van je vakantie, wanneer je het hebt. Komt echt goed.


Ik heb niet echt tips maar ik wil je wel veel succes wensen, het gaat echt goed komen!

MANGO 💛


@Tover01  Zo bedankt

 


@4n0n13m  Zo bedankt het zijn super tips


Reageer