Skip to main content

Hoi lieve iedereen,

Dit wordt denk ik een lang verhaal…

Het begon zo, in de 1e hadden we een sportdag, en een paar kinderen zeiden "hé, jij bent toch van die TikTok" , ik vond dat raar, want ik deed niks op TikTok, maar ik heb het verder maar gelaten. Niet heel lang daarna wou iemand voor 10 euro met mij op de foto, ik deed dat niet, en ik had toen ook niet meteen gedacht aan die TikTok.

Later werd regelmatig een bijnaam naar me geroepen (maar door herkenbaarheid zeg ik die maar niet) en dat werd steeds erger, het gebeurde ook in de aula, en dan bleven ze zolang roepen tot ik om keek. Ik ging een keer naar ze toe en dan zeiden ze dat ze iemand anders bedoelde maar dat is dus echt onzin. Zo ging dat een tijd door, totdat iemand van de 1e waarvan ik dacht dat hij te vertrouwen was me aansprak, hij stond met een meisje, en die liet een foto zien waar ik dus opstond. Op dat moment kwamen er meerdere mensen naar me toe, ze wouden selfies en ze liepen met me mee. Ik barste op dat moment bijna uit en zei dat ook. Ik had daarna nog 2 lessen en stond echt op uitbarsten en wou het wel tegen de docenten zeggen, maar dat durfde ik niet en heb ik ook niet gedaan. 

Het werd toen eigenlijk alleen maar erger en ik heb er een keer wat van gezegd, waarom ze mij steeds moeten aanspreken, en ze ontkende alles over die foto's. En ik weet zelf niet eens hoeveel er gemaakt zijn. Maar iemand zei wel dat het ook wel gebeurde terwijl ik op de fiets zat.

Toen ik er wat van zei werd het ook weer erger, er zaten een keer wat pesters in de klas die voor mijn klas les hadden, en toen mijn klas binnen kwam en zij wegliepen hebben ze een paar keer gezegd "hé Jesse" en hadden ze daarna ook nog mijn bijnaam door de klas geroepen. De docent deed niks en zij is de anti pest coördinator. 

 

Ik moest ook een keer nablijven, de tafels in dat lokaal staan tegen het raam, en de trap is daarnaast. Er liepen 2 pesters omhoog, ze keken me aan, en 1 ging het lokaal binnen. De ander ging voor de deur staan, had de telefoon in de hand, en rende daarna snel weg. Ik weet zeker dat zij een foto van mij had gemaakt. 

Één van die foto's was terwijl ik at, en dat mag op school alleen in de aula, en ik wil daar gwn niet meer zijn en ik at daarom op school helemaal niet meer, en dat is denk ik ook deels de oorzaak van mijn eetstoornis. Ik ben sws heel vaak gestresst op school, ik ben continu bang dat mensen foto's/filmpjes maken, me roepen, of een super raar gesprek met me gaan voeren. Een keer moest ik wat uitprinten, er was iemand bezig, ik wachtte gwn maar hij zei "jesse, niet voorkruipen hè" terwijl ik dat niet eens deed. Daarna vroeg hij waar ik op vakantie ging, hij ging zgn daar ook heen (geloof ik dus echt niks van) en hij wou daar mij ontmoeten met een vriend van hem en met zn drieën sex hebben. Hij deed heel serieus maar zijn vriend zei wel dat hij een grap maakte. Maar voor mij voelt het vervelend. Toen ging hij ook nog zijn telefoon tegen mijn mond houden en vragen hoe duur mijn kleding was, ik weet niet of hij het echt opgenomen heeft.

Dit is niet alles, maar ik ben bang dat ik anders te herkenbaar ben. Sorry dat het zo onoverzichtelijk is.

Mijn moeder zegt dat een andere school (miss ook speciaal onderwijs) het beste is, maar ik heb wel contact en ga met een groep om, ook al is de helft soms echt gemeen, het duurde een jaar voordat ik contact had en ik ben echt bang dat het weer zo lang gaat duren op een nieuwe school, of dat het überhaupt niet lukt . Maar ik ben zo klaar met het pesten en het geeft mij enorm veel stress. En ik durf dus op school gwn niet te eten, en ik wil echt niet nog een keer ondervoed raken. Maar negeren lukt me echt niet.

Wat vinden jullie hiervan? 

 

wat heftig…

kan je het niet tegen je mentor of iets zeggen?

want dit moet echt stoppen!

en anders is misschien een andere school wel het beste….

sterkte in alles!


Hey lieve @Jesse_6567!

Wat vreselijk dat je dit moet meemaken. Ik kan me voorstellen hoe vervelend het is, en je heb er zo'n last van, dat is duidelijk. Je moeder heeft gelijk, je kan het beste naar een andere school, dan heb je hier geen last meer van.

Over die groep waar je mee omgaat: je kan contact blijven houden met de aardige kinderen, als je dat wilt. Je riskeert dan wel dat ze het aan de rest vertellen, waardoor de school het weet.

Je kan dit sowieso aan een docent vertellen, want dit is echt niet normaal. En als je het vertelt, dan hebben anderen er in de toekomst ook wat aan, want dan kunnen de docenten de pesters ook aanspreken. 

Misschien helpt het ook tegen je eetstoornis, dan kan je weer gewoon eten.

Heel veel succes lieverd!

Ps: ik volg het op je andere topic, en ik leef met je mee, ik ben blij dat je zo veel vooruitgang boekt!

 

Liefs,

       M.


Dat allemaal klinkt echt afschuwelijk. Een andere school is misschien wel de beste optie. Want als ze dit doen met het bij zijn van docenten en die docenten niks doen, is dat echt een probleem van de school. Ik ben naar mijn mentor gegaan toen ik gepest werd ( mensen die me een bijnaam gaven en die door de school heen roepte, achtervolgs worden en nutteloze gesprekken ) en zij is toen met die mensen in gesprek gegaan. Want je hoeft dat zelf niet te doen. Maar als je mentor of dergelijke niet dat wilt doen of er niet actief verandering in wilt brengen dan gaan ze gewoon door.  Probeer voordat je echt van school afgaat eerst dit te besprekken met school. Als het dan niet veranderd zou ik zeggen dat je keuze vast ligt.

 


Hoi lieve @LampenKap @Natureflower @Anoniempjuh ofz ,

Dankjulliewel. Ik heb het vorig jaar niet tegen mijn mentor gezegd, en dit jaar heb ik hem nog nauwelijks gezien... Vorig jaar heb ik ook letterlijk 0 gesprekken met mijn mentor gehad. Ik heb het wel tegen een docent gezegd, hij begreep het wel, maar het is heel lastig omdat ik de meeste niet eens ken en ook niet van iedereen weet in welke klas ze zitten. Hij heeft ook niet echt wat gedaan, alleen dat ik naar hem toe mocht als het weer gebeurde. Maar die les dat ik het tegen hem zij was ook meteen de laatste les die ik van hem had, en dit jaar is hij niet meer mijn docent. 

Ik hoef niet persé contact te houden, of misschien met 2 mensen, ze kunnen echt aardig zijn maar vooral als we met zn drieën zijn. Ze laten zich best wel beïnvloeden door de onaardige mensen in de groep. En dat maakt het heel vaak ook niet leuk. Maar ik wil niet op een nieuwe school weer de hele tijd alleen zitten en ik ben daar gewoon bang voor. Ook al had ik tijdens 1 jaar op een andere school (ook een soort speciaal onderwijs) heel snel al contact. 

 

 


Hallo Jesse,

Echt super vreemd dat mensen zo tegen je doen! Ik neem aan dat je zelf ook niet echt weet waarom omdat je zegt dat je niks met tiktok hebt.

Je hebt aangegeven dat er iets is gebeurd waar de anti pest coördinator bij was en niks deed, naar mijn idee ben je niet zelf naar hem/haar toegekomen omdat je vgm ook les van diegene had is ik zou dat eerst eens even gaan doen.

Ik weet niet op welke school je zit maar misschien is er een andere plek waar je rustig kan eten. Mijn aula zit zo in elkaar dat er een soort overloop is met een docentkamer waar docenten ook makkelijker door toezicht kunnen houden. Misschien hebben ze ook wel zoiets bij jouw school! 
 

En je hebt ook iets aangegeven met van school switchen en daarom heb ik een paar vragen voor je:

• presteer je slechter door deze situatie?

• is het pesten zo erg dat je niet meer zoals normale kinderen naar school kan?

• heb je al aangegeven bij leraren, en de leerlingen zelf dat je dit heel vreemd en ongemakkelijk vind maar heeft dit niet geholpen?

• komt er nooit iemand voor je op?

• is er een andere school waar je je prettiger zou voelen en veiliger?

Als je op al deze vragen het antwoord ja kunt geven dan denk ik dat je naar je moeder moet luisteren en van school veranderen.

Ik wens je het beste toe en hoop van harte dat er een oplossing komt :)

 

 

Xx Saar :)

 

PS: Als je niet naar een docent toe durft zoek dan een jonge docent of zelfs stagiair, jonge docenten hebben vaak meer begrip voor hun leerlingen omdat ze een beetje met deze generatie meegaan!


Hoi @Saar321 ,

Dank voor je reactie!

 

• presteer je slechter door deze situatie?

Een beetje, vooral als er voor de les iets gebeurt is.

• is het pesten zo erg dat je niet meer zoals normale kinderen naar school kan?

Eigenlijk niet, ik ben vaak gestrest , en ik ben heel alert wat er om me heen gebeurt/gezegd word. 

• heb je al aangegeven bij leraren, en de leerlingen zelf dat je dit heel vreemd en ongemakkelijk vind maar heeft dit niet geholpen?

Ja, bij die docent, en ook bij een paar pesters. Maar dat laatste heeft het alleen erger gemaakt.

• komt er nooit iemand voor je op?

Nee, eigenlijk niet... Maar er is wel iemand die zegt dat ze zelf onzeker zijn, en me een beetje probeert er mee om te laten gaan en tips geeft.

• is er een andere school waar je je prettiger zou voelen en veiliger?

Weet ik niet, maar ik ga dan sws eerst kijken en als het kan een dag meedoen.

 

Die docent waar ik het tegen gezegd heb is jong, hij begreep me ook goed, maar hij vond het ook lastig...


Hoi @Jesse_6567,

Wat heftig zeg wat je allemaal verteld! Ik denk dat het inderdaad de beste oplossing is om naar een andere school te gaan, want anders blijft dit gezeik alleen maar doorgaan. Je bent dan misschien wel even alleen, maar dat is denk ik beter dan dit gepest. Ik ben het ook helemaal eens met de anderen verder!

Groetjes, Monkeyboy08


Hoi @Monkeyboy08 ,

Dat is denk ik wel het beste, ik heb vrijdag ook weer een gesprek met mijn psycholoog, ik zal het tegen haar ook wel zeggen. Sws moet zij uiteindelijk beslissen of ik naar speciaal onderwijs kan, of dat ik dan naar een andere gewone school moet.


Hoi allen,

Ik heb een brief aan de psycholoog geschreven, met wat er gebeurt is, en hoe ik me daarbij voel.

Ik wil sws naar een andere school, ik denk niet dat ik me ooit nog om mijn gemak ga voelen op de school waar ik nu zit. Ik wil dan wel vertellen tegen mijn mentor wat er gebeurt is , en mijn mentor van vorig jaar mailen dat ze met iedereen uit haar mentorklas een gesprek moet hebben. Het is gewoon niet oké dat ik nooit een gesprek met haar heb gehad.


Hey lieve @Jesse_6567   top idee, hopen dat dat ook gaat gebeuren dan !  Goed dat je het aan hebt gegeven!

Liefs Tover xxx


Hey iedereen,

Mijn moeder heeft vanochtend mijn school gebeld, ik wist niet dat ze dat zou gaan doen, de zorg coorditator (zij is ook mijn geschiedenis docent van dit jaar en de 1e, dus ze kent me) heeft een gesprek met haar gehad, en ze heeft een toelating voor speciaal onderwijs aangevraagd.

Ik heb geen idee hoe dit verder gaat, maar ik ga het sws alsnog aan de psycholoog de brief geven.

Ik houd jullie op de hoogte😘

 


Hey allen,

Ik heb het gesprek met de psycholoog gehad,het was fijn het kwijt te kunnen, en ze vond speciaal onderwijs ook wel een goed plan, alleen is een geschikte school vinden waarschijnlijk wel iets wat lang gaat duren, de dichtstbijzijnde is sws niet geschikt. Op de school waar ik nu zit heeft mijn moeder maandag een overleg, met 9 mensen, wat ook gelijk heel serieus voelt. 

Ik voel me er heel raar bij. Aan de ene kant wil ik weg, maar ik vind een andere school super spannend, en dat ik niet weet hoe het daar dan gaat geeft me stress.

De psycholoog had het over externaliserende en internaliserende gedragsproblemen, en ik heb dus dat laatste. 

Het volgende gesprek zijn mijn ouders er niet bij, en vandaag heb ik ook een kwartier gepraat zonder mijn ouders.

 


Hey iedereen,

Mijn ouders hebben het gesprek op school gehad, het ging wel goed, ik ga eerst weer met school beginnen in een klein groepje met kinderen die ook problemen hebben, en dus niet in mijn eigen klas. Daarna kan ik dan hopelijk naar een andere school.

 


Reageer