Skip to main content

Hoi! Ik ben een meisje van 17 en heb sinds 1,5 jaar ruzie met mijn oude vriendengroep. Vroeger boeide het mij niet zo heel erg als ik ruzie met iemand had maar sinds de ruzie van vorig jaar is dat veranderd. Er was een discussie tussen mij en een meisje en dat escaleerde en toen werden er leugens verspreid over dingen die ik niet eens gedaan of gezegd had. Waardoor die hele vriendengroep mij haatte. Maar daar bleef het niet bij. De meiden van die vriendengroep vertelde het ook aan hun vrienden door waardoor ik me heel vaak onveilig en niet meer prettig voel in mijn eigen woonomgeving. Ik heb wel nog een andere groep vriendinnen die weer die andere vriendinnengroep niet mogen en die voor mij opkomen maar ja dat is niet altijd de oplossing. Sinds die ruzie durf ik niet meer op bijvoorbeeld kermissen in de buurt te komen of in schoolkantines die algemeen zijn op mijn school. Heeft iemand tips hoe ik hier doorheen kom? Ik struggle hier al een jaar heel erg mee en kan er maar niet uitkomen :(

Hey, ik denk helaas niet dat je veel kan doen naast beetje afstand van hun houden en zelf vooral bij je vriendinnen blijven, ik geloof dat het wel zal afzwakken met de tijd maar dat zal wel even duren. 

 

Ik wens je veel succes meid, dit is echt klote en je kan er eigenlijk niks aan veranderen :(


zeg het tegen een volwassene. maar als het goed is heeft iedereen nu wel vakantie. dus heb je er nog steeds zoveel last van?


Hey siana, zelf heb ik ook een ruzie gehad met mijn hele klas in een chat dat is nu 2 jaar terug maar als ik lees wat ze bij jouw hebben gedaan is jouw geval veel erger het is heel erg dat ze leugens over jouw hebben verspreidt maar je moet niet bang zijn als jij zelf weet dat jij zulke dingen die ze hebben gezegd nog nooit gedaan hebt moet je dat laten weten en probeer met de mensen waarmee je ruzie hebt gemaakt die de leugens niet vertelt hebben het een beetje goed te maken dat helpt maar een ding is zeker wees nooit bang en probeer zoiezo een goeie vriend/ vriendin aan je zij te houden op school en ook in je woonomgeving en als er een groepje naar je komt moet je ze gewoon vertellen dat jij zulke dingen nooit gedaan hebt die er vertelt werden en nogmaals wees nooit bang!


Luister die meiden hebben leugens vertelt om jouw kapot en dat doen ze alleen om te ze iets beters in jouw zien dat zij niet hebben maar laat het hun niet lukken wees sterk probeer nieuwe vrienden te maken op school en in je woonwijk en laat zien dat ze je niet kapot hebben gemaakt maar juist sterker en sta altijd op voor jezelf en wees ook nooit bang want zelf heb ik ook een grote fout gemaakt paar maanden terug en mijn wereld werd toen om ste kop gegooid maar gelukkig had ik een goeie neef die me daar uit hielp door leuke dingen te doen en zelf heb ik van mijn fout geleerd maar wees nooit bang en maak jezelf ook niet kapot want je weet van jezelf dat je zulke dingen die ze verteld hebben nooit gedaan hebt dus laat je jezelf ook niet kapot maken door ze en probeer op te staan voor jezelf en zoek nieuwe vrienden.


Respect jezelf als hun je ghost,ghost je hun terug. Laat je alleenheid niet met de verkeerde mensen omgaan. Als je dorst heb gaan je toch niet gif drinken. 


Reageer