Vraag

aankijken van anderen

  • 15 April 2020
  • 8 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heeei, ik zit al meer dsn 4 jaar met angst met het aankijken van personen en iedereen weet dat al op school dat ik dat niet kan en elk gesprek word ik er aan herinnerd maar kan het gewoon niet ,presentaties geven kan ik ook niet ...voel me aangekeken en zak dan in als het druk is komen der tranen uit .


8 reacties

Hoi

 

Wat lastig dat je problemen ondervindt met aankijken en presentaties geven. Ik kan me voorstellen dat dit je een hoop stress bezorgt. 

 

Weten de docenten op school van je moeilijkheden? Je zou ze namelijk kunnen inlichten over wat zoal lastig voor je is, zodat ze hiervoor begrip kunnen opbrengen. Ook zou je mentor of een leerlingenbegeleider met jou aan de slag kunnen, zodat jullie samen kunnen werken aan wat moeilijk is voor jou. 

 

Brengen deze corona-tijden je wat rust, nu je niet naar school moet? Je zou van de gelegenheid gebruik kunnen maken om je mentor te mailen over de dingen die moeilijk voor je zijn. Heb je een goede band met je mentor?

 

Gr. Kenshin

Ja me mentor, ouders, docenten en vrienden weten eigenlijk alles over deze problemen heb nog niet zo lang geleden een presentatie moeten geven en daarbij moest me mentor paar leerlingen wegsturen die ik niet ken vanwege ik het niet kon .

Goed dat je omgeving op de hoogte is hiervan. Heeft school wel eens hulp aangeboden?

 

Gr. Kenshin

.

Goed dat je omgeving op de hoogte is hiervan. Heeft school wel eens hulp aangeboden?

 

Gr. Kenshin

Nee , ze doen der eigenlijk niks mee moest daarna ook gewoon nog presenteren maar gelukkig toen alleen voor mij klas maar alsnog onvoldoende vanwege ik heel snel ging. 

In dat geval lijkt het me nuttig om op school te vragen of je geholpen zou kunnen worden. Een leerlingenbegeleider, schoolpsycholoog of hulpverlener waarnaar je doorverwezen zou kunnen worden zou samen met jou stappen vooruit kunnen zetten. 

 

Tijdens de quarantaine zou je je mentor kunnen mailen. Ook zou je direct naar een leerlingenbegeleider kunnen mailen, als je die gegevens hebt. Zou je dat zien zitten?

 

Gr. Kenshin

Ik zelf zit in me examenjaar dus heb eigenlijk geen school meer dus denk dat school me niet veel kan helpen maar ik weet alleen dat we een hulpverlener hebben maar ik denk dat me mentor gaat zeggen dat het geen nut meer heeft omdat ik geen lessen meer heb daar dus beter iets anders moet zoeken bijvoorbeeld iemand die me ook helpt maar dan niet via school denk ik 

Aangezien je in je examenjaar zit, zou het nuttig kunnen zijn om inderdaad hulp te zoeken buiten school. Denk je contact op te durven nemen met de huisarts? Deze kan je doorverwijzen naar een professional. 

 

Gr. Kenshin

Reageer