Skip to main content
Vraag

Wordt alles wel echt gecheckt door de moderators?

• October 29, 2025
  • 7 reacties
  • 97 Bekeken

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4

Hallo,

als eerste wil ik zeggen dat ik het forum een geweldige plek vind en ik niets tegen de Kindertelefoon of de moderators heb. Ik heb eerder een hieraan gerelateerde post gemaakt en die werd op gegeven moment best wel negatief, dus laten we het hier vriendelijk houden!

Maar er viel me wel wat op. Laatst las ik een post van een meisje van 12 dat vroeg hoe ze moest masturberen, en zag ik tussen de reacties iemand staan die iets zei in de trend van “Zal ik je daar even mee helpen...😜”. Nou wordt gezegd dat alles wordt gecheckt door de moderators voor het gepost wordt, maar ik zie niet hoe iemand ooit heeft kunnen denken dat dit okee was om te plaatsen. Het gaat hier natuurlijk niet om dit specifieke geval, maar om het feit dat er wel meer topics en reacties zijn die varieren van “Ik ben 14 en mijn lul is 16 cm zou je me neuken” tot “Dus ik vind mijn moeder geil en laast ging ik met haar neuken wat vinden jullie is dit normaal?” Ik vraag me bij al die topics af, en zeker bij de in het begin genoemde reactie, of ze echt door de moderators zijn gecheckt, of dat er toch soms dingen worden gepost zonder dat iemand daar naar heeft gekeken. Er zijn een hoop kwetsbare mensen op het forum, en als mensen dit soort dingen kunnen posten vind ik dat wel een risico.

7 reacties

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+6
  • Vaak actief
  • October 29, 2025

Hoi,

Ja dat merk ik ook wel.. ook bijv wel met dingen die triggerend kunnen zijn. Had daar ook een mail over gestuurd maar nog geen reactie🤔 Gistermiddag ging het modereren ook niet zo goed, had 3 berichten gerapporteerd die eerst wel toegelaten waren en die zijn ook verwijderd nu🙈

Groetjes🙂

Yusa
Forum|alt.badge.img+13
  • Topper
  • October 29, 2025

(Quote verwijderd door KT)

@Cantaloupe  ik rapporteer ook heel vaak dingen... 🤨

Liefs xxx Yusa 

Lot_KT
Forum|alt.badge.img+1
  • De Kindertelefoon
  • October 29, 2025

Hallo ​@PietPirat

Goed dat je deze vraag stelt!

De moderators checken alle berichten voordat ze geplaatst worden. Soms kan het helaas zo zijn dat er iets over het hoofd gezien wordt of we de context waarin een reactie geplaatst wordt missen. In het geval van bepaalde topics kan het zijn dat er heftige informatie instaat. Deze zijn dan toch doorgelaten omdat het geen van de forumregels overtreedt. 

Natuurlijk mogen forumgebruikers altijd berichten rapporteren als ze vinden dat de moderators iets gemist hebben of bepaalde berichten toch over de grens gaan. Dan kunnen de moderators hier naar kijken en het eventueel verwijderen of aanpassen. 

Groetjes Lot van de Kindertelefoon

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 29, 2025

Moderators zijn ook maar mensen dus er ik altijd een foutje gemaakt worden.

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Ik herken het, ik merk ook regelmatig iets dat niet gepast is wat geplaatst is.

xx liefs Wolf 🐺

Ander
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • October 31, 2025

Herken ik zeker ook. Soms is het echt iritant en zelfs rond uit smerig. 

Moderators doen hun best da’s zeker, maar dingen over het hoofd zien of vieze dingen toch door laten, tja eigilijk zou dat dus helemaal niet mogen gebeuren omdat je met een forum voor kinderen bezig bent. Ze kunnen misschien alles eerst door AI laten checken want die kan het hele forum aflopen, en dan de menselijke check zelf overdoen met wat AI denkt dat fout gedrag is. En de forumregels kunnen evt gemoderniseert worden want nu als iets niet 100% tegen de regels is komt het er toch blijkbaar door

Dat is toch wel positief gezegd

Mariska H
Forum|alt.badge.img+6
  • Kindertelefoon
  • October 31, 2025

Hoi ​@Ander ,

Dank je wel voor jouw bijdrage. Fijn dat je meehelpt om het forum een fijne plek te houden. 
Zoals ook mijn c​ollega ​@Lot_KT al schrijft, vinden we het heel fijn als je topics wilt rapporteren, wanneer jij dat nodig vindt. Dan kijken we er zeker kritisch naar.  Oude topics kunnen bijvoorbeeld niet meer voldoen aan de huidige regels. Soms twijfelen wij ook zelf, als er dan ook signalen komen van andere gebruikers, dan helpt ons dat ook.

Rapporteren werkt als volgt:

Rapporteren | Zie je dat iemand de forumregels overtreed? Dan kun je dit melden bij de moderatoren door het bericht te rapporteren. Je doet dit door op de drie puntjes rechtsonder in een reactie te klikken. Leg altijd uit waarom je een bericht rapporteert.

Wij als moderators willen graag dat het forum een fijne en veilige plek blijft.

Groetjes, Mariska