Beantwoord

wat moet ik doen ?!

  • 26 June 2019
  • 6 reacties
  • 183 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey ik ben een meisje van 14, bijna 15,,

Ik heb 2 zussen die drinken en roken en ze steken me aan denk ik, eentje is ook 18 mijn ouders zijn altijd echt streng tegen roken ze weten ook niet dat ze het doen ja de oudste hebben ze n beetje door, ik drink zelf ook wel s en ik merk dat ik steeds meer nieuwsgierig ben naar roken. Ik heb wel s een stukje papier tot sigaret gerold en gerookt ma ik had laatst bijna al een peuk van me zus gejat trouwens bij ons op school roken er best veel en drinken ook veel van mijn leeftijd wat moet ik doen ? Kan iemand alsjeblieft even reageren !
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 June 2019, 00:05

Bekijk origineel

6 reacties

Hey,

Als ze gemeen beginnen te doen en ze je aansteken, kun je ze misschien verklikken of tenminste dreigen dat je ze verklikt als ze niet stoppen. Het is namelijk heel vervelend dat ze je proberen aan te steken. Alcohol drinken en roken kan blijvende hersenschade veroorzaken en op lange termijn leidt overmatig alcoholgebruik en roken tot kanker.

Ik stel voor dat je in ieder geval stopt met drinken en dat je het anders toegeeft aan je ouders, als je merkt dat je té veel drinkt. Of je gaat naar je huisarts.

Blijf alsjeblieft van tabak af. Daar raak je dermate zo verslaafd aan, zeker als je 14 bent, dat je te veel neemt. Pubers hebben het moeilijker om niet verslaafd te raken aan die dingen.

Probeer te stoppen, ga naar een afkickkliniek, ga naar de huisarts, bel de KinderTelefoon, als je ouders je slaan omdat je zei dat je alcohol hebt gedronken bel dan VeiligThuis, als je zussen je mishandelen omdat je niet meedoet bel dan ook VeiligThuis. En als je veel mensen op school ziet roken/drinken kun je dat tegen je mentor zeggen en misschien treedt de school dan wel strenger op voortaan.

Groetjes,

Geen_Naam
Hoi

Ga asjeblieft niet roken het is echt heel slecht voor je en waarom zou je er aan gaan beginnen

Will je longkanker of andere nare ziekten dan miet je vooral gaan roken
Ps je tanden gaan geel worden en je gaat uit je bek stinken naar asbak

Ga asjeblieft niet roken
Groeten
Astriaprivate
Mn zussen sluiten helemaal niet buiten enz tis m'n keuze ik wil zelf af en toe ik drink ook helemaal niet veel alleen af en toe in het weekend met vriendinnen en roken tja als ik zin heb ma heb t nog niet echt gdn
Ook niet af en toe
Ook niet af en toe
Nee tis meer zo van mijn zus drinkte en rookte al op mijn leeftijd en ik merk dat ik t daardoor zelf sneller doe

Ook niet af en toeNee tis meer zo van mijn zus drinkte en rookte al op mijn leeftijd en ik merk dat ik t daardoor zelf sneller doe

Ik bedoel dat je het zelf ook niet af en toe moet doen. Gewoon nooit.

Als je er eenmaal aanzit kun je het niet meer losmaken en jong geleerd is oud gedaan.

Alcohol en tabak hebben veel doden op hun naam staan. Té veel.

Reageer