Skip to main content
Vraag

Wat is het verschil tussen vraag en gesprek?

• April 10, 2025
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Beste

Even hier een bericht los van wat ik meemaak. 

Mijn vraag is wat het verschil is tussen een vraag en een gesprek.

Moet je bij een gesprek opnieuw antwoorden?

Als er een antwoord is op de vraag , wordt er dan nog op gereageerd? Of wordt het in de vergetelheid gezet?

Als de Kindertelefoon gereageerd heeft , doet het forumbericht er dan nog toe?

Dit zijn allemaal vragen die ik me stel.

Groet

2 reacties

• April 10, 2025

In de praktijk is er niet echt een verschil tussen een vraag en een gesprek.

Moet je bij een gesprek opnieuw antwoorden?  Je moet niks. Je bepaalt zelf of je wilt antwoorden of niet.

Als er een antwoord is op de vraag , wordt er dan nog op gereageerd? Of wordt het in de vergetelheid gezet? Topics blijven gewoon open. Ook als de vraag beantwoord is. Iemand anders heeft misschien ook nog wat toe te voegen. KT sluit in principe alleen topics als ze tegen de regels zijn.

Als de Kindertelefoon gereageerd heeft , doet het forumbericht er dan nog toe?  Mods bemoeien zich eigenlijk nooit inhoudelijk met een topic. Ze reageren meestal alleen als het off-topic gaat bijvoorbeeld. Of soms als er onjuiste info gegeven wordt. En natuurlijk op vragen over het forum zelf. Als KT heeft gereageerd kun je dus zelf ook gewoon nog een reactie plaatsen.

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • April 12, 2025

Hoi ​@Anoniem426 ,

eigenlijk gebruiken we geen onderscheid tussen 'vraag' en 'gesprek'. Omdat het forum gebaseerd is op een standaard format staat deze keuze er nog in en we krijgen hem er helaas niet uit. Het maakt dus niets uit of je je nieuwe topic 'vraag' noemt of 'gesprek'.

En ​@tim16 heeft al jouw vragen al beantwoord, zo is het inderdaad, bedankt!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon