Wat is er nieuw op het forum?

  • 1 October 2018
  • 17 reacties
  • 2295 Bekeken

Badge +4
Beste forummers,

We zijn er al een tijdje mee bezig, maar nu is het eindelijk zover: het Kindertelefoon Forum is vernieuwd.

In grote lijnen werkt alles nog steeds hetzelfde, en je kunt je favoriete topics gewoon terugvinden waar je gewend bent. Maar er zijn ook wat dingen veranderd. We hopen dat het forum hierdoor nog makkelijker is geworden om te gebruiken.

Wat is er precies veranderd?



Overzichtelijk
Het forum is overzichtelijker geworden. Bij ieder topic kun je nu ook een kort fragmentje zien van de inhoud van de startpost. En je kunt een nieuw topic starten direct vanaf de homepage.

Emoji's
Er zijn heel veel nieuwe emoji’s toegevoegd.

Opmaak berichten
Je kunt je bericht nu makkelijker opmaken. (Schuin, dikgedrukt, onderstreept) je hoeft hiervoor niet meer met code's te werken.

Mobiele versie
Er zijn (bijna) geen verschillen meer tussen de mobiele en de desktopversie. Het Forum past zich gewoon aan aan jouw apparaat. Wil je iets in je profiel wijzigen, of een bericht rapporteren? Dat kan nu ook op je mobiel.

Klavertje vier
Wil je iemand op het forum steunen? Stuur hem of haar een klavertje vier. Onder ieder bericht vind je dit symbool. Door er op te klikken geef je iemand een klavertje. De vier blaadjes staan symbool voor hoop, vertrouwen, liefde en geluk.

Nieuwe ranks
Er zijn nieuwe ‘ranks’ toegevoegd. Tot nu toe was topper de hoogste rang. Dit behaalde je na 500 reacties op het forum. De nieuwe rangen ga je vanzelf tegenkomen, we verklappen nog even niet wanneer je ze precies bereikt.

Badges
Je kunt badges verdienen! De badges zijn te verdienen door het aantal reacties en topics dat je hebt geplaatst. Wanneer je precies welke badge verdient verklappen we niet. Bij je eerste reactie op het nieuwe forum krijg je in een keer alle badges die je tot nu toe al had verdiend.

@ taggen
Je kunt andere gebruikers 'taggen' door een @ te typen en dan de gebruikersnaam van de gebruiker. De gebruiker in kwestie krijgt dan een e-mail notificatie, zodat hij of zij op jouw opmerking/vraag kan reageren. Wees dus spaarzaam met het gebruik van @ want niet alle gebruikers zitten te wachten op veel mails van het forum. En de meeste gebruikers worden toch wel op de hoogte gesteld als er een reactie is in een topic waarin ze actief zijn.

Vragen en gesprekken
Als je een topic aanmaakt kun je voortaan kiezen uit twee soorten topics: een vraag en een gesprek. Als je kiest voor ‘vraag’ dan kan de topicstarter of de moderator het juiste antwoord markeren. Kies deze optie dus voornamelijk als je een vraag stelt waar één goed antwoord op is. Wil je vooral tips of ervaringen van anderen horen? Kies dan ‘gesprek’.

Actieve topics
Op de homepage zie je makkelijker de actieve topics en kun je hier direct aan deelnemen door het vernieuwd ‘actieve topics’ tabblad.

Nieuwe topiccategorie: Succesverhalen
Heb je iets leuks mee gemaakt, ben je blij, trots of wil je iemand een compliment geven? In het nieuwe Succesverhalen subforum kun je al je positieve verhalen delen.

Geboortedatum privé
Vanwege privacyredenen is de geboortedatum bij niemand meer zichtbaar in het profiel.
Je geboortedatum is alleen zichtbaar voor jezelf en voor moderatoren van De Kindertelefoon.
Je mag wel je geboortejaar of leeftijd delen op het forum.

Profiel
In je profiel bepaal je zelf de instellingen van je forumaccount.

We hopen dat dat jullie blij zijn met de wijzigingen, en dat het forum nu nog leuker en makkelijker is om te gebruiken. Heb je een vraag, of zie je nog iets wat nog andere nieuwe dingen die we vergeten zijn hier te noemen, post het in dit topic.

Meer uitleg nodig over de werking van het forum?
Kijk eens in het topic: Veelgestelde vragen - Hoe werkt het forum?

17 reacties



Geboortedatum privé

Vanwege privacyredenen is de geboortedatum bij niemand meer zichtbaar in het profiel.

Je geboortedatum is alleen zichtbaar voor jezelf en voor moderatoren van De Kindertelefoon.

Je mag wel je geboortejaar of leeftijd delen op het forum.




Huh maar ik zie wel mijn geboortedatum als ik in mijn profiel kijk, ook al is deze privé... Dus anderen kunnen dat niet zien?
Badge +4
Huh maar ik zie wel mijn geboortedatum als ik in mijn profiel kijk, ook al is deze privé... Dus anderen kunnen dat niet zien?



Ja dat klopt.

Alleen jijzelf en moderatoren zien je geboortedatum. Moderatoren gebruiken de datum om te kijken of je nog binnen de leeftijdsgrenzen van het forum valt.

Op het vorige forum konden gebruikers kiezen of ze hun geboortedatum wel of niet wilde delen met anderen. Nu mag niemand zijn geboortedatum meer delen. We hebben deze vraag helemaal op 'prive' gezet. Maar een gevolg is wel dat nu plotseling iedereen zélf wel zijn eigen geboortedatum ziet.

Ik snap dat dit verwarring oplevert, maar hier kunnen we helaas niets aan doen.
Oh gelukkig, dan kan ik mijn geboortedatum weer terug veranderen naar mijn echte geboortedatum. Bedankt!
Super leuk gedaan! Ik kijk er nu al naar uit om alle functies uit te proberen. C;
Als je over iemand profielafbeelding beweegt zie je een soort verkorte versie van diens profiel, met daaronder een grijs balkje dat ingevuld is met geel, weet iemand wat dit balkje eigenlijk is?
Dat is het zogenoemde ''status''. Je balkje vult zich, naarmate je een hoger ''level'' bereikt. Een hoger level verkrijg je door een x aantal klavertje vier dingen te ontvangen.

Ofwel, lekker bezig zijn op het forum en dan vult deze zich ooit.
Oh, dankje @Pin , dan zal ik geloof ik nog wat mijn best moeten doen 😋
Het werkt ook om jezelf klavertjes vier te geven 👀

Ssssst 🤐
Had ook al opgemerkt dat dat kon, maar dacht, ik ga dat maar niet doen 😁
Haha nice, fair play 😉
Staat er een maximum leeftijd op deze site?





X
Ja, het forum is voor mensen van 13-18 jaar. Op je 19e word je van het forum verwijderd.

Als dat is wat je bedoelt?
Het forum is voor gebruikers van 13-18 jaar. Als je negentien jaar bent, wordt je account als het goed is verwijderd.
Dus echt niemand kan mijn geboortedatum zien of wel want dan verander ik het namelijk terug in mijn echte datum namelijk
Alleen jij en de moderatoren. Log anders een keertje uit en druk dan op je profiel. Dan kun je je geboortedatum niet meer zien 🙂
Je hebt gelijk
Reputatie 4
Badge +5

Mooie nieuwe duidelijke regels

Reageer