Vraag

wat als je op het forum....

  • 2 September 2023
  • 6 reacties
  • 123 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

wat als je hier op het forum……..

je echt naam mocht gebruiken

nummers mocht uitwisselen

via het forum zou kunnen chatten met elkaar

 

ik ben s’ ochtends slecht in denken dus kom met ideeën en antwoorden


6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey @ikweethetnietmeer2009!

Ik snap wel waarom je niet je echte naam mag gebruiken en je ook niet nummers mag uitwisselen maar ik denk dat als je via het forum zou kunnen chatten met elkaar het een veel leukere plaats zou maken. Maar het is dan nog de vraag of het wel een forum blijft en of het niet meer een soort chat ding word… Ik bedoel je zou denk ik niet meer zo veel plaatsen maar meer met elkaar chatten en dan word het steeds minder een forum. Maar desalniettemin zou het denk ik wel een leuk extra ding uitmaken!

Groetjes Caiya

 

 

Eigenlijk een soort Discord. Het zou nooit gebeuren omdat voor de Kindertelefoon anonimiteit hoog in het vaandel staat. Daarnaast geeft het de mogelijkheid voor malicieuze mensen om kinderen en jongeren te misleiden, misbruiken, groomen, exploiteren, cyberpesten en doxxen. Aan de andere kant zou het leuk zijn om andere forummers te leren kennen.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, dan zou het forum denk ik permanent bemenst moeten zijn met minstens 2 moderatoren en zou er een strenge registratie moeten zijn. En de chatbox zou dan minder openlijk zijn dan nu.  Misschien als het naast elkaar bestond zou het kunnen. Want ik weet niet of ik alles wat ik nu heb verteld over mijn gevoel dan ook zo open en bloot zou vertellen.  Dan zou ik wel zeker willen weten dat mijn verhaal niet met naam en toenaam overal rond fladdert. 

Ik zou het wél heel leuk vinden om een groot deel van de lieve mensen hier in het echt te zien. Dat lijkt me heel fijn. 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ikweethetnietmeer2009  en anderen,

 

dat is een interessante stelling! De voorgaande mensen hebben de voors en tegens al heel goed beantwoord vind ik.

De Kindertelefoon vindt het heel belangrijk dat iedereen anoniem is, omdat het forum zo een veilige plaats blijft om je gevoelens te delen. Daarom hebben we er voor gekozen om geen chatmogelijkheid toe te voegen en is het niet de bedoeling dat mensen contactgegevens uitwisselen. 

 

Groetjes, Marieke

Reputatie 5
Badge +3

@Marieke dat klopt, maar stel mensen willen contactgegevens uitwisselen met mensen hier die ze aardig vinden ofzo dan kan dat ook niet. Misschien om dat op te lossen een soort privechat toevoegen zoals WhatsApp waarbij je persoonlijk kunt chatten met mensen van het forum, natuurlijk wel nadat de beide personen die hebben geaccepteerd

Reputatie 7
Badge +17

@MusicismyLIFE hier zijn al wel vaker topics over geweest en KT heeft altijd aangeven dat dit never, nooit gaat gebeuren in wat voor vorm dan ook. En dat is ook wel goed want de risico’s zijn veel te groot.

Reageer