Skip to main content
Vraag

Wanneer komt de KT tussen of geeft advies op forum

• November 15, 2025
  • 3 reacties
  • 43 Bekeken

Ik vraag me af wanneer de KT meteen tussenkomt bij een echt probleem op het forum. Volgens mij te véél weinig en niet snel genoeg, en ze wachten tot er iemand een klacht of een negatieve opmerking over maakt en dan pas gaan ze ff een interventie doen. Ik heb al dikwijls een opmerking gemaakt over een topic, dat het bv echt wel een antwoord van een volwassene nodig had (bv wetgeving over leeftijd-toegestane-seks, seks tussen familieleden, enz. en ook over geloofwaardigheid van (nep)topics zoals biljartballen-in-je-kont.) Telkens moest ik iets posten voor ze actie ondernamen. Zelfs bij bijna-zelfmoord topics, of ik-voel-me-echt-niet-goed topics word er weinig meteen gereageerd door de KT. Ze laten het blijkbaar aan ons, de andere kinderen… over om dingen op te lossen of te adviseren. Ik voel me daar echt niet goed bij. En die “constructieve feedback” die je dan te lezen krijgt (= dus de eerste zin is positief, type “wat fijn dat je...” enz en dan de lulkoek) Het is fijn en leuk om hier binnen de regels te topiccen maar ik vind dat de KT veel meer moet afblokken of kritisch zijn en oplossingen te bieden. En als dit niet leuk is om te lezen so be it. Het is hier geen chatforum maar een forum om angsten en problemen op te lossen toch ?

En nee geen constructieve feedback dankuwel, terzake meteen 

3 reacties

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • November 15, 2025

Hoi Gewoonikke,

Je bedoelt waarschijnlijk onderstaande tekst (in blauw), In die tekst staan alle belangrijke dingen, ons nummer, onze openingstijden enz. Verder plaatsen we bij berichten tags zodat een topic meer opvalt en beter te vinden is. Bij echt dringende zaken bv. suicide en dergelijke reageren we binnen  een paar uur. Meestal vermelden we dan ook de beschikbaarheid van 113. Bij minder urgente zaken vertrouwen we in eerste instantie op jullie en meestal terecht. Er komen vaak steunende reacties of goede suggesties (vaak uit eigen ervaring) die wij van de Kindertelefoon niet kunnen verbeteren. Wat betreft de eerste zin die positief is ( heel goed dat je dit vertelt) Dat menen we 100%, het is behoorlijk eng om zoiets over jezelf op dit forum te zetten. Super dapper!

Wat betreft topics die we niet verwijderen maar die volgens sommigen niet op dit forum thuishoren kijken we naar de regels van dit forum. Soms zijn topics op het randje maar nog niet direct in strijd met de regels. Dan komen er niet zelden commentaren van diverse forummers die vraagtekens zetten of hele goede vragen stellen. Dat is goud waard.

Als dergelijke topics gerapporteerd worden kijken we er  opnieuw naar en gaan eventueel mee met de bezwaren. Soms ook niet want de normen en waarden van de forummers zijn niet allemaal hetzelfde. Verder zijn er gelukkig nog geen modererende chatbots op dit forum, het is allemaal mensenwerk en die vrijwilligers denken ook niet altijd helemaal hetzelfde.

Sorry , toch een constructieve feedback want onze instelling is nou eenmaal super positief

Hoi *****

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

****(De Kindertelefoon) 

Toch veel plezier op dit Forum.

Ab W

Ab W
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • November 15, 2025

Ps; Als er reacties zijn waar overduidelijk niet volledige of zelfs verkeerde informatie wordt gegeven geven we vaak een aanvulling of verbetering waarbij we de reageerders wel bedanken voor het meedenken.

Ze hebben wel de moeite genomen om er op te reageren en er over na te denken.

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • November 15, 2025

Het is hier geen chatforum maar een forum om angsten en problemen op te lossen toch ?

Zoals ik het snap is het een forum om over alles te praten als het maar binnen de regels is. Dus niet alleen over angsten en problemen.