Waarvoor kan je naar het forum van de Kindertelefoon?

  • 29 September 2016
  • 6 reacties
  • 521 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal!

zoals je ziet kan je tegenwoordig praten met mensen in een forum via de kindertelefoon.
veel mensen vinden het namelijk eng om face to face contact te zoeken of te bellen.
zeker de jeugd tussen de 13 en de 18 jaar kan zeer onzeker zijn over de problemen die spelen.
Vandaar dat zo'n forum een mooie oplossing is!

6 reacties

Je kunt de meeste dingen op het forum vragen zolang je je aan de regels houdt.
En de regels kun je erg makkelijk volgen door aardig te blijven en geen onzin schrijven.
Hoi Esmee.saxionproject,

Inderdaad, dat is nou juist het mooie van dit forum! Je bent anoniem en kunt altijd je problemen kwijt!:)

@meneergaatjouhelpen,

Je kunt inderdaad je verhaal kwijt. Dit kan anoniem, dus mensen uit je klas zullen er nooit achterkomen!

Suzan (14) xx
Meest moeilijke onderwerpen zijn: seks, mishandeling, overmatig alcohol gebruik. De meeste jongeren vinden het moeilijk om 1 van deze onderwerpen aan te kaarten. Doordat het via de chat kan is de drempel minder hoog.
Dusssss als ik gepest word op school en ik durf mijn verhaal niet te vertellen aan een leraar kan ik dan via dit forum mijn verhaal kwijt?
:? :? :? :? 😳 😳 😳 😳 😳 😳
Ja, dat kan inderdaad! 😉
Maar toch worden mensen gebanned die toch wel naar het forum komen voor hulp zoals @dingdong

Reageer