Vraag

Waarschuwing?

  • 7 May 2021
  • 7 reacties
  • 125 Bekeken

Reputatie 6
Badge +12

Hallo kindertelefoon. Ik heb een waarschuwing gekregen voor letterlijk de reactie: hehe. Sinds wanneer is dat ‘te gemeen’ Iemand reageert daar vervolgens onaardig op, en dan zeg ik wtf lol. Ik snap dat dat niet heel aardig was, maar wat die ander zei was nog minder aardig. Ik snap niet hoe dit een waarschuwing waard was. Ik heb het trouwens ook in een mail geantwoord maar ik wist niet of dat ook nog gelezen werd. Antwoorden op mails.


7 reacties

Ik heb even zitten speuren en dit is dus het topic waar het over gaat.
Er is een reactie verwijderd, dus ik gok dat die niet helemaal OK was.
 

2. Ga respectvol met elkaar om.

Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pest elkaar niet.

Ik zie alleen niet waarom jouw reacties een “lichte overtreding” en dus een waarschuwing waren, tenzij ik een deel van de informatie mis.
Het muggenziften daarvoor was naar mijn idee erger dan jouw reacties.

 

Zelf heb ik een aantal reacties geplaatst  die net verwoord waren, maar toch de TO waarschijnlijk beledigden.
Daar heb ik nooit een echte waarschuwing voor gekregen.
Ik klaag dan niet om het gebrek van een straf in mijn geval, omdat ik altijd let op wat ik post, maar wel om de waarschuwing in dit geval.
Een reactie van een moderator zou hier ook al overkill zijn geweest, dus dit lijk mij  zeker geen goede oplossing.

Je kan bezwaar maken tegen waarschuwingen door een mail te sturen naar forum@kindertelefoon.nl

Je moet hiervoor wel uit de anonimiteit treden. Een medewerker kijkt dan nogmaals naar de waarschuwing en beoordeelt deze. Zeker als je een goede argumentatie geeft, willen ze best coulant zijn. Succes!

 

Heey TheShadowOfMortis,

Dat is vervelend. Het is wel gek dat je een waarschuwing gehad hebt voor je reacties, maar deze vervolgens wel op het forum blijven staan?

Je kunt inderdaad bezwaar maken tegen een reactie en er is een een mogelijkheid dat deze ingetrokken word. 

Volgens mij hoef je daarvoor niet uit de anonimiteit te treden, omdat de Kindertelefoon je mailadres al heeft. Dat hebben ze immers ook gebruikt om de waarschuwing te sturen.

Groetjes,

Simply Me

Volgens mij hoef je daarvoor niet uit de anonimiteit te treden, omdat de Kindertelefoon je mailadres al heeft. Dat hebben ze immers ook gebruikt om de waarschuwing te sturen.

Ik citeerde min of meer de woorden van de KT. Ik denk dat het erom gaat dat de medewerker met iemand met een naam praat i.p.v. een anonieme gebruikersnaam. Opzich is het niet zo’n probleem lijkt me want de KT is uiteraard discreet dus alleen zij weten dan jouw naam.

Zo te horen heb jij al eens een keer een waarschuwing gehad.. als je een anoniem mailadres hebt hoef je nog steeds niet je naam te vermelden en je kunt ook ondertitelen met je gebruikersnaam van het forum.

Maar dat is even terzijde van het onderwerp van dit topic over de waarschuwing. Al heeft het natuurlijk wel overlap, want het gaat over de waarschuwing en bezwaar indienen.

Groetjes,
Simply Me

Zo te horen heb jij al eens een keer een waarschuwing gehad..

Zeker, maar het wordt altijd prettig behandeld en herbeoordeelt! :D

Reputatie 6
Badge +3

@TheShadowOfMortis 

Het klopt wat hier eerder is aangegeven. Wanneer je het niet eens bent met een waarschuwing en/of een ban van het forum, kan je bezwaar hiertegen maken via het forum@kindertelefoon.nl. Je hoeft hierbij niet je echte naam te geven, maar we zien wel je e-mailadres. Hier gaan we zorgvuldig mee om. Het is daarbij fijn als je aangeeft waarom je het er niet mee eens bent, zodat we er goed naar kunnen kijken. 

Mocht je hier nog vragen over hebben, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,

Carolien

Reageer