Vraag

Waarom zoveel keer een check. . . 

  • 31 May 2023
  • 22 reacties
  • 160 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik vraag mij echt oprecht af waarom ik zeker al 8 of 9 keer een check heb gehad vandaag, nadat ik een reactie heb geplaatst? 

KT jullie zeggen wel dat dit niet persoonlijk is (wil dit ook echt graag geloven), maar na vandaag begin ik dit toch wel soort van te denken, het is mega irritant, vooral als iemand dringend op een antwoord zit te wachten.

Daar komt bij dat het ook niet echt leuk is om op deze manier een reactie te plaatsen als je echt zo vaak ‘de lul ‘ bent. 


22 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @TikTak,

 

been there en het is idd niet leuk….Bijna elke dag begin ik met een check en daarna is het afwachten...de ene dag valt het mee, de andere tegen….

Ik word er af en toe ook gek van, nou ja, zover laat ik het natuurlijk niet komen, maar het kan wel zijn dat ik het forum het forum laat en lekker naar buiten ga en het een paar uur later nog eens probeer….

 

Ik vind het vooral ook vervelend dat als je zoiets 's avonds hebt en de reactie pas de volgende dag gecheckt wordt, dat ie dan (door de originele time-stamp, dus de originele tijd waarop die gepost is) soms pas op pagina 2 van 'recent actieve topic’ komt te staan na de check en dan 'vindt’ 'niemand’ die reactie meer…

Nou ja, je kunt 'm wel vinden door op het linkje in het mailtje dat er een nieuwe reactie gepost is te klikken, maar dat doet bijna niemand, volgens mij.

Meestal open je recent actieve topics en kijk je ff en je vindt het topic niet, omdat het al ver naar beneden is 'gezakt’ in de lijst, dus dan denk je, zal wel een foutje zijn  die mail….

 

Op zich heb ik niks tegen checks, maar de afhandeling zou beter kunnen. De kindertelefoon doet z'n best en dat geloof ik echt wel, maar ze moeten ook roeien met de riemen die ze hebben.

Neemt niet weg dat als het jou betreft je er echt wel een punthoofd van kan krijgen, maar ik zou zeggen, ga dan ff touwtje springen, de hond uitlaten, bellen met een vriend of vriendin en zo zijn er nog een heleboel dingen te bedenken….. als je toch bezig wilt blijven kun je alvast reacties gaan schrijven in word ofzo en die dan later pas posten...

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

PS ik tag mijn eigen reacties, om te zien wanneer mijn reactie die gecheckt wordt, teruggeplaatst is. Door die tag krijg ik een mailtje dat mijn reactie is geplaatst. Wordt ie zonder check geplaatst dan krjjg ik gelijk een mailtje van 'jij bent 'genoemd in zus en zo topic'. Nou ja, dat ben je dan zelf geweest en kun je dat mailtje gelijk in de prullenbak gooien. Als je reactie in de check zit krijg je ook zo'n mailtje op het moment dat de Kindertelefoon jouw reactie, die dan kennelijk goedgekeurd is, terug plaats op het forum en dat is wel fijn om te weten, want anders moet je de hele tijd controleren of jouw reactie al is geplaatst…. Wie niet sterk is moet slim zijn 😉

Reputatie 7
Badge +17

Tja, ik snap dat het irritant is maar ik geloof wel dat de checks echt random zijn (met een paar uitzonderingen, ik weet bijna wel zeker dat de check af gaat op bepaalde keywords)en niet op bepaalde personen gericht. En met random checks kan het zo zijn dat je er of heel veel krijgt of geen en alles daar tussenin.

Maar goed, KT heeft al vaker aangegeven dat ze geen mededelingen doen over hoe het precies allemaal werkt, dus we moeten het er maar mee doen I guess. Het alternatief zou zijn alle berichten checken of helemaal geen checks en dat lijkt me ook niet handig.

Dat met die ‘timestamps’ is idd een dingetje maar dat zal technisch wel niet zo simpel zijn op te lossen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16,

 

tsja, heel illustratief en ik help het je hopen, maar ik gok op morgenochtend…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +17

@MickeyMouse haha, ja idd illustratief. Ach ja, we zien wel.

Reputatie 7
Badge +14

Oh, jij bent het weer @tim16 ,

 

ik dacht dat er nog een ‘die hard’ van de Kindertelefoon bezig was en jouw reactie had gecheckt, maar die houden we dan nog tegoed..

 

Het kan ook dat ie om 06.30 uur ofzo er ineens staat (heb ik wel eens gehad)…..kennelijk zijn er ‘die hards’ van de Kindertelefoon die van vroeg opstaan houden….

Ze werken op de gekste tijden, beetje zoals wij ook af en toe posten hahaha

 

Gr.MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

 

Nou ja, je kunt 'm wel vinden door op het linkje in het mailtje dat er een nieuwe reactie gepost is te klikken, maar dat doet bijna niemand, volgens mij.

 

Ik doe dat eigenlijk bij bijna alle mailtjes die ik heb, zo blijf ik ook redelijk actief op het forum😂

Reputatie 7
Badge +17

Nou ja, je kunt 'm wel vinden door op het linkje in het mailtje dat er een nieuwe reactie gepost is te klikken, maar dat doet bijna niemand, volgens mij.

Ik gebruik de link in die mailtjes ook heel vaak hoor. Misschien zijn @benebird en ik de enige😂

 

Reputatie 7
Badge +9

Zou zomaar kunnen🤣

Hoi @TikTak,

 

been there en het is idd niet leuk….Bijna elke dag begin ik met een check en daarna is het afwachten...de ene dag valt het mee, de andere tegen….

Ik heb sinds ik op het forum ben echt nog nooit 1 dag gehad dat ik geen check heb gekregen. Maar okee daar is nog mee te leven hahaha, maar 8 of 9 keer op 1 dag vind ik niet kunnen en mega storend!

Ik word er af en toe ook gek van, nou ja, zover laat ik het natuurlijk niet komen, maar het kan wel zijn dat ik het forum het forum laat en lekker naar buiten ga en het een paar uur later nog eens probeer….

Het is ook niet zo dat ik hele dagen op het forum zit hoor, maar de momenten dat ik er ben en iets wil plaatsen is het wel elke keer prijs!

Ik vind het vooral ook vervelend dat als je zoiets 's avonds hebt en de reactie pas de volgende dag gecheckt wordt, dat ie dan (door de originele time-stamp, dus de originele tijd waarop die gepost is) soms pas op pagina 2 van 'recent actieve topic’ komt te staan na de check en dan 'vindt’ 'niemand’ die reactie meer…

Precies dat dus! Jammer van de tijd en moeite die je in een reactie hebt gestoken. En vervelend voor TS die graag een antwoord op zijn/haar vraag/verhaal wil.

Nou ja, je kunt 'm wel vinden door op het linkje in het mailtje dat er een nieuwe reactie gepost is te klikken, maar dat doet bijna niemand, volgens mij.

Jaa doe ik, niet altijd maar wel regelmatig. 😀

Meestal open je recent actieve topics en kijk je ff en je vindt het topic niet, omdat het al ver naar beneden is 'gezakt’ in de lijst, dus dan denk je, zal wel een foutje zijn  die mail….

Ook dat is iets wat ik regelmatig doe, en heb daar ook deze gedachte bij.

Op zich heb ik niks tegen checks, maar de afhandeling zou beter kunnen. De kindertelefoon doet z'n best en dat geloof ik echt wel, maar ze moeten ook roeien met de riemen die ze hebben.

Snap ook dat KT doet wat ze kunnen, maar er moet toch iets zijn waardoor dit ‘gedoe’ anders aangepakt kan worden?

Neemt niet weg dat als het jou betreft je er echt wel een punthoofd van kan krijgen, maar ik zou zeggen, ga dan ff touwtje springen, de hond uitlaten, bellen met een vriend of vriendin en zo zijn er nog een heleboel dingen te bedenken….. als je toch bezig wilt blijven kun je alvast reacties gaan schrijven in word ofzo en die dan later pas posten...

Als jij een hond voor mij hebt 😂 Nee geintje hoor, ik snap wat je ermee wil zeggen! 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

 

PS ik tag mijn eigen reacties, om te zien wanneer mijn reactie die gecheckt wordt, teruggeplaatst is. Door die tag krijg ik een mailtje dat mijn reactie is geplaatst. Wordt ie zonder check geplaatst dan krjjg ik gelijk een mailtje van 'jij bent 'genoemd in zus en zo topic'. Nou ja, dat ben je dan zelf geweest en kun je dat mailtje gelijk in de prullenbak gooien. Als je reactie in de check zit krijg je ook zo'n mailtje op het moment dat de Kindertelefoon jouw reactie, die dan kennelijk goedgekeurd is, terug plaats op het forum en dat is wel fijn om te weten, want anders moet je de hele tijd controleren of jouw reactie al is geplaatst…. Wie niet sterk is moet slim zijn 😉

Ow handig idd, zal is ff kijken hoe je dat dan doet want ik ben niet echt heel snugger met mijn chromebook...

 

@MickeyMouse geloof het of niet, maar mijn eerste reactie van vandaag op iets wat jij gisteren hebt getypt zit in de check hoor 😥 om te janken dit…

 

Zou zomaar kunnen🤣

Nee hoor, ik gebruik het ook heel vaak. 

@TikTak Die checks zijn niet op een persoon gericht. De KT wil er helaas niks over vertellen. Ik ben ook niet zo handig met mijn chromebook, maar op google staat ergens achteraf wel informatie over de checks. Super interessant. De vorige reactie daarover is verwijderd, helaas. Dus nu met veel minder informatie en hopen dat ie wel mag blijven staan.

Nee ik weet dat het niet persoonlijk is, maar als je er 8 of 9 op een dag hebt dan voelt het vaak wel zo!

Jaa KT verwijderd idd heel vaak berichten waarvan ik denk.. waarom, want daar had iemand echt iets aan kunnen hebben? Maar zie ook vaak topics dat ik denk haal die nou weg want schadelijk, en die staan er dan mega lang op?

  • onnodige quotes verwijderd-kindertelefoon-
Reputatie 7
Badge +9

De wereld is oneerlijk, we moeten het ermaar mee doen. Het beste wat je kan doen is gewoon rapporteren

 

-onnodige quotes verwijderd, de Kindertelefoon-

Reputatie 3
Badge +1

@TikTak Deed je misschien iets verkeerd ofzo? 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @TikTak,

 

 

TikTak schreef:

Ik heb sinds ik op het forum ben echt nog nooit 1 dag gehad dat ik geen check heb gekregen. Maar okee daar is nog mee te leven hahaha, maar 8 of 9 keer op 1 dag vind ik niet kunnen en mega storend!

ik snap het helemaal

 

TikTak schreef:

Het is ook niet zo dat ik hele dagen op het forum zit hoor, maar de momenten dat ik er ben en iets wil plaatsen is het wel elke keer prijs!

ik heb het ook alleen op momenten dat ik iets wil plaatsen 😂, maar zonder dollen, ik begrijp wat je bedoelt

 

TikTak schreef:

Precies dat dus! Jammer van de tijd en moeite die je in een reactie hebt gestoken. En vervelend voor TS die graag een antwoord op zijn/haar vraag/verhaal wil.

Ik heb er eerder een topic over gemaakt, dus als je interesse hebt en tijd over hebt:

Kindertelefoon heeft er een tijdje terug nog een update gepost….

 

TikTak schreef:

Jaa doe ik, niet altijd maar wel regelmatig. 😀

Ik klik eigenlijk alleen maar op die linkjes in de mailtjes bij topics die niet heel recent zijn….ik heb recente topics eigenlijk altijd open staan (soms wel 20-30 tabs) in mijn browser en het voordeel om in de lijst recent actieve topics te kijken is dat je (als je die functie aan hebt staan) kunt zien hoeveel ongelezen berichten er nog gepost zijn en dan ververs ik mijn tab over dat topic. Het is een keuze om het zo te doen en mij bevalt dat beter dan op die linkjes klikken..

 

MickeyMouse schreef:

Meestal open je recent actieve topics en kijk je ff en je vindt het topic niet, omdat het al ver naar beneden is 'gezakt’ in de lijst, dus dan denk je, zal wel een foutje zijn  die mail….

TikTak schreef:

Ook dat is iets wat ik regelmatig doe, en heb daar ook deze gedachte bij.

🙃

 

TikTak schreef:

Snap ook dat KT doet wat ze kunnen, maar er moet toch iets zijn waardoor dit ‘gedoe’ anders aangepakt kan worden?

Kijk mijn topic hierover en als je nog een idee hebt kun je het altijd posten...

 

TikTak schreef:

Als jij een hond voor mij hebt 😂 Nee geintje hoor, ik snap wat je ermee wil zeggen! 

Als je Pluto roept hoort ie het vast wel en die heeft altijd zin om een rondje te lopen

 

MickeyMousse schreef:

PS ik tag mijn eigen reacties….

TikTak schreef:

Ow handig idd, zal is ff kijken hoe je dat dan doet want ik ben niet echt heel snugger met mijn chromebook...

Het is heel simpel, typ ergens in jouw reactie @TikTak, meer is het niet en kijk dan even in je mailbox wat er gebeurt als jouw reactie gelijk geplaatst wordt (dan krijg je gelijk een mailtje, wel even mailbox verversen misschien voordat je 'm ziet, ligt er aan hoe vaak die op nieuwe berichtje checkt) en als er een check gedaan moet worden krijg je op een gegeven moment een mailtje met ‘jij bent genoemd in dit en dat topic’. Het kan natuurlijk zijn dat anderen jou ook taggen in datzelfde topic, maar je krijgt van elke 'tag’, dus ook meerdere in hetzelfde topic, een mailtje…, maar die staan dan allemaal in dat ene mailtje (als er niet teveel tijd tussen de tags zit... Als je dat mailtje opent zie je op welke momenten je getagd bent. Je kunt dan niet altijd met zekerheid zeggen wanneer KT jouw reactie 'terug geplaatst heeft, maar het gebeurt ook niet heel vaak dat je meerdere keren getagd wordt in korte tijd in een topic, dus ja… het is iig beter als niks, zeg maar. Als een reactie van een ander forumlid gecheckt is krijg je een mailtje dat er of een nieuw bericht geplaatst is in dat topic of 'jij bent genoemd’  als diegene jou getagd had in de reactie die gecheckt is….

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Nog een weetje:

als je in een willekeurige reactie op een topic alleen maar @ typt, wordt er bijna gelijk een lijstje getoond van forumleden die al iets gepost hebben in dat topic en soms zie je nog geen reactie staan van diegene en denk je misschien 'wtf’ of jij denkt dan misschien ‘oeps’ (sorry, ik moet af en toe iets 'grappigs’ typen, het is niks persoonlijks, dat je dat weet) en dat wil dan zeggen dat die persoon wel al iets gepost heeft, maar dat die reactie nog niet geplaatst is, bijvoorbeeld omdat die in de check zit.  Dit 'werkt’ alleen maar als hun eerste reactie nog in de check zit… voor een volgende reactie die in de check zit niet..je weet immers niet of ze überhaupt nog een (volgende) reactie hebben gepost...

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16  en @benebird ,

 

Ik klik eigenlijk alleen maar op die linkjes in de mailtjes bij topics die niet heel recent zijn….ik heb recente topics eigenlijk altijd open staan (soms wel 20-30 tabs) in mijn browser en het voordeel om eerst in de lijst recent actieve topics te kijken is dat je (als je die functie aan hebt staan) kunt zien hoeveel ongelezen berichten er nog gepost zijn en dan ververs ik mijn tab over dat topic. Het is een keuze om het zo te doen en mij bevalt dat beter dan op die linkjes klikken..

 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Als ik het forum gebruik is dat vaak op mn telefoon dus dan zijn die mailtjes handiger dan 30 tabs open hebben staan, met mijn telefoon is dat allemaal gezeik als je die tabs weer wilt openen😂

Nee ik weet dat het niet persoonlijk is, maar als je er 8 of 9 op een dag hebt dan voelt het vaak wel zo!

Jaa KT verwijderd idd heel vaak berichten waarvan ik denk.. waarom, want daar had iemand echt iets aan kunnen hebben? Maar zie ook vaak topics dat ik denk haal die nou weg want schadelijk, en die staan er dan mega lang op?

  • onnodige quotes verwijderd-kindertelefoon-

Hier snap ik dus ook helemaal geen snars van…, onnodige quotes verwijderd? Je kunt nu toch niet echt meer zien op wie ik reageer?

Echt zelfs als je denkt dat je iets netjes doet en ook duidelijk (andere kleur en dikkere tekst) is het ook niet goed?

Ik begrijp er soms echt helemaal niks meer van… zo jammer allemaal.

Reputatie 7
Badge +9

Hoe moeten we weten waar je nu op hebt gereageerd ¯\(°_O)/¯

 

Vlgns mij een foutje van de mods🤣

Reputatie 7
Badge +9

No way😭 

 

Naja, je weet het al. In za check der mee🫤

Reputatie 7
Badge +17

Hier snap ik dus ook helemaal geen snars van…, onnodige quotes verwijderd? Je kunt nu toch niet echt meer zien op wie ik reageer?

Dat doen ze alleen als je reageert op de post boven je.

Reputatie 7
Badge +9

Maar dat had toch helemaal niks met mijn post te maken, of wel? Helemaal toco loco word ik hiero

Reageer