Skip to main content
Vraag

Waarom reageren mensen op anonymous topics?

• October 3, 2025
  • 7 reacties
  • 59 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • 567 reacties

Er zijn heel veel mensen die reageren op anonymous topics. Van 1 maandje geleden ofzo zou ik nog begrijpen maar sommige zijn echt IDK 5 jaar geleden dus dan is er geen nut meer of ligt dat aan mij?

Ik vind t best vervelend want dan komen nuttige topics niet boven aan

XXX Yusa

7 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • 2195 reacties
  • October 3, 2025

Soms reageren mensen gewoon op oude topics omdat ze toevallig iets lezen wat ze nog interessant vinden of omdat ze hun mening willen delen, ook al is het super oud. Maar ik ben het wel met je eens. Het maakt het lastiger om de nieuwe en nuttige topics te zien, want alles staat ineens weer bovenaan. 

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+3
  • Vaak actief
  • 311 reacties
  • October 4, 2025

Ik denk er ook zo over,  maar  er is op het forum al wel over gepraat, en de KT zegt dat ouwe topics nog blijven staan omdat er misschien nuttige info in zit. 
De KT delete alle topics waarop langer dan 6 jaar geen reactie meer is gekomen. Dus idd als er iemand in die 6 jaar 1 keer een antwoord op geeft al is het maar 1 woordje, dan blijft dat ouwe topic weer 6 jaar plakken. 
(Als de TS "anonymous" heet dan is het profiel zelf ook verwijderd en is die dus niet meer een gebruiker van het forum .) 
Je kan zelfs niet eens je eigen topics laten deleten, dat moet je 1 voor 1 aanvragen in een email en dan ook nog verantwoorden warom je eigen topic eruit moet. 

Ik vind het allemaal nogal omslachtig, en zo maak je heel veel dubbele topics. Zelf zou ik al die oude dingen in een apart archief steken, of duidelijker aangeven dat het een topic van 5 jaar oud is van een gebruiker die niet meer actief is 

Yusa
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • 567 reacties
  • October 4, 2025

@Wolf fijn dat jij er hetzelfde over denkt

@GewoonIkke ik ben het ook helemaal met jou eens, een archief of zo zou wel handig zijn, en het idd dat er misschien iets nuttigs in staat, maar het kan ook net zo goed een nutteloze vragenlijst zijn waarvan er al zoveel zijn, of zo'n vraag die al zooo vaak is gesteld.

Soms veranderen de forumregels toch ook? Of is dit altijd al hetzelfde?

XXX Yusa  

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • 2195 reacties
  • October 4, 2025

Ik denk dat de forum regels vrijwel het zelfde blijven, maar weet niet zeker.

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+9
  • Topic-opener
  • Topper
  • 567 reacties
  • October 5, 2025

Ok ​@Wolf 

Ik weet het ook niet, hoor

XXX Yusa 

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • 1674 reacties
  • October 9, 2025

Hi ​@Yusa  en ​@Wolf 

om nog even terug te komen op deze vraag:

Soms veranderen de forumregels toch ook? Of is dit altijd al hetzelfde?

Klopt, in de loop van de tijd zijn de forumregels een aantal keer een beetje veranderd. Het waren nooit grote veranderingen, omdat de grote lijnen van het forum hetzelfde zijn gebleven. Meestal waren het kleine toevoegingen om de regels duidelijker te maken, of omdat er iets nieuws bij gekomen was waardoor er ook een regel bij moest worden gemaakt. Een voorbeeld hierbij is regel 3:  

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens. Plaats geen foto’s van personen - hieronder vallen ook afbeeldingen/foto's die gegenereerd zijn door AI.

Het laatste stukje over AI is toegevoegd nadat het gebruik van AI toegankelijk werd voor iedereen.

Soms duikt een ‘oud’ topic weer op omdat iemand er weer een reactie op geeft, en inderdaad zitten daar dan af en toe topics bij die niet aan de huidige regels voldoen. In dat geval is de afspraak dat de moderators het topic modereren met de regels van nu. Het komt dan ook voor dat een topic dan alsnog wordt verwijderd of wordt aangepast naar de huidige regels.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

NightShadow
  • 274 reacties
  • October 9, 2025

Hey,

Ik heb weleens op zo’n topic gereageerd nadat een ander dat gedaan had om te zeggen dat mensen zich ergeren aan het bovenhalen van de meest nutteloze oude topics. Maarja, het voldoet aan de forumregels, dus eigenlijk moeten wij het maar gewoon accepteren en er niet moeilijk over doen. Als ik wil weten hoe ik van berg ofzo afkom, dan kan ik beter een oude topic zoeken, dan zelf weer een nieuwe aanmaken. Dus dat ze er zijn vind ik niet erg, maar het reageren is soms niet nodig