Vraag

waarom niet contact maken eigenlijk?

  • 28 October 2020
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Badge +3

Waarom mag je geen contact maken met anderen via de kindertelefoon? 


5 reacties

Hey wolflover,

Ik snap je vraag! Zelf vind ik het ook wel eens jammer, want sommige mensen zou je wel in het echt willen ontmoeten. Maar ik begrijp ook heel goed dat je hier anoniem bent, wat toch ook heel fijn is.

Dit staat erover in neen topic van de Kindertelefoon: De Kindertelefoon vindt het belangrijk dat het forum een fijne en veilige plek is voor jongeren.

Ik denk dat er meerdere redenen zijn om geen contact uit te wisselen. Het is dus voor je eigen veiligheid, dat je anoniem blijft. Je weet nooit wie er echt achter een account zit en misschien zitten er wel mensen met een andere bedoeling achter. En dat is niet te controleren.

En bijvoorbeeld als mensen wel zouden kunnen weten wie je bent, kan je gepest worden ofzoiets met informatie. Dat kan op deze manier voorkomen worden.

Dit is denk ik een beetje een korte uitleg, maar ik hoop dat je het begrijpt. Ik denk dat iemand van de Kindertelefoon het beter kan uitleggen:)

Groetjes,

Simply Me

Badge +3

Hey simply me! Ja dat dacht ik al. Alleen bij als jongenout Als je een account wil moet je van tevoren je id een foto sturen zodat er alleen maar 12 tot 18 in j&o zitten . Het zou handig zijn als je ook bij de kindertelefoon je id moet sturen om een account te hebben . Dan weet je zeker dat iedereen minderjarig zijn . Toch goed idee?

Badge +3

Nu ik me bedenk...  als je niet meer anoniem bent kunnen je klasgenoten of kinderen die je niet mogen je vinden op je post (vergeten hoe het hier heet) en je pesten. Dus laat maar dan haha

Hey wolflover,

Dat weet je nu inderdaad niet zeker van de leeftijd. Het werkt dus op principe van vertrouwen. Ook als jij invult dat je bijvoorbeeld 15 bent, maar je zegt in je topic dat je 25 bent, dan wordt daar naar 'geluisterd' En als de Kindertelefoon twijfelt, dan kunnen ze nog je id opvragen.

Groetjes,

Simply Me

Reputatie 3
Badge +2

Hoi forumgebruikers,

Wat jullie zelf al zeggen klopt. De Kindertelefoon vindt het belangrijk dat het forum een veilige plek is voor jongeren. Je kunt hier elkaar informeren, adviseren en ondersteunen en over alles praten op een veilig en anonieme manier. Daarom is het niet toegestaan persoons- en contactgegevens uit te wisselen.
Wanneer je een account aanmaakt vul je je geboortedatum in. Daaraan zien wij of je binnen onze doelgroep past (12 tot 18 jaar). Als we twijfelen, kunnen we je identiteitsbewijs opvragen. Ontvangen wij die niet, dan kunnen we besluiten om je account te blokkeren. 
Op deze manier is en blijft het forum voor iedereen een veilige en anonieme plek.
Veel plezier nog!

Groetjes, Esther van De Kindertelefoon
 

Reageer