Waarom houd niet iedereen zich aan de regels?

  • 7 May 2023
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Kunnen jullie niet iets doen aan iedereen die zich niet aan de afspraken houd? Het is best vervelend dat bijv. iemand meerdere topics aanmaakt over hetzelfde onderwerp en  dan een soort van heel gesprek gaat beginnen. Want heel vaak lijkt het dan of iemand alleen maar op het forum komt voor de seks?

Het lijkt wel of niemand echt moeite wil doen om eerst even te kijken of er niet toevallig al zo’n soort topic bestaat waar je in verder kunt gaan met vragen en tips geven.

En wat ik ook vervelend vind is dat iemand dan een topic aanmaakt en om tips vraagt, die geef je dan en diegene zie je dan niet meer terug op het forum of ze vragen een paar uur later of jullie hun account willen verwijderen? 

Ik zit zelf helemaal nog niet zo lang op het forum maar ik vind het vaak helemaal niet meer zo fijn, van sommige merk je soms dat wat ze zeggen niet helemaal klopt of waar is ( ook al een keertje meegemaakt bij iemand die ik wilde helpen) en sommige zijn hier alleen maar om over seks te praten lijkt het.

Sorry als ik iemand hier boos mee maak of als je het er niet mee eens bent, maar zo is het hoe ik het zie en voel!


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Kunnen jullie niet iets doen aan iedereen die zich niet aan de afspraken houd?

Als je iets ziet wat tegen de regels is kun je dat bericht altijd rapporteren bij de mods (op de drie bolletjes rechts onderin klikken en dan Melden aanklikken). 

Als iemand iets doet wat tegen de regels is kan hij/zij een waarschuwing krijgen. Na 3 waarschuwingen word je gebanned.

 

Het lijkt wel of niemand echt moeite wil doen om eerst even te kijken of er niet toevallig al zo’n soort topic bestaat waar je in verder kunt gaan met vragen en tips geven.

Dat is wel zo. Dat komt denk ik omdat mensen graag een antwoord op hun eigen vraag willen en niet het antwoord op de vraag van een ander willen lezen.

 

En wat ik ook vervelend vind is dat iemand dan een topic aanmaakt en om tips vraagt, die geef je dan en diegene zie je dan niet meer terug op het forum of ze vragen een paar uur later of jullie hun account willen verwijderen?

Daar is niets aan te doen. Er zijn ook genoeg mensen die je wel ff bedanken of zo. En iedereen moet natuurlijk zelf weten of ze hun account willen laten verwijderen. Misschien kwamen ze alleen hier voor het antwoord op 1 vraag. Ik vind het ook jammer als je nooit meer iets hoort van iemand maar ja, daar doe je niks aan.

 

Ik zit zelf helemaal nog niet zo lang op het forum maar ik vind het vaak helemaal niet meer zo fijn, van sommige merk je soms dat wat ze zeggen niet helemaal klopt of waar is ( ook al een keertje meegemaakt bij iemand die ik wilde helpen)

Je hebt op elk forum leuke en minder leuke mensen. De minder leuke kun je best gewoon zo veel mogelijk negeren.

 

en sommige zijn hier alleen maar om over seks te praten lijkt het.

Seks is nou eenmaal een onderwerp waar veel jongeren mee bezig zijn. Daar is niks mis mee lijkt me. Er komen ook genoeg andere onderwerpen langs vind ik.

 

Sorry als ik iemand hier boos mee maak of als je het er niet mee eens bent, maar zo is het hoe ik het zie en voel!

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Je geeft gewoon je mening.

Kunnen jullie niet iets doen aan iedereen die zich niet aan de afspraken houd?

Als je iets ziet wat tegen de regels is kun je dat bericht altijd rapporteren bij de mods (op de drie bolletjes rechts onderin klikken en dan Melden aanklikken). 

Als iemand iets doet wat tegen de regels is kan hij/zij een waarschuwing krijgen. Na 3 waarschuwingen word je gebanned.

Ja klopt, dit doe ik ook best vaak, en ik weet ook wel dat ze na 3x gebanned worden maar het is wel vervelend iedere keer.

 

Het lijkt wel of niemand echt moeite wil doen om eerst even te kijken of er niet toevallig al zo’n soort topic bestaat waar je in verder kunt gaan met vragen en tips geven.

Dat is wel zo. Dat komt denk ik omdat mensen graag een antwoord op hun eigen vraag willen en niet het antwoord op de vraag van een ander willen lezen.

Snap ik ook, maar als je tig x per dag leest dat iemand wil weten hoelang een lul slap of stijf is en dit wel/niet normaal is, dan kan je toch bij al die andere topics die erover gaan kijken, want dan zie je daar al meer dan genoeg antwoorden en zie je dus al een antwoord op de vraag die dan niet nog een keer onnodig gesteld hoeft te worden...

 

En wat ik ook vervelend vind is dat iemand dan een topic aanmaakt en om tips vraagt, die geef je dan en diegene zie je dan niet meer terug op het forum of ze vragen een paar uur later of jullie hun account willen verwijderen?

Daar is niets aan te doen. Er zijn ook genoeg mensen die je wel ff bedanken of zo. En iedereen moet natuurlijk zelf weten of ze hun account willen laten verwijderen. Misschien kwamen ze alleen hier voor het antwoord op 1 vraag. Ik vind het ook jammer als je nooit meer iets hoort van iemand maar ja, daar doe je niks aan.

Zeker zijn er genoeg mensen die elkaar wel bedanken voor het helpen of de tips die je hebt gekregen! Maar zie ook vaak dat iemand een topic heeft geopend en diegene daarna nooit meer iets heeft gedaan op het forum, ook dan denk ik zo van ja kijk eerst eventjes bij alle bestaande topics. Scheelt uiteindelijk ook weer werk voor mods om al die accounts weer te verwijderen haha.

 

Ik zit zelf helemaal nog niet zo lang op het forum maar ik vind het vaak helemaal niet meer zo fijn, van sommige merk je soms dat wat ze zeggen niet helemaal klopt of waar is ( ook al een keertje meegemaakt bij iemand die ik wilde helpen)

Je hebt op elk forum leuke en minder leuke mensen. De minder leuke kun je best gewoon zo veel mogelijk negeren.

Jaa er zijn heel veel leuke en gezellige mensjes gelukkig! Maar het is jammer dat er anderen zijn die het verpesten voor anderen en met verzonnen verhalen komen, ik had dus zo iemand geholpen en een paar dagen later had hij nieuw topic geopend en erin gezet dat zijn vorige verhaal niet waar was...Why?

en sommige zijn hier alleen maar om over seks te praten lijkt het.

Seks is nou eenmaal een onderwerp waar veel jongeren mee bezig zijn. Daar is niks mis mee lijkt me. Er komen ook genoeg andere onderwerpen langs vind ik.

Ojaa er is ook helemaal niks mis met seks en ook niet dat het een onderwerp is waar veel over wordt gesproken, maar heel vaak als ik op het forum kom dan zie je eerst mega veel topics voorbij komen over de maat van je penis, rukken enz, en dan niet een vraag maar tips om vervolgens een soort theekransje te beginnen met elkaar?

 

 

Sorry als ik iemand hier boos mee maak of als je het er niet mee eens bent, maar zo is het hoe ik het zie en voel!

Je hoeft geen sorry te zeggen hoor. Je geeft gewoon je mening.

Thanx 😊

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @TikTak ,

Je stelt een heel goede vraag!

Ook wij van De Kindertelefoon zijn altijd aan het nadenken over manieren waarop we het forum nog veiliger, fijner en overzichtelijker kunnen houden.  We vinden het heel jammer om te lezen dat het forum voor jou, als actieve en betrokken gebruiker, zo een minder fijne plek is. 
Wij begrijpen jouw punten van kritiek, en proberen daar ook oplossingen voor te bedenken. Natuurlijk ten eerste door zorgvuldig te modereren.
Helaas leest niet iedereen de forumregels van te voren, zoals  jij ook al aangeeft. Bij het aanmaken van een account dien je dat wel te doen, maar een vinkje ‘ik accepteer de voorwaarden’ is natuurlijk zo geplaatst…..

Sommige ‘simpele’ oplossingen, zoals bijvoorbeeld een apart deel voor topics specifiek met vragenlijsten, zijn ook voor ons een wens. Dit zodat de andere topics niet ondersneeuwen.  Helaas is dit vanuit de websitebouwers niet zo simpel.

Mocht jij, of mogen andere gebruikers, tips hebben om het forum te verbeteren, dan horen wij dat altijd graag! We kijken er altijd serieus naar, en waar mogelijk zullen we zeker proberen om verbeteringen te realiseren. 
Hopelijk blijft het forum toch een plek waar jij je fijn voelt. Wij waarderen jou positieve inbreng en betrokkenheid.

Groetjes  Mariska 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@TikTak 

Snap ik ook, maar als je tig x per dag leest dat iemand wil weten hoelang een lul slap of stijf is en dit wel/niet normaal is, dan kan je toch bij al die andere topics die erover gaan kijken, want dan zie je daar al meer dan genoeg antwoorden en zie je dus al een antwoord op de vraag die dan niet nog een keer onnodig gesteld hoeft te worden…

Mee eens. Steeds dezelfde topics over penislengte en zo zijn ook irritant maar ja, daar is weinig aan te doen. Een apart onderdeel voor dat soort topics zoals @Mariska H  zegt,  zou mooi zijn maar het probleem is dat die dan nog steeds op de ‘Actieve topics’ lijst komen, dus echt iets oplossen doet dat niet denk ik.

Jaa er zijn heel veel leuke en gezellige mensjes gelukkig! Maar het is jammer dat er anderen zijn die het verpesten voor anderen en met verzonnen verhalen komen, ik had dus zo iemand geholpen en een paar dagen later had hij nieuw topic geopend en erin gezet dat zijn vorige verhaal niet waar was...Why?

Dat is wel kut idd. Vooral als je de moeite hebt genomen een antwoord te schrijven en dat het dan allemaal verzonnen is. Toch geef ik de meesten het voordeel van de twijfel. Als het echt heel ongeloofwaardig klinkt negeer ik het topic gewoon. Ik snap ook niet waarom iemand hier een onzinverhaal gaat neerzetten. Misschien voor de aandacht?

Ojaa er is ook helemaal niks mis met seks en ook niet dat het een onderwerp is waar veel over wordt gesproken, maar heel vaak als ik op het forum kom dan zie je eerst mega veel topics voorbij komen over de maat van je penis, rukken enz, en dan niet een vraag maar tips om vervolgens een soort theekransje te beginnen met elkaar?

Snap wat je bedoelt. Heel vaak zie je idd dat mensen zo’n topic beginnen gewoon voor de ‘geile praatjes’ zeg maar. Gewoon rapporteren want chatten is sws tegen de regels.

 

Thanx 😊

No problem 🙂

Hoop wel dat je hier blijft want je hebt altijd wel goede posts.

Groetjes,

@tim16 

 

 

 

 

 

 

@Mariska H altijd fijn om te horen dat jullie ook van alles doen om het forum gezellig en veilig te houden!

Ennn dat wij mee mogen denken en eventueel tips mogen geven is ook super, zal er eens over nadenken…

Maar iig bedankt voor uw antwoord.

Reageer