Vraag

waarom gebeurd dit regelmatig?

  • 26 June 2020
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hi

 

ik heb een vraag…

 

ik chat af en toe met kt. ik wouw vandaag chatten en de vrijwilliger vond dat ik naar 113 moest ook al ging het niet over een poging willen doen. het ging over hoe ik mijn gedachten aan me nieuwe pber moet gaan uit leggen... dus toen ben ik maar naar 113 gegaan... ze vonden me zwaar genoeg om te helpen. maar na 3 berichten van hun waar ik direct op andwoorde stopte ze in eens met de chat.

wat kan de reden zijn geweest?

ik gaf op haar vraag; waarom is het voor jou lastiger om je nieuw pber te vertrouwen je doet het nu toch ook? dus ik zij: ja maar het is anders als ik internet sluit dan ben jij weg uit mijn leven en kan je niks meer en zij blijft gewoon veel langer in me leven. 

en toen stopte ze met de chat... 

 

ik heb al meerdere keren gehad dat ik te depressief over kom voor de vrijwilligers van kt maar ook niet met mijn hulp bij 113 terecht kan…

 

groetjes blue


2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hai @Blue ,


Goede vragen van jou! De reden waarom de Kindertelefoon opeens stopt met een chat is waarschijnlijk…...de techniek. De Kindertelefoon zal (als het goed is, en daar ga ik van uit) nooit zomaar opeens, zonder het aan te kondigen stoppen met een chat. Er gaat wel regelmatig iets mis in de techniek helaas, dus dat was waarschijnlijk nu ook het geval. De medewerkers melden dit meestal ook aan de ICT-afdeling, zodat het opgelost kan worden.

Waarom die vrijwilliger vond dat je naar 113 moest weet ik natuurlijk niet. Zoals jij het vertelt klinkt het niet als een logisch advies. Ik heb dit doorgegeven aan de communitymanager, zodat er intern aandacht besteed kan worden aan het feit dat mensen die over zelfmoord willen praten niet meteen naar 113 verwezen moeten worden.

Hopelijk heb ik je vragen zo voldoende beantwoord.

Groeten,

Britta

hoi Britta 

 

bedankt voor je reactie.. 

het waren bewust geen vragen maar wel bedankt! 

het viel me gewoon op dat ik dat regelmatig heb. 

misschien kan de community manager er bij zeggen dat als ze het lastig vinden dat ze dat zeggen dat die jongere op nieuw een chat moet openen. zodat ze bij iemand komen die dat wel naar kan luisteren... 

 

groetjes blue 

Reageer