Vraag

Waarom een heel topic verwijderen en niet anonimiseren als het topic door een gebande gebruiker is geplaatst?

  • 16 April 2023
  • 4 reacties
  • 34 Bekeken

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Kindertelefoon,

 

ik kreeg zopas (om 22.03) een mailtje van de KT:

 

Hoi,

 

Je hebt een reactie geplaatst in het topic ( naam topic ). Omdat dit topic geplaatst was door het nieuwe account van een al vaak gebande gebruiker, hebben we het topic verwijderd. Dit betekent ook dat jouw reactie hierin verwijderd is en je het niet meer kunt terugvinden op het forum.

 

Groetjes,

--

Waarom is gelijk het hele topic verwijderd en niet gwn geanonimiseerd. 

Ik bedoel, er waren al 6 forumleden die de moeite en tijd hadden genomen om de vragenlijst in te vullen en alles is nu in de prullenbak, terwijl er met de vragenlijst op zich volgens mij niks mis was.

Ik vind dat forumleden hierdoor onnodig 'gestraft’ zijn.

Dat de TS zich kennelijk niet aan de forumregels heeft gehouden is niet de schuld van ons, forumleden.

Tuurlijk is het logisch dat Kindertelefoon actie neemt tegen de eerder gebande gebruiker, maar dat had dus ook en volgens mij was dat ook beter geweest om die gebruiker te anonimiseren en het topic voor de rest te laten staan. Kindertelefoon had dan ook gewoon het account van die forumgebruiker kunnen verwijderen of blokkeren of weet ik veel hoe jullie dat normaal oplossen.

 

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

 

Alvast bedankt voor de moeite

 

Gr. MickeyMouse

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MickeyMouse ,

 

voor de anonimiteit van diegene heb ik even de naam van het topic weggehaald. Klopt, soms wordt iemand geanonimiseerd en blijft een topic staan maar soms ook beslissen we anders, omdat we daarvoor een reden hebben. Op het openbare forum kunnen we niet op individele gevallen ingaan vanwege de privacy van de andere forumgebruiker. Hopelijk begrijp je de reden hierachter.

Je kan wel mailen naar forum@kindertelefoon.nl en eventuele verdere vragen aan de communitymanager voorleggen.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Marieke,

 

dankjewel voor je snelle reactie.

In de TS ben ik om het (niet onaardig bedoeld) te zeggen niet geïnteresseerd. Daar hoef ik dus helemaal geen informatie over te hebben.

Het gaat mij er alleen maar om waarom niet alleen de TS  'gestraft’ kan worden (omdat die volgen KT zich niet aan de regels heeft gehouden), maar ook forumleden (die te goeder trouw een vragenlijst die op zichzelf aan de regels voldoet qua vragen) gestraft worden door het in zijn geheel verwijderen van de vragenlijst en dat 'pas’ nadat die al door 6 forumleden ingevuld is.

Volgens mij heeft dit niks te maken met de privacy van de TS.

 

Ik kan de vraag ook anders stellen:

is het wel in verhouding om een hele, ondertussen door 6 forumleden ingevulde vragenlijst, die op zich qua vragen aan de forumregels voldoet, te verwijderen als de TS onterecht een account heeft aangemaakt. Zou het niet eerlijker zijn om de vragenlijst te laten staan en alleen de TS ‘aan te pakken’ door bijvoorbeeld het account van de TS te verwijderen of te anonimiseren.

 

Misschien is mijn vraag dan duidelijker.

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MickeyMouse ,

 

de vraag is duidelijk, maar ik kan en mag niet op dit individuele geval ingaan. De beslissingen die moderators nemen zijn gebaseerd op meer info dan wat voor de forumgebruikers aan de voorkant van het forum zichtbaar is. 

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Marieke,

 

ik snap dat KT niet op individuele gevallen in mag gaan, maar ik snap niet wat een reden zou kunnen zijn om een heel topic te verwijderen als er alleen iets aan de hand is met het account van de TS….

Voor mij zijn simpel gezegd het topic en de TS soort van 2 aparte dingen en alleen die dingen die niet kloppen zou je aan moeten pakken in mijn ogen, maar ik snap dus dat dat kennelijk niet zo werkt…..

Ik leg me er bij neer dat ik het niet snap.

Bij ieder ander die een geldig account zou hebben en die diezelfde vragenlijst had gemaakt zou de KT geen actie hebben ondernomen en de vragenlijst hebben laten staan en als die iedere ander zijn/haar/hun account zou laten verwijderen dan zou het topic zonder de naam van de TS blijven bestaan in mijn ogen, maar kennelijk werkt het bij het verwijderde topic niet zo.

 

Iig, dankjewel om alles uit te leggen en op te zoeken enzo, ook over dat andere topic.

Ik ga nu nog maar even aan een ander nieuw topic werken, want ik heb nieuws 🙃 oeh spannend…..

 

Gr. MickeyMouse 🙂

 

Reageer