Vraag

Waarom doet de Kindertelefoon niet aan thuiswerken?

  • 3 April 2023
  • 2 reacties
  • 73 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik vraag mij af waarom de Kindertelefoon niet aan thuiswerken (een keuze om naar kantoor te gaan of thuis te werken) voor vrijwilligers doet. Ik heb een lijst gemaakt met voordelen van thuiswerken. 

Thuiswerken voor de organisatie zou deze voordelen hebben:

  • Aspirant-vrijwilligers die niet naar locatie kunnen komen zouden daardoor alsnog vrijwilliger kunnen worden. Daardoor vergroot de bereikbaarheid van de Kindertelefoon en zouden meer mensen vrijwilliger kunnen worden. Daardoor word de optimaliteit van de chat en de telefoonlijn beter (minder wachttijd).
  • Geen vervoerskosten.
  • Minder reistijd.
  • Het is makkelijker voor de vrijwilligers.
  • In verband met een eventuele pandemie of tijdens het griepseizoen is het veiliger voor mede-vrijwilligers.
  • Tijdens extreme weersomstandigheden of een milde verkoudheid kan het werk gewoon doorgang vinden.
  • Voor sommige vrijwilligers kan het voor betere productiviteit zorgen.
  • Meer flexibiliteit.
  • Het is meer klimaatneutraal (minder uitstoot van CO2).
  • Eventueel minder stress.

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @OwO_Chikako_OwO ,

 

wat leuk dat je echt een lijstje hebt gemaakt met voordelen van thuiswerken! Terwijl ik dit schrijf, zit ik thuis ( in mijn pyama 😂 ) op de bank, dus er wordt al wel thuisgewerkt hoor.  

Het bellen en chatten gebeurt nog voornamelijk op locatie, omdat we er zeker van willen zijn dat de gesprekken echt anoniem blijven via beveiligde netwerken en dergelijke. Een klein aantal vrijwilligers heeft een thuisopstelling gekregen waarmee ze kunnen thuiswerken. In de toekomst zal dat vast nog meer worden uitgebreid.

Niet iedereen wil thuiswerken omdat we het ook belangrijk vinden om binding te houden met elkaar, en om elkaar steun te bieden na zware gesprekken.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Ik denk dat ze dat niet doen omdat…

  • Je vrijwilligerswerk ook doet voor sociale contacten
  • Er volgens mij ook mensen stage lopen
  • Als je samen werkt  je elkaar kunt helpen als dat nodig is
  • Op een locatie alles aanwezig is…
  • Je ook een cursus moet volgen en van elkaar moet leren voordat je daar mag werken dacht ik?

Maar ik begrijp wel dat jij hierover nadenkt, maar denk dat het te ingewikkeld is om dit vanuit je eigen huis te doen. 

Reageer