Ik vraag mij af waarom de Kindertelefoon niet aan thuiswerken (een keuze om naar kantoor te gaan of thuis te werken) voor vrijwilligers doet. Ik heb een lijst gemaakt met voordelen van thuiswerken.
Thuiswerken voor de organisatie zou deze voordelen hebben:
- Aspirant-vrijwilligers die niet naar locatie kunnen komen zouden daardoor alsnog vrijwilliger kunnen worden. Daardoor vergroot de bereikbaarheid van de Kindertelefoon en zouden meer mensen vrijwilliger kunnen worden. Daardoor word de optimaliteit van de chat en de telefoonlijn beter (minder wachttijd).
- Geen vervoerskosten.
- Minder reistijd.
- Het is makkelijker voor de vrijwilligers.
- In verband met een eventuele pandemie of tijdens het griepseizoen is het veiliger voor mede-vrijwilligers.
- Tijdens extreme weersomstandigheden of een milde verkoudheid kan het werk gewoon doorgang vinden.
- Voor sommige vrijwilligers kan het voor betere productiviteit zorgen.
- Meer flexibiliteit.
- Het is meer klimaatneutraal (minder uitstoot van CO2).
- Eventueel minder stress.