Vraag

Vragenlijst moderatoren

  • 13 December 2023
  • 11 reacties
  • 403 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3
  • Community Manager
  • 251 reacties

Hallo allemaal, 

 

Op verzoek van een aantal gebruikers hebben wij een vragenlijst gemaakt om door moderatoren in te vullen, zodat jullie ook een beeld hebben wie er aan de andere kant werken. Het is voor moderatoren zelf te bepalen of ze de lijst invullen, maar ik begreep al wel dat er een aantal moderatoren klaar staan om van start te gaan. 

 

Jullie hebben de vragen bedacht, helaas hebben we niet alle vragen  gebruikt. We hebben er 20 uitgekozen.

 

De vragenlijst: 

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking?
  2. Waarom ben je  dit gaan doen?
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ?
  4. Hoe is het om te doen?
  5. Wat vind je van “ons”?
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken? 
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? 
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld?
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen?
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? 
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier?
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen?
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? 

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?
  2. Wat is je favoriete eten?
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald? 
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ?
  5. Heb je huisdieren?

De antwoorden komen hieronder


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Gelijk zelf maar even invullen:

Over werken bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking?

Als kind/ jongere heb ik De Kindertelefoon eigenlijk helemaal gemist. Pas later via een studie die ik toen deed hoorde ik van De Kindertelefoon en ben ik daar gaan werken. Nooit spijt van gekregen.

  1. Waarom ben je dit gaan doen?

Omdat het een mooie organisatie is waar je gesprekken met kinderen en jongeren voert om hen/ jullie een stapje verder te helpen. En ook om zelf ook weer te leren.

  1. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ?

Langer dan 5 jaar

  1. Hoe is het om te doen?

Leuk, mooi, fijn, bijzonder en soms ook lastig (b.v. als ik veranderingen op het forum moet doorvoeren waarvan ik weet dat niet iedereen dat leuk gaat vinden 😊 )

  1. Wat vinden jullie van ons?

Zonder jullie zouden we geen forum hebben! Hoe jullie elkaar helpen en advies geven is erg bijzonder om te lezen.

  1. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?

Dat we zo een plek kunnen bieden aan kinderen en jongeren om over alles in gesprek te kunnen gaan. Ik vind het mooi dat ik daar aan mee kan werken. De contacten die ik heb met jongeren via telefoon, chat en forum zijn fantastisch.

  1. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken?

Oeh lastig! Als community manager vind ik het forum natuurlijk het leukst! Maar zou niet zonder bellen en chatten kunnen. 

  1. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?

Ik vind elk gesprek een mooi gesprek, gewoon al door er even voor iemand te zijn hoop ik wel wat te kunnen betekenen. Sommige gesprekken kom je wel verder dan andere gesprekken, daar moest ik in het begin wel aan wennen. Vooral geleerd dat het moet gaan om contact in een gesprek en niet perse over wat je wel of niet bereikt.

  1. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? 

Natuurlijk loopt het ene gesprek beter dan het andere. Als het niet lukt dan bespreken ik in ieder geval hoe je voor nu weer verder kan of hoe iemand bijvoorbeeld de dag doorkomt. Probeer het gesprek in ieder geval prettig af te ronden.

  1. wat is het leukste wat iemand heeft verteld?

Dat iemand een relatie heeft gekregen nadat diegene De Kindertelefoon heeft gesproken.

  1. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen?

Niet dat ik moest huilen, maar sommige gesprekken zal ik nooit vergeten omdat die wel indruk op mij hebben gemaakt, helaas maken jongeren soms een hoop shit mee… 💔

  1. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? 

Praten met een collega, een stukje fietsen, muziek luisteren.

  1. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier?

Zeker!

  1. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen?

Ja, ik leer elke keer weer van jullie. Waar jullie mee bezig zijn, wat jullie bezighoudt en hoe jullie naar de wereld kijken. Hoe jullie ook klaar staan om adviezen en tips te geven.

  1. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? 

Uiteraard, soms komen jullie met geniale ideeën of oplossingen waar ik niet aan had kunnen denken!

 

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?

Hou van heel veel soorten muziek. Pop tot klassieke muziek, techno tot jazz. Luister alles door elkaar

  1. Wat is je favoriete eten?

Italiaans . Vooral van goede risotto word ik erg blij

  1. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald? 

Was veel te braaf eigenlijk, dus kan me niet heel veel kattenkwaad herinneren

  1. Is het patat of friet (of iets anders)?

Patat!

  1. Heb je huisdieren?

Twee katten

 

Groet,

Luuk

Reputatie 6
Badge +4
  1. Ik wist dat de kindertelefoon bestond want een vriendin van mij werkte er al. Ze had zulke leuke en mooie  verhalen dat ik hartstikke nieuwsgierig werd. Die vriendin werkt er trouwens ook nog steeds.
  2. Waarom ben je  dit gaan doen? Ik had bedacht dat ik als leraar zou gaan werken en me om zou laten scholen. De kindertelefoon leek me een heel goede manier om te weten te komen waar kinderen zich mee bezig houden en dat klopt zeker. Leraar ben ik niet geworden maar bij de kindertelefoon werk ik nog wel.
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ?  2-5 jaar  (3 geloof ik ongeveer)
  4. Hoe is het om te doen? Fantastisch, ik doe het met veel plezier en soms ook met verbazing. Het is nooit saai.
  5. Wat vind je van “ons”? Ik sta vaak versteld van de openheid en de eerlijkheid die ik tegenkom op het forum. Jullie , tenminste een hele hoop, durven best veel te vertellen . petje af. Ook vind ik het knap hoe er met mensen meegeleeft wordt, echt bijzonder om te lezen.
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken? De afwisseling van bellers chatters en forummers en de verhalen die ze vertellen en de antwoorden. Ik leer een hoop van jullie.
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken? Lastige vraag, ik vind het bellen en chatten eigenlijk net iets leuker omdat ik bij het forum zo min mogelijk kan meepraten, het zijn jullie verhalen tenslotte.
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen? Vaak wel maar dan zijn dat simpelere dingen. Echt lastige problemen los je niet op in één gesprek , en dan ben ik al blij als er wat andere mogelijkheden in zicht komen zodat kinderen er zelf weer wat verder mee kunnen komen.
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval?  Hopen dat er in ieder geval iets is gebeurt in het gesprek dat op de lange duur iets veranderd. Het is al heel wat voor sommige bellers en chatters dat ze het al aan iemand hebben durven te vertellen of misschien nog maar een beetje ervan.
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld? Er zijn af en toe verhalen over leuke dingen die kinderen hebben meegemaakt en soms zijn dat wel hele leuke mooie verhalen.
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen? Ja, dat komt wel eens voor, er gaan wel eens dingen zo verdrietig mis dat ik daar ook verdrietig van word.
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om?  Dan ga ik praten met de andere kindertelefonisten die er dan werken of met andere collega's en dan loop ik een blokje om totdat ik weer mezelf  ben.
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier? Ja bijvoorbeeld een verhaal van iemand dat haar goudvis was verdronken doordat de bezorger van de post (waar de goudvis in zat) vertraging had. En ook de post van een kabouter die een piemeltje had van 6 milimeter en zich af vroeg of dat normaal was.
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen? Ja, een stuk positiever. Er zijn zat jongeren en kinderen die wel heel goed nadenken en zich druk maken om de wereld om hen heen.
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'?  Zeker weten, websites die genoemd worden over een bepaald onderwerp, manieren om met iets om te gaan, En bijvoorbeeld de lijst met alternatieven voor jezelf pijn te doen of te beschadigen.

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek? Bleus en techno, maar ook vind ik oude muziek vaak erg mooi, ik zing zelf in een koor en dan zingen we veel klassiek.
  2. Wat is je favoriete eten? Ik ben gek op vis, oesters, mosselen, haring etc.etc.
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald?  Ja, samen met mijn vier broers; vreemde mensen bellen om te vragen wanneer je honderd kilo aardappelen kon komen brengen die ze zogenaamd besteld zouden hebben, belletje trekken en fikkie stoken. Tegenwoordig ben ik wat braver.
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ? patat natuurlijk, liefst zelfgesneden.
  5. Heb je huisdieren? Niet meer, vroeger hadden we katten en ik heb ook wel eens een hondje gehad.
Reputatie 3
Badge

De Enige Echte Vragenlijst voor Moderatoren!!!!: 
Super leuk om deze vragenlijst te mogen beantwoorden. Heel erg bedankt voor alle leuke vragen 😀

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking?
    Ik kwam er via social media achter dat de Kindertelefoon nog vrijwilligers zochten.
  2. Waarom ben je  dit gaan doen?
    Dit ben ik gaan doen omdat in corona tijd ik me best nutteloos voelde en ik wilde heel erg graag kinderen helpen en er voor ze te zijn. Wat ik trouwens nog steeds als motivatie heb dus daar is vrij weinig aan veranderd moet ik eerlijk bekennen. 
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ? 
    Op dit moment werk ik iets langer dan 3 jaar bij de kindertelefoon. 
  4. Hoe is het om te doen?                                                                                                                                 
    Ik vind het super leuk en een hele eer om bij de kindertelefoon te werken zowel in de belkamer als op het forum 
  5. Wat vind je van “ons”?                                                                                                                                      
    Wat ik van jullie vind?  Ik jullie echt geweldig!!  zeker wanneer er advies aan elkaar geven of wanneer jullie bellen richting de belkamer. Ik ben blij om te zien dat jullie ons weten te vinden in welke omstandigheden ook of gewoon als jullie willen kletsen, altijd gezellig :)
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?                                                                     
    Het beste aan werken bij de kindertelefoon is het contact met jullie (kinderen) en hopelijk zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn en natuurlijk alle lieve collega's die ik heb ontmoet. 
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken?                                        
    Beetje een saai antwoord maar stiekem vind ik de afwisseling zo leuk en ieder gesprek is anders en dat maakt het werk niet saai. Dus het is heerlijk om soms te bellen dan weer te chatten en soms op het forum bezig te zijn.
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?                                                                                                                                                      
    Dat is een hele goede vraag. Een goede uitkomst van een gesprek vind ik dat wanneer het kind het gevoel heeft dat de behoefte op dat moment is vervuld. Dus dat kan zijn van luisteren tot advies geven in een gesprek. Dus ik hoop dat het kind op dat moment het een goede uitkomst van een gesprek vind. Dan ben ik daar het meest blij mee 😉
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval?                                 
    Soms kan het inderdaad zijn dat een gesprek '’niet lukt'’ en dat kan dan liggen aan dat het niet klikt of dat ik misschien niet op dat moment de '’juiste'’ persoon ben om te ondersteunen. Wat ik dan meestal doe is het proberen zo eerlijk mogelijk te benoemen en te vertellen dat er genoeg andere lieve collega's zijn die willen en kunnen helpen en doen wat ik op dat moment kan.
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld?                                                                                 
    Dat er een kind was die ook vrijwilliger wilde worden.
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen?               
    Ik kan al snel ontroerd zijn dus dat is zeker wel eens het geval geweest…..  Iedereen raakt ontroert bij de Titanic of Disney 😅
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om?           
    Wat ik het fijnste vind om te doen is dan met collega's te praten en dan even iets anders doen zoals een kopje thee drinken. 
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier?                                 
    Zeker weten, sommige verhalen blijven leuk hier en kan ik nog steeds om lachen zelf na 10 keer lezen.
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen?                             
    Niet perse anders, ik heb wel alle vertrouwen in jullie en zoveel respect voor jullie wat jullie doen en waar jullie voor willen vechten in deze wereld. 
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'?                                                                                                         
    Zeker, jullie op het forum komen soms met zulke goede ideeën dat ik deze meteen overneem en ook wel eens toepas. Soms werkt het en soms iets minder maar proberen kan geen kwaad 😉 dus bedankt voor alle goede tips en adviezen die jullie aan elkaar even (en indirect ook aan de moderatoren).

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?
    Ik vind Pop muziek altijd wel erg leuk 🎶🎵
  2. Wat is je favoriete eten?
    Sushi…. of toch Pizza….. Pasta….  ik denk toch Home-made lasagne …… mmmm… ik heb nu alweer trek 🤤
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald?                                                                                Ik heb vroeger niet zoveel kattenkwaad uitgehaald. Helaas heb ik daar dus ook geen spannende verhalen over.
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ?
    Onder de rivieren geboren dus ben ik opgegroeid met Friet dus ik ben toch wel #teamfriet en dat klinkt ook wel heel erg leuk frietjes, alhoewel patatjes net zo leuk klinkt. Dus mij maakt het niet zo heel erg veel uit, het blijft lekker. Had ik al gezegd dat ik trek heb?! 🤤
  5. Heb je huisdieren?
    Nee helaas geen huisdieren die ik zelf heb aangeschaft. Waarschijnlijk wel ergens een zilvervisje of muis. Al heb ik volgens mij wel een aantal keer Sonja de huisspin voorbij zien kruipen. 🕷

    Groetjes Lukka :)

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking? Via een korte documentaire in de bioscoop.
  2. Waarom ben je  dit gaan doen?  Een hele leuke vrijwilligersbaan, leuke kinderen, leuke collega's.
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ? 2-5 jaar
  4. Hoe is het om te doen? Top.
  5. Wat vind je van “ons”? Dat verschilt nogal ;) Iedereen is anders.
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken? Leerzaam, weten wat er speelt in de wereld van kinderen.
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken? De afwisseling is het leukst.
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen? Ik krijg gelukkig wel eens en complimentje of bedankje als een kind zich gehoord of geholpen voelt. 
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? Hopen dat het kind terugkomt op de chat, telefoon of Forum.
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld? Een goednieuws verhaal.
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen? Nee gelukkig niet. 
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? Ik praat er dan met collega's over, die ook geheimhoudingsplicht hebben. Een kopje koffie helpt ook om afstand te nemen.
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier? Zeker, gelukkig wel!
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen? Ja!
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'?  Jazeker!

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?  RNB, Funk, Jazz
  2. Wat is je favoriete eten? Taart
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald?  Tuurlijk! 
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ? Friet.
  5. Heb je huisdieren? Niet meer. Maar vroeger wel vogels, vissen, hamsters, woestijnratten en poezen gehad. Niet tegelijkertijd ;)
Reputatie 7
Badge +7

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking? Toen ik zelf kind was, kende ik de Kindertelefoon wel van posters en van een les op school. Ik heb mijn ouders wel een paar keer gedreigd dat ik de Kindertelefoon zou bellen wanneer ik het ergens niet mee eens was, maar ik heb dat uiteindelijk nooit gedaan.
  2. Waarom ben je  dit gaan doen? De baan die ik toen had, vond ik wel heel leuk maar ook een beetje oppervlakkig. Ik wou graag iets meer bijdragen aan deze wereld. Omdat mensen altijd tegen me zeiden dat ik goed kon luisteren, ben ik naast mijn werk bij de Kindertelefoon gaan werken.
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ? Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het duurt niet lang meer voor ik de 20 jaar in dienst aantik. Nu voel ik me wel oud!
  4. Hoe is het om te doen? Meestal leuk en inspirerend. Ook wel eens lastig omdat ik soms als moderator moet handelen volgens beleid wat ik persoonlijk iets anders zou aanpakken.
  5. Wat vind je van “ons”? Door al die dingen die jullie delen voelt het soms net alsof ik jullie een beetje ken, dat vind ik heel leuk.
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken? Dat ik zelfs na al die jaren nog steeds nieuwe dingen hoor en nieuwe oplossingen ontdek, van zowel de collega’s als van jullie.
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken? Sinds ik verhuisd ben naar een wat afgelegen gebied, is de dichtstbijzijnde belkamer voor mij lastig te bereiken. Ik doe daarom alleen nog maar forumdiensten. Het directe contact met kinderen en jongeren via telefoon en chat mis ik wel, omdat dat veel meer een interactie is. Bij het forum horen de KT-ers meer op de achtergrond te blijven. Toch vind ik dat ook wel een interessant punt van het forum, omdat jullie het gesprek daardoor een kant op sturen waaraan ik zelf misschien niet gedacht zou hebben.
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen? Toen ik nog aan de telefoon en de chat werkte, probeerde ik altijd echt contact te maken met degene aan de andere kant van de lijn. Dat iemand zich gehoord voelde, was voor mij het allerbelangrijkste omdat vanuit dat gesprek diegene dan hopelijk zelf verder zou komen.
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? Soms was dat weleens zo, meestal benoemde ik dat dan en probeerde ik om het gesprek op een positieve manier af te sluiten zodat diegene het een andere keer nogmaals kan proberen.
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld? Een groepje kinderen deed alsof ik in een spelshow de kandidaat was die honderdduizend euro had gewonnen, ze hadden zelfs juichend geluid en een heel fout tv-muziekje opgezet en gingen me interviewen wat ik met het geld zou doen. Daar moest ik ontzettend om lachen.
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen? Ja, dat is weleens gebeurd. Sommige mensen krijgen zo’n slechte start in het leven en dat raakt me heel erg.
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? Even iets heel anders doen om zo mijn hoofd leeg te maken, bijvoorbeeld wat tekenen. Op de een of andere manier vind ik het ontspannend om landschappen van kubussen, wegen en gangetjes te tekenen. Misschien om zo dingen te ordenen.
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier? Ja, heel erg! Jullie zijn zo creatief!
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen? Ik heb gemerkt dat jongeren heel veerkrachtig zijn en vaak heel wijs ook.
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? Absoluut, soms komen de forumleden met supergoede tips vanuit een andere invalshoek. Ook heb ik al goede muziek leren kennen die in muziektopics wordt genoemd. Tijdens de dienst zet ik de genoemde nummers wel eens op en dan snap ik beter waarom jullie het als favoriet hebben.

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek? Vooral house uit de nineties en zero’s, afschuwelijk fout maar zo lekker. De muziek waarop ik vroeger uitging draai ik nu tijdens het schoonmaken. Ook uit die tijd: Moby, Faithless, en wat indie/folk, maar ik heb ook vaak gewoon de radio aanstaan.
  2. Wat is je favoriete eten? Pasta bolognese.
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald? Mijn beste vriendin en ik hadden een geheimtaal bedacht, die hadden we samen zo goed geoefend dat we het ook echt konden spreken en dan gingen we in het openbaar uitgebreid met elkaar praten, tot grote verwarring van de mensen om ons heen. En op 1 april natuurlijk de meest flauwe geintjes uithalen, zoals al het bestek rechtop in de tuin zetten en emmers water bovenop de deur enzo.
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ? Ik eet het allebei 😉
  5. Heb je huisdieren? Wel tuindieren, we hebben veel vogels en ook eekhoorns en egels in de tuin.

 

Hartstikke leuk initiatief! Veel plezier nog op het forum,

 

groetjes Marieke

Reputatie 6
Badge +4

Zo komt de vragenlijst weer in jullie lijstje

Reputatie 7
Badge +6

Over het werk bij De Kindertelefoon:

 

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking? 
    Mijn kinderen maakten wel eens grapjes als ik (te) streng was, dat ze dan De Kindertelefoon zouden bellen. Ik was juf, in de klas heb ik kinderen vaak aangeraden om een spreekbeurt te houden over De Kindertelefoon. Het telefoonnummer bleef dan altijd nog wel een poosje op het bord staan.
  2. Waarom ben je  dit gaan doen? Ik werk nu niet meer op een school. Ik miste het contact met kinderen. Dit is echt heel mooi om nu te doen. Net als op school: ieder gesprek is weer anders.
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ?  10 jaar inmiddels! 
  4. Hoe is het om te doen? Het blijft leuk en uitdagend. Echt contact maken, meegaan met grapjes, of praten met iemand die dat heel spannend vindt, of moeilijk. Alles komt langs.
  5. Wat vind je van “ons”?  Het mooiste van het forum vind ik, hoe geweldig jullie elkaar steunen en helpen. Ook bij topics waar er wel eens twijfel is of het wel echt is, komen er toch mooie en steunende reacties. En jullie kunnen ook heel lekker direct reageren, en dat komt beter van jullie dan van ons. 
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?  De uitdaging en de afwisseling.  De uitdaging is om iemand in ieder geval het gevoel te geven dat er echt geluisterd wordt, en dat er echt hulp is, als dat nodig is. 
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken?  Chatten vind ik iets lastiger,  ik hoor graag iemands stem. Bellen en forum vind ik allebei heel mooi om te doen.
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?  Ik hoop het! Vaak merk ik wel, dat kinderen zich echt gehoord voelen. Ik weet dat heel veel niet met één gesprek verandert. Als een kind belt, dan heeft het zelf al een grote stap gezet. En als we dan een goed gesprek hebben, dan vertrouw ik er wel op dat de volgende stap ook wel weer gezet zal worden door het kind.
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval?  Soms gebeurt het natuurlijk wel, dat een gesprek stroef verloopt. Ik probeer dat te benoemen. Vaak raad ik een kind dan aan om het nog eens te proberen, omdat de kans groot is dat het bij een collega dan wel goed kan gaan.
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld?  Een kind belde om te vertellen dat hij een broertje had gekregen. Hij moest het gewoon even kwijt,  en zijn vriendjes op school wisten het al. Zo lief!
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen? Ja, een paar keer per jaar gebeurt dat wel. Dat zijn ook wel de gesprekken die je bijblijven.
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om?  Dan neem ik wel even pauze. Even thee halen. Misschien even een gesprekje met een collega waarom het gesprek mij zo raakte. En ik zorg ervoor dat ik pas weer ga bellen, als ik klaar ben voor alles. Want een kind dat daarna belt met een grapje, verdient het ook dat ik daar oprecht weer aandacht heb, en erop in kan gaan.
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier? Zeker gebeurt dat. Sommige verhalen van kinderen zijn zo leuk, en zo goed uitgewerkt, dat het echt een spel wordt. Super leuk!
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen? Ik ben onder de indruk van kinderen, omdat ze vaak proberen om iets alleen op te lossen. Vaak omdat ze hun ouders of vrienden er niet mee willen belasten. Ik probeer dan over te brengen dat er echt hulp is, en dat je het zeker niet alleen hoeft te doen!
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? Ja, vaak. Ik verwijs in gesprekken met kinderen daarom ook vaak naar het forum, omdat daar zo mooi staat geschreven hoe je ergens mee om kunt gaan.

Algemene vragen

  1. Wat vind je leuke muziek? O jee, moeilijk! Ik vind heel veel muziek leuk. Ik houd niet van sentimentele liedjes. Maar thuis luister ik naar jazz, klassiek en pop, net hoe mijn pet staat.
  2. Wat is je favoriete eten? Italiaans en Indisch, allebei heerlijk! En in de winter boerenkool, daar kan ik echt naar uitkijken.
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald? Ja, met mijn zus deed ik dat wel. Zij fietste bijvoorbeeld met een rieten prullenmand over haar hoofd. Daar kon ze wel doorheen kijken, maar dat zag je niet echt. Ik fietste er dan achter en riep instructies hoe ze moest fietsen. Alle mensen sprongen dan voor ons opzij. Echt grappig (vonden wij).
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ? Frietjes!
  5. Heb je huisdieren? Ik heb een kat, schuw maar erg lief 🥰

 

Bonusantwoord voor een niet gestelde vraag: mijn lievelingsboek is ‘In de ban van de ring’, van Tolkien. Ik heb het zeker 25 keer gelezen 😅

Reputatie 6
Badge +4

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking?

Ik weet het niet goed, kende de Kindertelefoon al heel lang. Ik werd werkloos en toen dacht ik: Ah, ik ga vrijwilliger worden bij de Kindertelefoon

  1. Waarom ben je  dit gaan doen?

Omdat ik graag iets wil betekenen voor kinderen, vooral voor kinderen die het moeilijk hebben. Want ik vind zelf het leven echt niet zo gemakkelijk (vooral vroeger niet, van mijn 15e tot mijn 30e).

  1. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ?

Langer dan 5 jaar, bijna 9.

  1. Hoe is het om te doen?

Het is heel leuk om te doen, maar soms ook vermoeiend. Ik schrik eigenlijk nog steeds van de hoeveelheid kinderen die het thuis of op school of allebei niet zo leuk hebben. Maar gelukkig kunnen de kinderen me ook heel erg inspireren, vooral op het forum!

  1. Wat vind je van “ons”?

Zie hierboven. Ik vind jullie vaak geweldig en soms vermoeiend (wéér die penislengte…...)

  1. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?

Dat je heel veel leert, vooral om te luisteren. En dat je iets kunt betekenen voor kinderen.

  1. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken?

Ik vind de afwisseling juist heel leuk!

  1. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?

Dat is heel verschillend. Maar de bedoeling is niet dat wij de kinderen helpen, maar dat we met ze meedenken, eigenlijk hen stimuleren om zichzelf te helpen. Dat is soms heel lastig, het is vaak makkelijker (althans zo lijkt het) om een advies te geven. Maar mijn ervaring is toch ook wel dat heel veel kinderen zelf oplossingen kunnen bedenken en dat is heel leuk. En dan bedanken ze mij ook nog…..

  1. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? 

Ja, dat komt best vaak voor. Dat is jammer maar helaas. Ik kan dan niet zo veel doen, behalve hopen dat ze nog een keer bellen of chatten.

  1. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld?

Poe, dat weet ik niet meer hoor.

  1. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen?

Ja, dat kwam zeker in het begin wel eens voor. Soms huilde ik van ontroering maar ook wel eens van schrik of verdriet.

  1. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? 

Dan praat ik er even over met een collega.

  1. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier?

Jaaaaa! En ik ben ook vaak ontroerd over hoe jullie elkaar helpen.

  1. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen?

Ehm, ja ik denk het wel. Ik zie nóg beter hoe verschillend iedereen is, hoe moeilijk kinderen/jongeren het kunnen hebben maar ook hoeveel kracht en wijsheid er in jullie zit!

  1. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? 

Zeker, al kan ik er nu natuurlijk geen bedenken….. Maar ik raad kinderen die ik op de chat of de telefoon krijg vaak aan om ook eens op het forum te kijken.

 

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?

Ik houd vooral van klassieke muziek.

  1. Wat is je favoriete eten?

Eten dat voor mij gekookt wordt!

  1. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald?

Zeker, portemonneetje trekken! Maar heel veel erger werd het geloof ik niet.

  1. Is het patat of friet (of iets anders) ?

Friet

  1. Heb je huisdieren?

Ja, ik heb een kat. Die erg veel zeurt. Heel vermoeiend.

Reputatie 6
Badge +5

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking?
    Ik kende De Kindertelefoon nog van vroeger, dat je kon bellen voor de grap of wanneer het thuis niet fijn was. Later, tijdens het zoeken naar vrijwilligerswerk kwam ik De Kindertelefoon weer tegen. 
  2. Waarom ben je  dit gaan doen?
    Tijdens mijn studie wilde ik graag leren hoe je in gesprek kan gaan met kinderen en hoe je ze een luisterend oor kan bieden. 
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ?
    Langer dan 5 jaar. 
  4. Hoe is het om te doen?
    Ik vind het nog steeds erg leuk! Ik leer altijd weer iets nieuws :). 
  5. Wat vind je van “ons”?
    Ik vind het erg mooi dat jullie elkaar onderling zo ondersteunen, tips en advies geven, ervaringen delen en elkaar accepteren. 
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?
    Kinderen een luisterend oor bieden en de mooie, ontroerende en grappige verhalen. 
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken? 
    Het forum :). 
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?
    Meestal wel, vaak vertellen kinderen dat het al heel fijn is dat er iemand echt naar ze luistert. En luisteren doe ik graag. 
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? 
    Dat komt weleens voor. Ik vertel ze dat ze altijd nog een keer met ons contact op mogen nemen. 
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld?
    Het is heel fijn om te lezen wanneer iemand zegt echt iets aan het gesprek te hebben gehad, of wanneer een kind nog eens contact opneemt om te vertellen dat iets goed heeft uitgepakt. Of gewoon een gesprek waarbij iemand gewoon even wil kletsen over de dag. 
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen?
    Ik ben weleens ontroerd geraakt maar ik heb nooit ervan moeten huilen. 
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? 
    Ik praat er even over met een collega of ik zet mijn gedachten even op iets anders door een leuk Youtube filmpje of muziek op te zetten. 
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier?
    Zeker! 
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen?
    Ik heb nog meer geleerd hoeveel veerkracht en vindingrijkheid jongeren hebben. 
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? 
    Er staan heel vaak goeie tips op het forum, maar de beste vind ik dat waar je ook mee zit, het belangrijk is om iemand in vertrouwen te nemen. 

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?
    Latin muziek, eigenlijk alles wat Spaanstalig is! 
  2. Wat is je favoriete eten?
    Ik lust eigenlijk alles wel, maar ik kan het hele jaar door ijs eten. 
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald? 
    Ik heb weleens belletje geleld, maar verder was ik erg braaf. 
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ?
    Friet!
  5. Heb je huisdieren?
    Nee, wel veel planten :) 
Reputatie 5
Badge +4

Bedankt voor al jullie leuke vragen! Hieronder mijn antwoorden 😄

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking?

Via de site van mijn studievereniging zag ik een oproep voorbij komen om vrijwilliger te worden bij De Kindertelefoon. Dit klonk heel erg leuk en leerzaam en toen heb ik uiteindelijk de stap durven zetten om te solliciteren. 

  1. Waarom ben je  dit gaan doen?

Ik vind het super waardevol hoe De Kindertelefoon een plek biedt aan kinderen om over vanalles en nog wat te praten, zodat ze zich gehoord en gezien voelen. Het is heel fijn om daar een steentje aan bij te mogen dragen. 

  1. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ?

Langer dan 5 jaar. In 2017 ben ik gestart als vrijwilliger met bel- en chatdiensten. In 2020 kwam daar het forum bij. Nu doe ik alleen nog maar het forum. 

  1. Hoe is het om te doen?

Over het algemeen blijft het werken bij De Kindertelefoon heel leuk en vooral ook leerzaam. Bij iedere dienst krijg je weer een inkijkje in het leven van kinderen en jongeren en welke thema's er spelen. 

  1. Wat vind je van “ons”?

Jullie zijn echt toppers! Ik vind het altijd heel erg leuk en knap om te zien hoe jullie elkaar zulke mooie tips en adviezen kunnen geven. Dapper ook hoe jullie je soms echt bloot kunnen geven. Hier kan ik alleen maar respect voor hebben!

  1. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?

Het beste is om te zien dat kinderen vaak zelf met hele mooie oplossingen en adviezen komen. Vooral op het forum vind ik het mooi om te zien hoe jullie elkaar zo goed kunnen helpen. Het is fijn om dat als moderator mogelijk te maken. 

  1. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken? 

Inmiddels doe ik alleen nog maar forumdiensten. Stiekem mis ik het bellen en chatten wel. Door met kinderen te bellen en te chatten kom je toch wat meer in contact met elkaar. 

  1. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?

Toen ik nog bel- en chatdiensten draaide merkte ik dat kinderen dus vaak al zelf met hele mooie oplossingen komen. Bij het ene gesprek ga je misschien van een '3’ naar een '5’ en bij het andere van een '4’ naar een '8'. Maar ik denk dat iedere stap die gezet wordt al heel waardevol is. 

  1. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? 

Sommige gesprekken zijn inderdaad een stuk lastiger. Vaak probeerde ik dan toch met het kind te zoeken naar een heel klein stapje die al gezet kon worden. 

  1. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld?

Oeh, lastige vraag. Het is altijd mooi om te horen als een kind zich gehoord heeft gevoeld en nieuwe successen heeft opgedaan. Maar ik kon tijdens de beldiensten soms ook erg lachen om de grapjes die werden gemaakt. 

  1. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen?

Ik heb na een gesprek of chat niet hoeven huilen. Maar soms zat ik na een gesprek wel echt met een brok in mijn keel. 

  1. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? 

Het helpt altijd om er dan met je collega's over te praten. Ook werken er bij De Kindertelefoon hele fijne en lieve werkbegeleiders die altijd voor je klaar staan. 

  1. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier?

Ja, zeker! Die afwisseling tussen aan de ene kant moeilijke en zware verhalen en aan de andere kant ook leuke verhalen waar je om kan lachen maakt het werken ook zo leuk. 

  1. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen?

Dat denk ik wel. Ik denk dat ik door het werken bij De Kindertelefoon heb geleerd dat je over alles mag en kan praten, dat niets te 'gek’ is. Ook heb ik gezien hoe (veer)krachtig jullie nu al zijn!

  1. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? 

Ja, jullie bedenken vaak ook hele originele oplossingen waar ik zelf nog niet over had gedacht. 

 

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?

Ik luister eigenlijk naar vanalles. Op dit moment luister ik vaak naar Taylor Swift, Dermot Kennedy, Nothing but Thieves en Sam Smith. 

  1. Wat is je favoriete eten?

Kaasfondue, jammie 😋

  1. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald? 

Vast wel ;)

  1. Is het patat of friet (of iets anders) ?

Friet!

  1. Heb je huisdieren?

Nee, ik twijfel nog een beetje of ik een poes/kat wil…

 

Groetjes, JanneB

Reputatie 5
Badge +2

Over het werk bij De Kindertelefoon:

  1. Hoe had je zelf van de Kindertelefoon gehoord, hoe kwam je ermee in aanraking? 
    Toen ik jonger was, wist ik dat de Kindertelefoon bestond, maar zelf nooit gebeld of gechat. Nu jaren later kwam het weer op mijn pad via het journaal. In de corona periode zag ik een nieuwsitem voorbij komen dat zij het extra druk hadden door de onzekerheid, vragen en problemen die kinderen ervaarde in deze tijd. Het leek mij een fijn idee om mijn steentje te kunnen bijdragen en heb contact gezocht met de Kindertelefoon.
  2. Waarom ben je  dit gaan doen? 
    Ik vind het waardevol dat ik onderdeel mag zijn van de Kindertelefoon, dat zij een veilige en fijne plek bieden waar kinderen zichzelf kunnen zijn en waar zij zich gehoord en gezien voelen.
  3. Hoe lang werk je bij de kindertelefoon (0-2 jaar | 2-5 jaar | langer dan 5 jaar) ? 
    2 tot 5 jaar.
  4. Hoe is het om te doen? 
    Meestal heel leuk, soms maakt het me verdrietig waar sommige van jullie mee te maken krijgen op jullie leeftijd en dat je vaak niet meer dan een luisterend oor kunt zijn. Ik vind het leuk waar jullie je mee bezig houden en voel me vaak vereerd wat jullie allemaal met ons willen en durven te delen!
  5. Wat vind je van “ons”?
    Ik vind het mooi te zien hoe jullie met elkaar om gaan, elkaar proberen te helpen en elkaar supporteren waar nodig!
  6. Wat is het beste aan bij de kindertelefoon werken?
    Dat jullie ons vertrouwen en jullie je veilig genoeg voelen om zoveel mooie maar soms ook lastige of verdrietige dingen met ons te delen. Ook vind ik het super fijn dat sommige later terugbellen om te vertellen hoe het gesprek diegene geholpen heeft en hoe het gaat.
  7. Vind je bellen, chatten of het forum leuker om aan te werken? 
    Op het moment ben ik alleen op het forum actief, maar hiervoor vond ik vooral de afwisseling heel leuk. Bellen en chatten is directer contact en kun je fijn luisteren of actief ondersteunen/meedenken waar nodig. Hier op het forum vind ik het vooral leuk om te zien wat jullie bezig houd en hoe jullie er voor elkaar zijn.
  8. Heb je vaak een goede uitkomst van een gesprek, oftewel kun je kinderen vaak goed helpen?
    De meeste gesprekken eindigen met een fijn gevoel, je merkt gedurende het gesprek dat kinderen vertrouwen krijgen in zichzelf en handvatten vinden om aan de slag te kunnen met hun vraag of probleem, natuurlijk zijn er ook gesprekken die minder fijn eindigen.
  9. Komt het ook voor dat dat echt niet lukt? Wat doe je in zo'n geval? 
    In veel gevallen kun je niet meer doen dan je best, wij zijn niet in de positie om directe hulp te kunnen bieden die kinderen soms wel nodig hebben. In zo'n geval even een momentje voor jezelf pakken, iets te drinken halen even met een collega het gesprek bespreken en dan pas weer door naar het volgende telefoontje of volgende chat.
  10. Wat is het leukste wat iemand heeft verteld?
    Ik krijg een lach op mijn gezicht van gesprekken waarin kinderen bellen om te vertellen over een hoogtepunt in hun leven, of dat ze verliefd zijn en het blijkt wederzijds te zijn. Ook bellen kinderen om een mop te vertellen of een liedje te zingen, hier kan ik ook altijd wel blij van worden. En natuurlijk van de belletjes of chats waarin kinderen terug komen na een moeilijk gesprek en hun dankbaarheid uitspreken en vertellen dat het goed met ze gaat.
  11. Ben je ooit zo erg ontroerd van iemands verhaal geweest dat je moest huilen?
    Helaas is dit wel eens voor gekomen.
  12. Als je een gesprek hebt gehad en dat was emotioneel, hoe ga je daarmee om? 
    Erover praten. Ook vind ik het fijn om met de trein te gaan. Lekker naar het station wandelen, een koffie halen, muziek of een podcast luisteren en even afschakelen. Meestal ben ik dan weer rustig in mijn hoofd en lichaam tegen de tijd dat ik thuis ben. Maar soms heeft het gewoon even tijd nodig, wat afleiding zoeken en accepteren dat je helaas niet iedereen kan helpen.
  13. Moet je ook wel eens heel erg lachen om sommige verhalen hier?
    Haha jazeker!
  14. Kijk je anders tegen jongeren aan dan voor dat je dit werk ging doen?
    Soms verbaasd het me waar sommige op jullie leeftijd al mee te maken krijgen en hoe volwassen jullie daar mee om kunnen gaan. Ik heb daar toen ik zelf die leeftijd had nooit over nagedacht. 
  15. Heb je zelf wel eens iets aan tips of adviezen die je leest van de forum deelnemers, dat je denkt ' hey dat is een goeie!'? 
    Ja! Je bent nooit te oud om te leren :)

Algemene vragen:

  1. Wat vind je leuke muziek?
    Nederlandstalig en top40
  2. Wat is je favoriete eten?
    Pizza met parmaham! Daar mag je me ‘s nachts voor wakker maken hoor
  3. Heb je zelf vroeger wel eens leuke kattenkwaad uitgehaald? 
    Ik was niet zo'n held.. Ik ben bang dat ik niet verder kwam dan belletje lellen.
  4. Is het patat of friet (of iets anders) ?
    Sowieso friet
  5. Heb je huisdieren?
    Een hond, Boefje

Dankjewel voor de leuke vragen!

Liefs Fem

Reageer