Vraag

Vraag voor de Kindertelefoon hel zelve

  • 7 September 2019
  • 3 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi voor de Kindertelefoon als zij het lezen
ik heb een paar vragen

1 wie heeft het idee bedacht van de kindertelefoon?
2 waarom is de Kindertelefoon bedacht?
3 lezen jullie elke topic om te kijken of het vriendelijk is?
4 is het werk leuk bij de Kindertelefoon?
5 hoe werken de badges?
6 mag je hier over alles praten

dat waren de vragen, ik wouw nog zeggen hoe geweldig dit forum is!
en iedereen die je wil helpen! Dus heel erg bedankt kindertelefoon en alle mensen op dit forum die mensen helpen❤️
Luciaa

3 reacties

Hey,

Ik ben niet van de Kindertelefoon, maar een paar antwoorden zijn op internet te vinden.

Zo heb ik gehoord dat de Kindertelefoon een idee was van een paar ouders die begonnen op een zolder met één telefoon.

https://www.40jaarkindertelefoon.nl/

Op die site vind je ook een stukje geschiedenis van de Kindertelefoon.

De badges werken op een manier dat je beloont wordt als je veel posts hebt. Het kan verslavend werken. Er was al een keer discussie over badges: https://forum.kindertelefoon.nl/over-de-kindertelefoon-54/badges-39194/index2.html

En ja, je mag hier over ALLES praten! Dat is immers de slogan van de Kindertelefoon.
Badge +1
Hoi Lucciaaa,

Wat leuk dat je ons vragen stelt! Ik zal ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.
  1. De Kindertelefoon is opgericht in 1979, in Het Jaar van Het Kind. In dat jaar bedachten een paar mensen dat er een kindertelefoon moest komen.
  2. Als je ergens mee zit, is het goed om daar met iemand over te praten. Dat kan opluchten. Maar er is niet altijd iemand in de buurt die je kunt vertrouwen of die tijd heeft om naar je te luisteren. Ook kan het moeilijk zijn om over je problemen te praten, zelfs met iemand die je heel goed kent. Je weet niet zeker of die ander je serieus neemt en je verhaal geheim houdt. Daarom is het fijn dat je altijd met De Kindertelefoon kunt praten.
  3. Er werken bij ons veel moderators die inderdaad elk topic in de gaten houden om te kijken of iedereen zich wel aan de regels houdt.
  4. Ik zelf vind het heel leuk om bij de Kindertelefoon te werken. Je komt een hele boel dingen tegen en help ik graag kinderen met vragen en problemen. Hoe gek ze ook zijn! Vaak zijn de gesprekken wat ik met de kinderen voer leuk en ook verschillend! Dat maakt het altijd een verassing hoe mijn dienst kan worden!
  5. Badges zijn een onderscheiding die je verdient door aan een bepaalde voorwaarden te voldoen (bijvoorbeeld aantal posts of topics). Hoe badges precies te verdienen zijn, verklappen we niet.
  6. Zo lang je je aan de regels van het forum houdt, mag je hier over alles praten! Om te kijken wat de regels ook alweer waren klik je hierop: forumregels.
Super lief bericht! Jij natuurlijk ook bedankt voor je inbreng op het forum!

Groetjes,
Irene H
De Kindertelefoon
Heel erg bedank voor alle antwoorden😄
Luciaa

Reageer