Vraag

vraag voor de kindertelefoon: chatbox


  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste Kindertelefoon 

 

Tegenwoordig kunnen we er niet meer omheen: corona. Voor sommige onder ons een lastige periode zowel misschien emotioneel als fysiek of voor sommige zelfs wel seksueel lastig. Omdat het er niet naar uit ziet dat we terug snel naar school kunnen, heb ik een idee om de lockdown toch iets verdraagzamer te maken voor sommige.

Vandaar luid mijn voorstel ook om een anonieme chatbox te maken. Zoiets als omegle maar dan voor leeftijdsgenoten. Waar dat kinderen/ jongeren hun snap of insta kunnen delen. Maar dan tijdelijk tot de lockdown gedaan is. Het is al een idee dat al meerdere keren is voorgesteld maar omdat hier zoveel vraag naar is, is het misschien eens tijd om hier concreet over na te denken. 

Willen jullie hier eens over nadenken want ik denk toch wel dat veel jongeren hier baat bij kunnen hebben.

 

Alvast bedankt ! 

 

Met vriendelijk groet 
Jhonny 

PS: als er forum’ers zijn die nog ideeën hebben laat het hieronder maar weten. 


10 reacties

Hallo jhonny :)

Het is inderdaad al eerder voorgesteld, hoe willen ze voorkomen dat er mensen in die chatbox komen die bijvoorbeeld kwade bedoelingen hebben? 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 7
Badge +7

Hallo Jhonny,

 

TheMightySlayer geeft eigenlijk ons belangrijkste punt al aan, waarom we als Kindertelefoon geen privechats willen: we zouden dan niet kunnne garanderen dat er personen bij komen met kwade bedoelingen of die zich anders voordoen dan ze zijn.

 Het belangrijkste van ons forum is dat iedereen hier anoniem is, en zich daardoor veilig voelt om over dingen te komen praten. Het forum is geen datingsite. 

 

Met vriendelijke groet,

Marieke

De Kindertelefoon

ja ok snap maar je kan toch zoiets doen met identiteitskaarten zoals bij Jong&Out. ik vind dat een zeer goed systeem en daar hebben ze ‘denkt ik’  geen last van die soort mensen.

Hallo jhonny :)

Die mensen die kwade bedoelingen hebben kunnen ook een ID-kaart van hun kinderen nemen.

-TheMightySlayer

@TheMightySlayer nou, ik denk dat ouders niet de indentiteit van hun eigen kinderen gaan misbruiken, haha. 

Maar als je zo'n systeem wilt als bij Jong & Oud, dus dat je je indentiteitskaart moet mailen naar de KT, dan moet je wél uit je anonimiteit treden. En dat is denk ik wat de kindertelefoon juist niet wilt helaas. En de kindertelefoon wilt dat ook houden, omdat ze bekend willen blijven staan dat je volledig anoniem bent en blijft. Misschien jammer aan de ene kant, maar aan de andere kant ook wel heel fijn. 

Ik zou ook wel iets met chats willen, vooral omdat veel jongeren eenzaam zijn. Ik zou eerder bij een chatbox van de KT willen chatten, dan bij die van Jong & Out, omdat de KT vertrouwd voor me is. Maar ik denk dat ze niet aan chatboxen of privéberichten gaan beginnen. Toch geef ook ik aan dat ik het wel graag zou willen. Als heel veel mensen dat aangeven, zou de KT er misschien wel over gaan nadenken.

 

Groeten,

TheColorGreen

Het is de bedoeling van de KT dat je anoniem blijft op het forum. Als ze gaan toepassen met de identiteitskaart treed je alleen uit je anonimiteit voor de KT  niet voor het forum.  Die identiteitskaart is puur en alleen om te controleren dat jij een betrouwbaar persoon bent.  En haha nee ik denk ook niet dat ouders de identiteit van hun kind gaan misbruiken

De KT zou nooit een veilige chatbox kunnen creëren zonder dat je uit je anonimiteit moet treden. Ik denk dat de KT ook niet wilt dat iedereen uit zijn anonimiteit moet treden voor alléén de KT, zoals jij voorstelde.

Als je een chatbox hebt voor gebruikers die allemaal anoniem kunnen blijven, kan iedereen die kwade bedoelingen heeft makkelijk toeslaan en dan zou er 24/7 een moderator toezicht moeten houden. Ik denk dat de KT daar misschien niet genoeg vrijwilligers voor heeft. 

Ik denk dat er niet iets van een chatbox komt (of privéberichten). Dat je volledig anoniem en daardoor veilig blijft is het imago van Kindertelefoon en dat willen ze denk ik houden. 

Voor de rest begrijp ik je helemaal! En ook ik (en heel veel andere mensen) zouden graag het liefste iets van een KT chatbox willen ofzo. 

Groeten,

TheColorGreen

maar hoe doen ze het dan bij Jong&Out want daar heb je geen mensen met kwade bedoelingen en is ook een chatbox en privechat dus waarom zou dat hier dan niet kunnen .

Hii

Op jong&out zal vast weleens iets  verkeerd zijn gegaan.

Daarnaast, die site is ervoor bedoeld.

Het kindertelefoon forum is ervoor bedoeld om jongeren anoniem te helpen met problemen die ze hebben. Dus helemaal niks met contact of dergelijke dingen..

 

Vergelijk het met een kledingszaak, die verkoopt kleding omdat dat zijn doel is, maar daar kan je niet naartoe voor wat te eten.. snapje?

Ik snap dat het voor sommige jongere lastig kan zijn nu met corona thuis te zitten en niks te doen. Echter denk ik dat kt het ook gaag zeggen; is deze site niet bedoeld voor die bedoelingen en denk ik dat het ook niks zal worden

okejjjjjjj dan 

 

Reageer