Vraag

Vraag over de forum checks

  • 23 May 2023
  • 11 reacties
  • 117 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Ik merk naar mate ik langer een account heb dat er steeds vaker een reactie van mij gecheckt word, en persoonlijk vind ik dat nogal vervelend. Dus hoe werkt zo een check, en klopt het dat als je langer een account hebt dat je dan vaker gecheckt word? En wat kan ik er tegen doen tegen het gevoel dat dat vervelend is?

-OnlyMe


11 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Mijn reacties worden ook vaak gecheckt:( Soms is het vervelend maar het hoort gewoon bij. Volgens mij vindt iedereen die check wel vervelend maar het gaat automatisch volgens mij. 

Liefs x Banaantje 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @OnlyMe,

 

in principe zijn de checks random, maar hoe meer reacties je post, hoe groter de kans is dat je ‘aan de beurt’ bent.

Sommige dagen heb ik wel eens gehad dat 6 of 7 van de 10 reacties die ik gepost had, gecheckt werden. Op andere dagen heb ik nauwelijks checks. Bijna altijd wordt de eerste post van die dag gecheckt...dat lijkt bijna geen toeval, maar ja

Op zich heb ik geen moeite met checks, maar de manier waarop ze afgehandeld worden kan volgens mij wel beter. Het grootste nadeel vind ik dat een gecheckte reactie zijn originele timestamp houdt en dat wil zeggen dat ie terug komt op de plek (lees tijdstip) waar ie origineel gepost is en met name voor reacties die langer (uren)  in de check hebben gezeten, zijn die nog nauwelijks terug te vinden als je gwn gewend bent om bij recent actieve topics te kijken….

Nou ja, dat dus.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +12

Net ook weer, er word nu een topic van mij gecheckt.

-OnlyMe

Mijn reactie zit weer in de check, zoals de meeste vandaag. Verschijnt (hopelijk) straks wel.

Reputatie 7
Badge +17

Checks zijn volgens mij wel echt random. Dus ja, dan kan het zijn dat je de ene dag bijna geen checks krijgt en de andere dag heel veel. Ik zou me er niet te druk om maken. Het is niet dat ze jou extra vaak checken of zo.

Volgens mij gaan de checks wel vaker ‘af’ op bepaalde woorden (namen van social media sites geven bijv. zo goed als altijd een check), maar KT heeft al vaker gezegd dat ze geen mededelingen doen over hoe het systeem precies werkt. Dus daar moeten we het mee doen.

Reputatie 7
Badge +9

 

Er is hoogswaarschijnlijk een automatische check, een bot dus.

Die scant of er iets in staat dat tegen de regels in gaat, (bijvb. scheldwoorden, contact gegevens, fotos, namen, en getallen) die kunnen door de check niet heen, dit is niet altijd zo maar soms wel en dan moet ie gechecked worden door een moderator.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @tim16 en @benebird,

 

ze doen er idd geen mededelingen over, maar ik denk dat het behalve dat het een soort bot is die checkt op bepaalde woorden ook bestaat uit een random check, maar ja, we zullen het wsch nooit weten, tenzij iemand de code kraakt of KT meer info geeft, maar dat laatste zal sws wel niet gebeuren…..

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @tim16 en @benebird,

 

ze doen er idd geen mededelingen over, maar ik denk dat het behalve dat het een soort bot is die checkt op bepaalde woorden ook bestaat uit een random check, maar ja, we zullen het wsch nooit weten, tenzij iemand de code kraakt of KT meer info geeft, maar dat laatste zal sws wel niet gebeuren…..

naja wie weet is er een programeur talent onder ons die nu al bezig is😂

 

Reputatie 7
Badge +3

Hallo allemaal,

 

We zien dat er veel vragen zijn over over de checks. Dit is wat we daarover bij de 'veelgestelde vragen’ zeggen: 

 

Waarom checken jullie berichten?

We snappen dat het niet fijn is als jouw bericht een check krijgt. De checks zijn onderdeel van ons systeem om het forum veilig te houden. Vanwege de veiligheid van het forum kunnen we niet te specifiek ingaan op de methode die gebruikt wordt. Wel kunnen wij  je verzekeren dat het niet tegen jou persoonlijk gericht is. Het is niet zo dat we bepaalde personen in de gaten houden. 

Wij checken de berichten de op verschillende momenten en doen ons best de berichten zo snel mogelijk te plaatsen.  Weet dat als je bericht aan de forumregels voldoet deze zeker geplaatst wordt en dat wanneer dit niet het geval is, je hier altijd over bericht wordt.  

 

Groet,

 

Luuk

Reputatie 7
Badge +12

Dank jullie wel!

-OnlyMe

Hey,

@Luuk 

Ik kreeg een mail vanwege me reactie, maar ga ik met me reactie die dus niet door de moderatie kwam tegen de regels in? Weet u dit toevallig? 

Update: Laat maar, ik heb al een mail gestuurd.

 

Reageer