Vraag

vraag over bannen gebruikers

  • 24 July 2022
  • 5 reacties
  • 72 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Ik heb een vraag voor de moderatie.

Kan de regel van het bannen niet anders gemaakt worden? Dat mensen weer terug kunnen keren na een bepaalde tijd?

Bijvoorbeeld dat je de eerste keer 1 maand Geband word en dan weer terug mag komen, de 2e keer 2 maanden, 3e keer 3 maanden en zo door?

Want ik vind dit eigenlijk best slecht van het forum. 

Bijvoorbeeld; persoon 1 word op 13 jarige leeftijd Geband. 4 jaar later is diegene het forum helemaal vergeten. Persoon 1 heeft een depressie en neemt een kijkje op het forum. Hij maakt een account aan, maar word Geband door een fout van 4 jaar geleden.

Ik hoop dat jullie mijn idee in overweging nemen.

 

Met vriendelijke groet,

SammieSam

 


5 reacties

Beste @Rob_ 

Ik zie de reactie nu pas. Ergens snap ik dat deze regel er is, maar toch ben ik het er niet helemaal mee eens.

Er was toen ik net actief was op dit forum (iets van 2 jaar geleden) ook iets gebeurt tussrn mij en de moderatie wat ik even uit zal leggen. Toen had ik nog een ander a.ccount. Ik had dus dat ac.coun.t aangemaakt enzo, maar Ik was alleen te lui om de forumregels te lezen en wist niet dat je geen cont.actgege.vens mocht delen. Dus, ik had mijn sn.a.p foto ding als pro.fiel.foto en opeens een tijdje lqter kon ik niet meer inloggen. Bleek dat ik een aantal keer was gema.il.d, maar het niet had gezien. En dan waren het ma.ils van dat ik m'n prof ielfo to moest veranderen en anders Geband werd. Maar ik had ze dus niet gelezen en werd geband. Toen ik het eindelijk las had ik gelijk gema ild en de situatie uitgelegd. Toen duurde het echt lang tot er gereageerd werd en uiteindelijk na echt een week ofzo had ik m'n ac count terug. Juist terwijl ik hem toen nodig had.

Dus wat ik hiermee wil zeggen is dat goed communiceren niet kan.

 Met vriendelijkegroet

Sammiesam

@Rob_ 
Legt de drempel wel hoog imo. Het duurt waarschijnlijk ook weer enkele dagen voordat jullie erop reageren, vooral als het tijdens het weekend of feestdagen is. In die tijd kan een gebruiker allang de hand aan zichzelf hebben geslagen. Dus daarom ben ik voor een verkorting van de bans naar ongeveer een jaar. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @SammieSam ,

Ik begrijp dat in de situatie die je beschrijft het dan vervelend kan zijn voor de gebruiker dat zijn/haar account jaren terug geband is. Echter geven wij niet zomaar een ban en heeft een gebruiker daar dan al meerdere waarschuwingen over gehad. Hierbij leggen wij uit welke regels een gebruiker overtreed en hoeveel waarschuwingen iemand nog van ons kan krijgen, voordat hij/zij een ban krijgt. Wanneer een situatie als die van jou zich voordoet, kan een gebruiker altijd mailen naar forum@kindertelefoon.nl om in gesprek te gaan over een eventuele opheffing (van de ban). Dat zal per situatie en gebruiker verschillend zijn hoe wij daar mee om zullen gaan.

Hopelijk heb je wat aan dit antwoord. 

Groetjes,
Rob - De Kindertelefoon

Badge

ben het eens met je

 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo @SammieSam ,

 

Wat goed dat je deze vraag stelt! We gaan naar jouw vraag kijken en geven je zo snel mogelijk antwoord.

 

Groet,

Sascha | De Kindertelefoon

Reageer