Skip to main content
Vraag

Vraag aan KT: Rondom drukte

• August 19, 2025
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Ik probeerde laatst jullie te bereiken, maar er werd toen gezegt dat het te druk is. Kan gebeuren natuurlijk. Ik vind het alleen lastig om een momentje te vinden dat het wel kan. Het gebeurt me namelijk best wel vaak dat er geen ruimte is. Hebben meer hier last van?

En dan snap ik dat jullie zitten met vakantie tijd en vrijwilligers die wel beschikbaar moeten zijn. Maar dat veranderd het feit dat het lastig is niet.

Jullie gaan naar mijn mening ook te laat open sluiten ook weer erg vroeg. 

Is er een reden dat jullie pas 11 uur open gaan en al om 9 uur sluiten? 

xx liefs Wolf 🐺

1 reactie

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • August 20, 2025

Hoi ​@Wolf ,

wat je zegt, is herkenbaar. Het is soms erg druk bij de telefoon en de chat. Dat is natuurlijk jammer, want we willen graag iedereen te woord staan. De medewerkers van telefoon, chat en forum zijn vrijwilligers, en zoals je misschien wel weet hebben vrijwel alle organisaties en sportverenigingen er tegenwoordig moeite mee om voldoende vrijwilligers te krijgen en te houden. Er zijn er al wel heel veel, maar het aantal gesprekken groeit intussen ook gewoon. Zeker nu in de vakantieperiode zijn veel mensen er niet.

Wat de openingstijden betreft, een aantal jaar terug waren die van 14 tot 20 uur dus het is al flink verruimd nu het van 11 tot 21 uur is. Er wordt steeds gekeken naar de momenten waarop we de meeste gespreksaanvragen binnenkrijgen, en de openingstijden zijn daarop aangepast. We zouden nog wel ruimere openingstijden willen, en daar wordt regelmatig over overlegd hier, maar het is gewoonweg niet mogelijk vanwege het aantal vrijwilligers dat dan extra nodig is. en de tijden waarop mensen willen/kunnen werken. 

Vaak is het minder druk bij de telefoon en chat als je het direct om 11 uur probeert, of juist rond etenstijd om 18 uur. 

Hopelijk lukt het dan makkelijker om een gesprek te kunnen starten!

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon